Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:31 20 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviu cu Ovidiu Cristian Tănase, directorul general al RATC Constanţa „Vrem să încheiem contracte cu specialişti care să ne dea soluţii pentru rentabilizarea reţelei de transport”

ro

22 Mar, 2013 00:00 3412 Marime text
Sunteţi, din luna martie a acestui an, noul director general al RATC Constanţa. Ce proiecte aveţi pentru Regia Autonomă de Transport în Comun?
Toate proiectele se învârt în jurul ideii de a rentabiliza activitatea regiei şi de a deservi publicul călător din oraşul Constanţa în condiţii optime de confort şi securitate.

Răspunde RATC Constanţa nevoilor constănţenilor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun?
Da.

Care sunt punctele slabe ale regiei?
Ar trebui ca RATC să absoarbă mai mulţi bani de la călători şi prin subvenţiile legal atribuite prin legile în vigoare. Asta, în scopul de a putea moderniza continuu parcul auto şi pentru a putea dezvolta reţeaua de transport în comun.

Intenţionaţi să achiziţionaţi noi mijloace de transport în comun?
Nu. Avem la ora actuală un parc de 198 de autobuze, din care sunt defecte doar şase. Nu se pune problema să achiziţionăm, în următorii doi, trei ani de zile, alte autobuze, nu avem de ce.

Credeţi că preţul unui bilet pentru o călătorie cu RATC-ul reflectă raportul preţ-calitate?
Da. Constanţa practică unul dintre preţurile cele mai mici la transportul public în comun, comparativ cu celelalte mari oraşe din ţară, unde preţul este între 1,8 lei şi 2 lei pe călătorie. Noi considerăm că transportul în municipiul Constanţa este foarte bine organizat. Timpii maximi de aşteptare sunt între două şi şapte minute, depinde de trasee, de ore de circulaţie. Autobuzele sunt moderne, curate.

Cum poate fi optimizată oferta de transport public? Aveţi în vedere înfiinţarea de linii noi în municipiul Constanţa?
Vrem să încheiem contracte cu specialişti în managementul transportului în comun, care să ne dea soluţii ştiinţifice pentru rentabilizarea şi optimizarea reţelei de transport în comun. După ce vom avea aceste studii, vom hotărî dacă este necesar să înfiinţăm, să desfiinţăm sau să păstrăm, dacă este necesar, anumite linii de transport în comun.
Tot în această direcţie, prin montarea de camere de luat vederi în autobuze şi a sistemelor GPS pentru monitorizarea traficului, vom putea avea informaţii în timp real şi astfel vom putea interveni rapid pentru suplimentarea sau reducerea unui număr de autobuze pe anumite linii.

Are RATC Constanţa o politică de protecţie a mediului? Întrebarea vine în contextul în care în localitate nu mai circulă niciun tramvai, care, aşa cum se ştie, este cel mai ecologic mijloc de transport în comun.
Tot parcul de autobuze de la RATC are ca normă de poluare Euro 5, ceea ce nu este un factor foarte poluant. Tramvaiele presupuneau costuri infernal de mari pentru că trebuia înlocuită toată infrastructura, toată calea ferată, deoarece nu mai corespundea, erau zilnic accidente.

De ce vrea RATC ca toţii elevii constănţeni să aibă abonamente? Cine sunt partenerii din acest proiect?
RATC nu a vrut niciodată ca toţi elevii constănţeni să aibă abonamente. Noi am venit în sprijinul elevilor, oferindu-le posibilitatea celor care doresc acest lucru, să achiziţioneze abonamentul de la şcoală. Aceasta este doar o alternativă. Nu este o obligaţie.

Sindicaliştii de la RATC solicită salarii mai mari şi, în acest sens, au fost demarate negocierile. Când se va lua o decizie?
În luna decembrie 2012 a fost semnat contractul colectiv de muncă între patronat şi sindicate, contract în care se prevede că până când regia va obţine rezultate economice pozitive, salariile vor rămâne la nivelul actual. Asta nu înseamnă că dacă vor exista fonduri nu vom încerca o mică creştere de venituri.

Au existat, de-a lungul timpului, cazuri de şoferi şi controlori RATC care au fost agresaţi. Vă mai confruntaţi cu acest fenomen la momentul actual?
De când sunt în această funcţie, nu am auzit de asemenea probleme.

Pe Internet au fost postate, în această iarnă, filmuleţe cu tineri constănţeni care, în autobuze RATC, dansează haotic şi mimează poziţii sexuale, gesturi care definesc aşa numitul fenomen Harlem Shake. Şoferul nu a avut nicio reacţie, văzându-şi liniştit de drum. Cum comentaţi?
Şoferul a procedat foarte corect, văzându-şi liniştit de drum. El nu se ocupă de ordine şi disciplină. Principala sa activitate constă în transportul în deplină siguranţă al călătorilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • egman 12 Apr, 2013 08:40 Dle, director,va rog, disciplinati soferii de pe liniile 44,48,51,care circula in zona intersectiei Ctin.Bratescu/MihaiViteazu cu o viteza prea mare pentru conditiile de trafic si carosabil. Cei care locuim in zona sintem terorizati de trepidatiile pe care le induc aceste autobuze caselor noastre si crapaturile care au aparut. pe tema asta ne-am luptat si cu fosta conducere,dar nu a reusit sa se impuna asupra soferilor sa piloteze cu viteza ceva mai mica.Poate noua conducere va tine cont si sesizarile cetatenilor de pe urma carora isi iau salariile.
  • pensionar 25 Mar, 2013 13:39 Afirmatia directorului RATC este clara: AR TREBUI CA RATC SA ABSOARBA MAI MULTI BANI DE LA CALATORI !!!!!!!. De ce in acest caz mai trebuiesc studii, numai directorul stie ! Va putea RATC-ul sa concureze cu liniile particulare de transport ?
  • gigi 24 Mar, 2013 16:56 Domnule tanase daca nu stiti celelalte orase mari au peste 2000 lei salariu. al doilea oras al tarii, a doua zona metropolitana,dupa Bucuresti am ajuns noi soferii sa castigam 1100,maxim 1200 lei cu ore suplimentare maxim si sambete duminici.Salariu este mai mic ca al unei femei de serviciu de la celalalte regii care nu nu efectueaza ore suplimentare.
  • maria 24 Mar, 2013 09:54 Daca vreti sa dati bani la altii pentru a va organiza activitatea, atunci ce rost mai are prezenta dvs.in societate ? Cred ca aveti si un salariu frumusel.Inseamna ca nu aveti expertiza necesara pt.a conduce asemenea societate.
  • bobo 23 Mar, 2013 10:03 domnule director cand aveti de gand sa scapati de fosta conducere care a falimentat ratc-ul
  • poppy 22 Mar, 2013 20:51 soferii stiu,dar traim in romania sia asta este viata, iar in cazul autobuzelor tin sa il contrazic nu toate autobuzele sunt euro 5
  • sefu 22 Mar, 2013 13:57 domnulTanase nu stii ca s-au marit salarile la toti personalul tesa. verifica. Cind or sa afle soferii cum crezi ca vor reactiona? o sa pierzi credibilitatea .