Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:44 23 12 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

George Măndilă, președintele OMD Mamaia–Constanța „Mamaia și Constanța au nevoie de promovare agresivă, bugete reale și evenimente care să aducă turiști tot anul” (VIDEO)

ro

23 Dec, 2025 17:00 196 Marime text
  • Unul dintre subiectele intens dezbătute a fost majorarea taxei anuale pentru apartamentele închiriate în scop turistic din stațiunea Mamaia, de la 200 la 500 de lei.
 
La final de an, Organizația de Management al Destinației Mamaia–Constanța trage linie și privește spre 2026, un an simbolic pentru litoralul românesc: 120 de ani de la înființarea stațiunii Mamaia. Invitat într-o emisiune dedicată turismului, George Măndilă, președintele OMD Mamaia–Constanța, a vorbit deschis despre taxele turistice, provocările industriei HoReCa, lipsa promovării externe a României și planurile ambițioase pentru extinderea sezonului estival.
 
Taxa de 500 de lei pentru apartamentele turistice din Mamaia
 
Unul dintre subiectele intens dezbătute a fost majorarea taxei anuale pentru apartamentele închiriate în scop turistic din stațiunea Mamaia, de la 200 la 500 de lei. George Măndilă a explicat că această taxă nu este una nouă, ci există de peste un deceniu, fiind reintrodusă după o perioadă în care a fost suspendată.
 
„Nu este o taxă mare – vorbim de aproximativ 1,3 lei pe zi. În schimb, ea vine dintr-o realitate clară: peste 90% dintre apartamentele din Mamaia sunt utilizate pentru activități turistice, multe dintre ele fără a fi declarate sau autorizate”, a precizat Măndilă.
Taxa se aplică exclusiv în Mamaia, nu și în municipiul Constanța, pentru că apartamentele din stațiune au fost autorizate inițial ca „apartamente de vacanță”, conform documentațiilor urbanistice și avizelor Ministerului Turismului. Sumele colectate de SPIT Constanța ajung ulterior la Primărie și sunt direcționate către promovarea stațiunii, prin OMD.
 

Constanța nu concurează cu stațiunile, ci cu marile orașe
 
Președintele OMD a subliniat că nu există competiție între stațiuni, ci între orașe. Constanța concurează direct cu Brașov, Cluj, Sibiu, Oradea sau Iași – orașe care atrag turiști pe tot parcursul anului.
 
„Constanța este pe locul doi la nivel național, după București, dar acest rezultat este obținut aproape exclusiv vara. Dacă nu reușim să atragem turiști și în restul anului, riscăm să pierdem această poziție”, a avertizat Măndilă.

 
Bugetele mici și promovarea insuficientă
 
În prezent, bugetul OMD Mamaia–Constanța este de aproximativ 5,5 milioane de lei, sumă considerată insuficientă pentru promovare eficientă la nivel național și internațional.
 
„O destinație ca Mamaia–Constanța ar avea nevoie de circa 6 milioane de euro anual, adică aproximativ 500.000 de euro pe lună, pentru a fi prezentă constant pe televiziuni, platforme online și în campanii externe. Promovarea nu se face doar vara și nu se face din când în când”, a explicat președintele OMD.
 
El a criticat dur lipsa unei strategii reale de promovare externă a României, arătând că țara noastră nu are contracte consistente cu mari televiziuni sau agenții internaționale de marketing turistic, spre deosebire de alte state europene.
 

2026 – anul aniversar al stațiunii Mamaia
 
Anul 2026 va fi unul special: Mamaia împlinește 120 de ani. OMD pregătește o amplă campanie de promovare, cu:
  • clipuri TV dedicate familiilor și tinerilor;
  • prezență extinsă pe site-uri naționale și publicații de specialitate;
  • evenimente culturale și artistice în stațiune și în Constanța;
  • puncte „instagramabile” și spectacole pentru copii;
  • continuarea festivalurilor și a parteneriatelor cu evenimente sportive și aeriene.
 
Un proiect important este Cazino Music Festival, care ar urma să se desfășoare în toamnă, în Constanța, cu scopul de a atrage turiști și în afara sezonului estival.
 
Extinderea sezonului până la final de septembrie
 
Un obiectiv major este extinderea sezonului turistic în Mamaia până la sfârșitul lunii septembrie. După stabilizarea mijlocului lunii septembrie, OMD Mamaia-Constanța vrea să meargă mai departe cu evenimente majore, precum Rally Show-ul, care să devină o tradiție anuală.
 
„Septembrie este o lună excelentă pentru litoral: marea este caldă, atmosfera este mai liniștită, iar legătura cu orașul Constanța este foarte bună. Mamaia trebuie să fie deschisă toată luna septembrie”, a subliniat Măndilă.
Mesaj de final
 
La finalul interviului, George Măndilă a transmis un mesaj emoționant tuturor celor care iubesc litoralul românesc:
„Pentru toți cei care iubesc Mamaia și Constanța de zeci de ani, le promitem că vom face tot ce ține de noi pentru a fi gazde bune. Mamaia este o stațiune legendară, iar 2026 va fi anul ei aniversar. Le doresc tuturor sărbători fericite și îi așteptăm la mare, în anul în care Mamaia împlinește 120 de ani.”
 

Citește și:
LIVE VIDEO. OMD Mamaia-Constanța prezintă bilanțul pentru anul 2025

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Vezi toate STIRILE VIDEO!

Ti-a placut articolul?

Comentarii