Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
16:25 28 11 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Năstruşnica propunere a senatorului Liviu Marian Pop Posturile de inspectori şcolari generali şi adjuncţi, ocupate în urma votului profesorilor titulari (documente)

ro

11 Mar, 2020 00:00 2319 Marime text

La finele lunii ianuarie, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a lansat în dezbatere publică Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de inspector şcolar din inspectoratele şcolare (vezi secţiunea Documente), precum şi Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar general, inspector şcolar general adjunct din inspectoratele şcolare şi de director al Casei Corpului Didactic (vezi secţiunea Documente).


Finalizată la jumătatea lunii februarie, dezbaterea s-a „soldat”, cu certitudine, cu o serie de observaţii, sugestii şi propuneri, pe care nu le vom afla... ca de obicei.


În schimb, un anunţ făcut public de senatorul Liviu Marian Pop, la finele săptămânii trecute, a atras atenţia multor cadre didactice: „Ca urmare a nenumăratelor dezbateri avute cu profesorii, părinţii, elevii, şi nu numai, propun modificarea modalităţii de ocupare a posturilor de inspector şcolar general şi inspector general adjunct în învăţământ, astfel încât profesorii să decidă dacă aceste posturi să se ocupe în baza unui concurs sau prin vot universal.
Supun atenţiei dumneavoastră noile propuneri de modificare şi completare a Legii educaţiei naţionale, pe care urmează să le depun săptămâna aceasta la Senatul României”.


Iată cum sună aceste modificări propuse de senatorul Liviu Marian Pop, la rândul lui fost ministru al Educaţiei în două mandate.


„După art. 256 se introduc două noi articole cu următorul cuprins:
Art. 256¹ (1) Inspectorii şcolari generali din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti se desemnează prin una dintre următoarele modalităţi:
  1. Pe baza unui concurs public, în baza unei metodologii aprobate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, conformă cu prezenta lege, sau
  2. Prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice de predare titulare din unităţile de învăţământ, de pe raza judeţului pentru care candidează sau al municipiului Bucureşti, după caz;
  3.  
2) Modalitatea de desemnare a inspectorilor şcolari generali, dintre cele prevăzute la alin. 1 se stabileşte cu minimum 6 luni înainte de fiecare desemnare, prin votul universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice de predare titular, după caz, din cadrul fiecărei unităţi de învăţământ din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti.



3) Inspectorii şcolari generali adjuncţi din cadrul inspectoratelor şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti se desemnează prin una dintre următoarele modalităţi:
a) pe baza unui concurs public, în baza unei metodologii aprobate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, conformă cu prezenta lege sau
b) prin votul universal, direct şi secret al tuturor membrilor consiliilor de administraţie din fiecare unitate de învăţământ, de pe raza judeţului pentru care candidează sau al municipiului Bucureşti, după caz;
4) Modalitatea de desemnare a inspectorilor şcolari generali adjuncţi, dintre cele prevăzute la alin. 3 se stabileşte cu minimum 6 luni înainte de fiecare desemnare, prin votul universal, direct şi secret al tuturor membrilor consiliilor de administraţie, după caz, din cadrul fiecărei unităţi de învăţământ din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti”.


Reacţiile cadrelor didactice au fost dintre cele mai virulente, mulţi fiind de acord ca numirea inspectorilor şcolari generali şi adjuncţi să se facă pe noi... baze.


Citeşte şi:

Schimbarea statutului profesorilor naşte reacţii... adverse. Invocata triadă profesor-elev-părinte s-a dus pe apa sâmbetei (document)


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii