Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:56 19 01 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Totul pentru deţinuţi! Parcarea Palatului de Justiţie se schimbă total în câteva zile

ro

23 Dec, 2019 00:00 1788 Marime text
Modificări substanţiale la parcarea de lângă Palatul de Justiţie din Constanţa. Spaţiul prin care trec şi pe unde urcă ori coboară deţinuţii care au treabă la Curtea de Apel ori Tribunalul Constanţa va ajunge să arate ca o curte interioară, „împrejmuită uşor“, pentru „separarea vizuală“ şi „securizarea“ zonei.
 
De menţionat că, de-a lungul timpului, în spaţiul unde se face transferul deţinuţilor din dube în instanţă au putut fi văzuţi şi fotografiaţi indivizi celebri ai Constanţei şi nu numai, de la lideri ai lumii underground şi până la politicieni de soi.
 

Ce se schimbă în parcare

 
De luna viitoare, noi măsuri intră în vigoare pentru parcarea situată pe strada Traian, lângă Palatul de Justiţie din Constanţa.
 
Decizia luată la finele săptămânii trecute de preşedintele Curţii de Apel Constanţa, judecătorul Marius Cristian Epure, vizează inclusiv achiziţionarea unui sistem de deschidere a parcării cu telecomandă, după cum vom detalia în articol.
 
Conducerea instanţei supreme din oraş a hotărât ca, începând cu data de 1 ianuarie, „parcarea asfaltată, situată pe terenul concesionat în prezent Curţii de Apel Constanţa, dispusă în partea de Sud a clădirii Palatului de Justiţie, va fi destinată, în principal, accesului autovehiculelor ce transportă persoane private de liberate“.
 
Astfel, zona va fi rezervată cu precădere vehiculelor Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, dar şi autospecialelor de Poliţie şi oricăror maşini în care sunt transportaţi deţinuţi.
 
Se mai arată în hotărârea judecătorului Marius Epure că „cele patru locuri apte pentru parcarea unor autovehicule, dispuse pe latura dinspre Judecătoria Constanţa, vor fi destinate exclusiv staţionării şi parcării autovehiculelor ce sunt autorizate ca fiind utilizate de persoane cu handicap, conform prevederilor legale citate la procese judiciare la sediul Curţii de Apel Constanţa şi Tribunalului Constanţa - secţiile civilă şi penală“.
 
Conform sursei citate, cele patru locuri mai pot fi folosite „şi pentru staţionarea autovehiculelor instituţiilor judiciare cu sediul în alte localităţi, folosite pentru deplasări oficiale la Curtea de Apel Constanţa şi Tribunalul Constanţa - secţiile civilă şi penală“.
 

Indicatoare noi

 
Nu în ultimul rând, preşedintele instanţei a precizat că, în mod excepţional, parcarea poate fi folosită pentru deservirea Curţii de Apel şi a Tribunalului, prin colectarea periodică a deşeurilor, dar şi pentru livrarea şi descărcarea de materiale. Iar asta, pentru că parcarea reprezintă singura modalitate de staţionare ce permite accesul pe o suprafaţă plană, la parterul clădirii, de unde poate fi utilizat ascensorul din starea de fixaţie.
 
De la aceeaşi dată, accesul în parcare va fi restricţionat conform noilor modificări. Permisiunile de acces vor fi acordate de vicepreşedintele Curţii de Apel, care coordonează activitatea corpului de jandarmi. Excepţie fac persoanele cu dizabilităţi, care folosesc legitimaţia specifică de acces.
 
Potrivit conducerii Curţii de Apel, se vor face demersurile necesare pentru achiziţionarea unui sistem ce permite ridicarea barierei de la distanţă, din postul de pază nr. 1 şi, eventual, din interiorul vehiculului utilizat, fără a fi nevoie ca şoferul să iasă din maşină.
 
Nu în ultimul rând, reprezentanţii instanţei se vor adresa Comisiei pentru circulaţie din Primăria Constanţa pentru a se monta un indicator special cu privire la parcarea de lângă Palatul de Justiţie, respectiv „Accesul interzis cu excepţia autovehiculelor autorizate“.
 
Menţionat printre ultimele aspecte, dar de o semnificaţie aparte, apare spre final detaliul potrivit căruia parcarea şi locul pe unde urcă şi coboară deţinuţii din dube vor fi acoperite şi ferite privirilor indiscrete.
 
Mai exact, se arată în decizia judecătorului Epure:
 
„Pentru asigurarea separării vizuale şi a securizării zonei unde se realizează afluirea/defluirea mijloacelor de transport al persoanelor private de libertate, managerul economic, împreună cu inginerul constructor, vor căuta o soluţie tehnică fiabilă şi va iniţia demersurile necesare edificării unei împrejmuiri uşoare, care să configureze suprafaţa ca o curte închisă, cu panouri de separare vizuală“.
 
Citeşte şi:
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii