Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
13:19 25 06 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministrul Drulă îngroapă sudul litoralului. Alternativa Techirghiol a pierdut finanțarea prin PNRR. Motivele nu se cunosc

ro

08 Jun, 2021 00:00 5177 Marime text
  • La începutul acestu an, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă spunea că "Alternativa Techirghiol" este pe lista sa de priorități
  • În 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit companiei Consitrans SRL contractul pentru elaborare studiu de fezabilitate
  • Varianta de Ocolire Techirghiol are rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 şi de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere a frontierei cu Bulgaria
  • Condiţiile de relief din zona traseului permit adoptarea unei viteze de proiectare de 100 - 120 km/h
  • Proiectul rămîne în sertarele lui Drulă, dat fiind faptul că acesta nu a fost introdus pe lista proiectele de infrastructură negociate pentru a fi finanțate în cadrul PNRR
  • În timp colegii lui Drulă de la USR PLUS de tac mâlc, liberalii îi cer ministrului Transporturilor să vină că precizari cu privire la sursele de finanțare a drumului expres spre sudul litoralului
 

La începutul acestu an, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă scria pe pagina sa de Facebook că "Alternativa Techirghiol" - unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din planul județean este pe lista sa de priorități.

Proiectul care prevede continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului Drumul va merge de la Nord la Sud, ca ocolitoare a Constanţei, va continua peste canalul Dunăre-Marea Neagră, va trece la vest de Lacul Techirghiol şi va ajunge, cel puţin în prima fază, până undeva în zona Olimp, un bypass al staţiunilor agglomerate.
În 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atribuit companiei Consitrans SRL contractul pentru elaborare studiu de fezabilitate, elaborare proiect tehnic şi DTAC pentru obiectivul Alternativa Techirghiol“. Durata contractului este de 24 de luni de la data intrării în vigoare a acestuia. Contractul a fost atribuit pe data de 26.07.2019.
Câştigătoare a fost declarată societatea Consitrans SRL, iar valoarea totală finală a contractului este de 5.372.889,41 de lei, fără TVA.


Varianta de Ocolire Techirghiol - profil de drum expres 
 
Condiţiile de relief din zona traseului permit adoptarea unei viteze de proiectare de 100 - 120 km/h.
În acest sens, CNAIR anunța la momentul atribuirii contractului că urmăreşte construcţia unei legături rutiere rapide între autostrada A2 şi sudul litoralului, astfel că Varianta de Ocolire Techirghiol va avea profil de drum expres.

Varianta de Ocolire Techirghiol are rolul de a prelua traficul de pe autostrăzile A2, A4 şi de a-l dirija spre litoralul de sud al Mării Negre, respectiv Punctul de trecere a frontierei cu Bulgaria. Traseul drumului va avea o lungime totală de 25,875 km. Acesta începe din intersecţia drumurilor naţionale DN 39 cu DN 39A, zona pasajului RO-RO, la intrarea în localitatea Eforie, şi se desfăşoară pe direcţia nord-sud, trece prin apropierea localităţilor Eforie, Techirghiol, Moviliţa, Biruinţa, Moşneni şi 23 August.
Tot ce ați lecturat mai sus rămâne în continuare un proiect în sertarele lui Drulă, dat fiind faptul că acesta nu a fost introdus pe lista proiectele de infrastructură negociate pentru a fi finanțate în cadrul PNRR de Bruxelles.
 


Colegii de partid ai lui Drulă tac. Liberalii cer explicații!

 
În timp ce parlamentarii USR PLUS de Constanța tac mâlc pe acest subiect și nu i-au solicitat lămuriri ministrului (n.r. senatorul Remus Negoi de la USR spune că se caută axa de finanțare în afara PNRR), Marian Crușoveanu, deputat PNL Constanța, membru în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților i-a cerut ministrului Transporturilor să vină că precizari cu privire la sursele de finantare a drumului expres spre sudul litoralului, Alternativa Techirghiol, în condițiile în care vorbim despre un proiect matur, pentru care au fost eliberate atât avizele de la nivelul primăriilor pe unde trece drumul, cât și certificatul de urbanism din partea Consiliului Județean Constanța, vezi secțiunea „documente”.

Un alt aspect avantajos al Variantei Ocolitoare Techirghiol este că se încadreaza pe axa transeuropeană de transport, pe direcția Rusia — Ucraina — Moldova —România — Bulgaria — Turcia și asigură o deschidere către Portul Constanța, implicit conexiunea cu terminalul RO-RO Sud- Agigea.
Totodată, drumul asigură legatura cu proiectele majore ale Master Planului de Transport al României, cum este drumul expres Tulcea-Constanta.
Prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost alocat un buget de 4.5 miliarde de euro pentru infrastructura rutieră. Înainte de negocierile purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, pe lista de proiecte finanțate prin PNRR a fost enumerată și alternativa Techirghiol. După ce au avut loc negocieri, au fost anunțate doar 4 proiecte de autostrăzi care vor fi finanțate prin PNRR. “Din ce motive alternativa Techirghiol a pierdut finanțarea prin PNRR? Care este planul de finantare al ministerului, pentru realizarea drumului expres spre litoralului?”, îl întreabă Crușoveanu pe ministrul Transpoturilor.
Până în acest moment, oficialul din Guvernul Cîțu nu a răspuns acestor întrebări, asemenea colegilor săi de partid de la Constanța.
 

Precizări:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
 
Citește și:

Dezbatere publică, la Cumpăna. Tema o reprezintă proiectele „Alternativa Techirghiol” și „Nod Rutier Cumpăna A4”

Ministrul Transporturilor, dă asigurări ferme "Autostrada A4 va continua spre sudul litoralului"!

Ministrul Transporturilor, proaspăt venit în funcție, face Alternativa Techirghiol și A4 până la bulgari

Proiecte majore ale Guvernului pentru Constanța Peste 1,3 miliarde de euro destinate exclusiv porturilor din județ. Drumuri expres și modernizarea aeroporturilor, pe lista investițiilor de milioane de euro (document)

Legătura A2 - sudul litoralului Contractul „Elaborare studiu de fezabilitate pentru Alternativa Techirghiol“, atribuit firmei Consitrans SRL (document)
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii