Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:09 19 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

La ce mai duce desfiinţarea celor două instituţii Procedură şoc la angajarea inspectorilor pentru Direcţia Generală Antifraudă

ro

20 Jun, 2013 00:00 2341 Marime text
Restructurarea ANAF a fost anunţată printr-un memorandum aprobat de Guvern şi este o precondiţie pentru implementarea unui proiect pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială, în valoare de 70 de milioane de euro

Desfiinţarea Autorităţii Naţionale a Vămilor şi a Gărzii Financiare şi, pe cale de consecinţă, înfiinţarea Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, pare, în opinia unora, cea mai bună mişcare pentru combaterea actelor şi faptelor de fraudă şi evaziune fiscală. Dacă în ediţia trecută am prezentat o parte dintre atribuţiile viitorilor inspectori, azi menţionăm câteva condiţii minime necesare angajării în DGAF. Potrivit Ordonanţei de urgenţă privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii de administrare fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, viitorii inspectori antifraudă trebuie să fie absolvenţi de studii universitare de licenţă cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă şi să promoveze evaluări de integritate, inclusiv cele de tip poligraf.

Potrivit datelor oficiale, ocuparea unor posturi de inspectori în cadrul Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală se va face potrivit Legii numărul 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu respectarea următoarelor condiţii minime: absolvirea de studii universitare de licenţă cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă, promovarea evaluărilor psihologice complexe, organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, promovarea evaluărilor de integritate, inclusiv prin evaluări de tip poligraf. Personalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care va ocupa funcţia de inspector antifraudă va purta în timpul serviciului uniformă, însemne distinctive, ecusoane şi, după caz, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de apărare, protecţie şi comunicare. Toate cele mai sus precizate se vor atribui gratuit. Foarte important! Conform datelor oficiale, „preluarea personalului Gărzii Financiare şi al Autorităţii Naţionale a Vămilor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau în structurile subordonate, după caz, se va face în limita numărului de posturi aprobat, în condiţiile legii”.

De asemenea, personalul din cadrul Gărzii Financiare care a ocupat, până la data reorganizării, funcţii publice specifice de comisar va fi încadrat pe funcţii publice generale în limita numărului de posturi aprobat pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală - aparat propriu şi unităţi subordonate, în condiţiile legii. Potrivit unei note de fundamentare, Direcţia Generală Antifraudă va fi o structură naţională puternică, având opt servicii regionale aflate în directă coordonare a aparatului central. Conform aceleiaşi surse, restructurarea ANAF a fost anunţată prin Memorandumul cu tema „Programul multianual de modernizare a administraţiei fiscale”, aprobat de Guvern în 18 aprilie 2012 şi constituie o precondiţie pentru implementarea „Proiectului de modernizare a administraţiei fiscale”, proiect pentru care s-a semnat un acord de împrumut cu Banca Mondială, în valoare de 70 de milioane de euro, în data de 8 mai.

Ti-a placut articolul?

Comentarii