Sunt pregătiți deținătorii de website-uri pentru tehnologia Mobile? Despre SEO și marketing online, la SemDays 2015
Sunt pregătiți deținătorii de website-uri pentru tehnologia Mobile?: Despre SEO și marketing online, la SemDays
23 Sep, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4368
Marime text
Optimizarea unui website pentru poziții cât mai bune în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare sau, pur și simplu, SEO este un subiect fierbinte, ce naște, de ceva vreme, controverse aprinse și pasionale ce împart lumea în două. Pe de o parte, sunt scepticii, care spun că SEO nu mai este atât de important în marketingul online modern, iar de cealaltă parte sunt înflăcărații, care fac din el o artă și spun că fără optimizarea site-ului nu se poate vorbi de o strategie de marketing online completă.
Dincolo de aceste controverse, algoritmii de indexare și ranking Google au devenit tot mai sofisticaţi, iar una dintre cele mai interesante, dar și previzibile mutări ale celui mai utilizat motor de căutare la noi a fost să-și concentreze atenția și resursele către dispozitivele mobile cu conexiune la Internet. În aceste condiții, compatibilitatea unui website cu dispozitivele mobile, smartphone, tablete sau iPad nu mai este o opţiune, ci o necesitate.
Știm deja că, din 21 aprilie 2015, Google a schimbat modalitatea de indexare și apreciere a unui website, în funcție de experiența plăcută sau neplăcută a utilizatorilor care îl accesează de pe dispozitivele mobile. Aceste schimbări ale algoritmilor au fost pregătite treptat, și, de vreo doi ani încoace (sau chiar mai mult), Google a pus la dispoziția utilizatorilor informații suficiente și instrumente destul de eficiente și uşor de utilizat pentru a pregăti un website de orice tip, pentru accesarea și utilizarea de pe smartphone sau alte tipuri de dispozitive mobile cu conexiune la Internet.
Viteza de încărcare a paginilor web, adaptarea automată a dimensiunilor pozelor sau organizarea meniurilor, ușurința cu care utilizatorii navighează pe un site de pe smartphone, cât de repede pot să completeze un formular de contact sau să comande un produs sunt câteva dintre criteriile care atârnă greu acum în stabilirea ordinii în care sunt listate site-urile pe telefoanele mobile inteligente în paginile de rezultate Google.
O simplă analiză a volumului de trafic cu ajutorul instrumentelor Google Analytics arată că site-urile mici și medii, care sunt mobile-friendly, au înregistrat, în ultimele 12 luni, creșteri ale volumului de trafic venit de pe Mobile cu aproape 25 - 30% mai mari față de creșterile volumului de trafic venit de pe dispozitivele Desktop.
Despre importanța adaptării website-urilor la dispozitivele Mobile, așteptările utilizatorilor în materie de utilizabilitate și navigabilitate, despre SEO și Inbound Marketing avem ocazia să discutăm la SemDays, în cele două zile de conferințe susținute la București pe 24 și 25 octombrie.
Pe lista invitaţilor se regăsesc nume de referință din SEO, precum Kaspar Szymanski, consultant SEO la Search Brothers și fost membru al echipei Google Search Quality, Andre Alpar, fondator al AKM3 - cea mai mare agenție SEO din Germania și autor al unor studii de specialitate, sau Francesca Kavvadia, ce activează în echipa Forward3D, o importantă companie internațională de SEO.
Dincolo de aceste controverse, algoritmii de indexare și ranking Google au devenit tot mai sofisticaţi, iar una dintre cele mai interesante, dar și previzibile mutări ale celui mai utilizat motor de căutare la noi a fost să-și concentreze atenția și resursele către dispozitivele mobile cu conexiune la Internet. În aceste condiții, compatibilitatea unui website cu dispozitivele mobile, smartphone, tablete sau iPad nu mai este o opţiune, ci o necesitate.
Știm deja că, din 21 aprilie 2015, Google a schimbat modalitatea de indexare și apreciere a unui website, în funcție de experiența plăcută sau neplăcută a utilizatorilor care îl accesează de pe dispozitivele mobile. Aceste schimbări ale algoritmilor au fost pregătite treptat, și, de vreo doi ani încoace (sau chiar mai mult), Google a pus la dispoziția utilizatorilor informații suficiente și instrumente destul de eficiente și uşor de utilizat pentru a pregăti un website de orice tip, pentru accesarea și utilizarea de pe smartphone sau alte tipuri de dispozitive mobile cu conexiune la Internet.
Viteza de încărcare a paginilor web, adaptarea automată a dimensiunilor pozelor sau organizarea meniurilor, ușurința cu care utilizatorii navighează pe un site de pe smartphone, cât de repede pot să completeze un formular de contact sau să comande un produs sunt câteva dintre criteriile care atârnă greu acum în stabilirea ordinii în care sunt listate site-urile pe telefoanele mobile inteligente în paginile de rezultate Google.
O simplă analiză a volumului de trafic cu ajutorul instrumentelor Google Analytics arată că site-urile mici și medii, care sunt mobile-friendly, au înregistrat, în ultimele 12 luni, creșteri ale volumului de trafic venit de pe Mobile cu aproape 25 - 30% mai mari față de creșterile volumului de trafic venit de pe dispozitivele Desktop.
Despre importanța adaptării website-urilor la dispozitivele Mobile, așteptările utilizatorilor în materie de utilizabilitate și navigabilitate, despre SEO și Inbound Marketing avem ocazia să discutăm la SemDays, în cele două zile de conferințe susținute la București pe 24 și 25 octombrie.
Pe lista invitaţilor se regăsesc nume de referință din SEO, precum Kaspar Szymanski, consultant SEO la Search Brothers și fost membru al echipei Google Search Quality, Andre Alpar, fondator al AKM3 - cea mai mare agenție SEO din Germania și autor al unor studii de specialitate, sau Francesca Kavvadia, ce activează în echipa Forward3D, o importantă companie internațională de SEO.
Sponsori
Evenimentul este organizat de:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii