Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:53 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Orban Studiul JICA este depasit

ro

25 May, 2008 00:00 1493 Marime text

Bucuresti, 25 mai (Rompres) - Studiul JICA (Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei) privind fluidizarea traficului in Capitala este depasit de toti indicatorii de trafic din prezent, a declarat, intr-un interviu acordat Agentiei ROMPRES, candidatul Partidului National Liberal (PNL) la Primaria Generala a Municipiului Bucuresti (PGMB), Ludovic Orban.

Acesta a contrazis astfel afirmatia facuta, in urma cu cateva zile, de presedintele Romaniei si fostul primar al Capitalei, Traian Basescu, potrivit caruia studiul JICA ramane perfect valabil si in prezent, in sensul rezolvarii problemelor de trafic din Bucuresti. "Solutiile care sunt puse in practica la ora actuala de Directia Transport si celelalte structuri si de Administratia Strazilor sunt solutiile care se bazeaza pe studiul JICA, care a fost realizat in urma cu 10 ani si care este depasit de toti indicatorii de trafic care exista in momentul de fata, iar perspectivele pe urmatorii 10 ani depasesc si mai mult toate datele din studiul JICA. Asa ca trebuie dat un raspuns nu pentru astazi, trebuie dat un raspuns la problemele Bucurestiului si, fiindca vorbim de trafic, la problemele traficului pentru un orizont de timp de 10-20 de ani", a declarat Orban. El a adaugat ca programul candidatului Partidului Democrat-Liberal (PD-L) la primaria Capitalei, Vasile Blaga, se bazeaza pe proiecte ale functionarilor din PGMB inspirate de studiul JICA. "Veti vedea, de exemplu, ca sistemul de management al traficului la ore de varf nu va crea o fluidizare reala a traficului pentru ca nu se poate crea o fluidizare reala a traficului in zona centrala. Zona centrala trebuie degrevata de masinile care traverseaza de la nord la sud, de la est la vest, de la Pantelimon in Militari, din Drumul Taberei in Colentina sau in Balta Alba, trebuie degrevat prin inelele circulare, inelul interior, inelul median si, in mod evident, centura Bucurestiului, pe care am demarat proiectul de largire la patru benzi", a sustinut candidatul PNL. Ludovic Orban a subliniat ca pe langa aceste masuri, in eventualitatea ca va fi ales primar al Bucurestiului, va face din transportul public o prioritate, fara a restrange dreptul bucurestenilor de a circula cu automobilele personale. "Respect dreptul bucurestenilor de a fi proprietarii unei masini si de a circula cu masina. Nu voi introduce interdictii in acest sens si nicio masura practic restrictiva. Ceea ce trebuie realizat, trebuie facut mai atractiv transportul public. Cum poti sa faci mai atractiv transportul public? In niciun caz luand autobuze fara aer conditionat sau amanand cu doi ani licitatia pentru modernizarea tramvaielor, in conditiile in care in Bucuresti circula cele mai vechi tramvaie din Europa. Transportul public, pentru ca bucurestenii sa il prefere, trebuie sa asigure confort, siguranta, predictibilitate si viteza de deplasare ca sa scurteze timpi de parcurgere a distantelor. Lucrurile acestea trebuie facute marind parcul de autobuze, troleibuze si tramvaie astfel incat oamenii sa nu se mai ingramadeasca nici la orele de varf", a spus Orban. Acesta a subliniat ca va crea totodata o politie a transporturilor in cadrul politiei comunitare. "Trebuie creat un compartiment special in cadrul Politiei Comunitare, care sa fie Politia Transporturilor si care sa previna si sa sanctioneze imediat toate ilegalitatile si infractiunile care se petrec pe transportul public si, nu in ultimul rand, trebuie creat sistemul de banda speciala care sa favorizeze punctualitatea mijloacelor de transport in comun in statii. In felul acesta, in mod evident, oamenii vor incepe sa se uite spre transportul public", a afirmat candidatul liberal.

Scris de: {autor} ROMPRES{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii