Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
15:55 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Vosganian Taxa auto va tine cont de nivelul emisiilor de carbon

ro

18 Feb, 2008 00:00 669 Marime text
Noua varianta a taxei auto va tine cont de emisiile de carbon, in cazul masinilor noi, de tip Euro 4, dar si de emisiile de oxizi pentru masinile mai vechi, a declarat ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, in cadrul unei emisiuni televizate. "Formula va fi asa: pentru masinile la care in cartea tehnica este trecut nivelul emisiilor de carbon, si astea sunt numai masini Euro 4. Pentru masinile la care in cartea tehnica scrie care este consumul si scrie nivelul emisiilor, se vor aplica emisiile, ca in Franta. Pentru masinile care sunt mai vechi se vor aplica emisiile de oxizi", a precizat ministrul Finantelor. Oficialul a spus ca acesta va fi tabelul ce va fi supus dezbaterii publice, sustinand ca noua formula nu se va confrunta cu o mare opozitie in Parlament. Practic, noua formula va tine conte atat de emisiile de carbon, care sunt legate de consumul de benzina, dar si de noxe, care tin de calitatea masinii. Varujan Vosganian a precizat ca noua formula nu va aduce mai multi bani la fondul de mediu, ci dimpotriva. "Noua formula aduce bugetului catre fondul de mediu o treime mai putin decat inainte. Deci, e limpede ca oricum e mai putin decat inainte. Noi am facut aceasta formula. Am discutat-o cu UE, care a fost de acord", explicat ministrul. Acesta a spus ca Uniunea Europeana nu s-a impotrivit taxei de poluare sau de prima inmatriculare, ci a cerut ca prevederile antipoluare sa se imbine cu circulatia marfurilor. Ministrul Finantelor a precizat ca Bucurestiul are cele mai mari emisii de oxid de azot din toate capitalele europene. Astfel, in Polonia au intrat un milion de masini anul trecut, din care 52 la suta peste 10 ani vechime. In schimb, in Romania au intrat 400.000 de masini, din care 300.000 noi. "Noi in 2007 ne-am intinerit parcul auto substantial, in conditiile in care au intrat cu 65.000 de masini mai mult decat in 2006. Ce rezolvam cu asta? In primul rand, rezolvam ca pentru masinile non-euro - Euro 1, Euro 2 - taxa nu este chiar foarte mica, este de ordinul a cateva mii de euro, pentru o masina veche este de 2000 de euro", a explicat Varujan Vosganian. Potrivit calculelor autoritatilor, prin intermediul noii taxe in 2008 se vor strange intre 200 si 300 milioane de euro la Ministerul Mediului. "In 2007 am strans vreo 300 de milioane, 360 de milioane, iar in 2008 preconizam intre 200 si 300 de milioane de euro. Toti banii se iau la Ministerul Mediului", a explicat ministrul. Vosganian a spus ca noua taxa va fi monitorizata strict, urmand ca un audit sa stabileasca modul si programele care vor beneficia de fondurile obtinute din taxa. "Am vorbit cu organizatii neguvernamentale sa faca o monitorizare stricta. Am fost de acord sa facem si un audit... la fondul de mediu si am stabilit programele pe care o sa le facem - pentru impaduriri, pentru parcuri, pentru piste de biciclete, si asa mai departe", a conchis ministrul Finantelor.(AS)

Scris de: {autor}MFX{/autor}

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii