Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:19 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Enigma scufundării vasului turcesc Jurnalul de bord al navei Medy a rămas în adâncuri

ro

29 Sep, 2010 20:00 1976 Marime text
scafandrii_2.jpgMâine se împlineşte o lună de când epava cargoului turcesc Medy s-a scufundat la şase mile marine în largul Mării Negre. Interesant este faptul că niciunul dintre cei 17 membri ai echipajului nu au avut timp să salveze jurnalul de bord al navei, deşi aşteptau salvatorii cu valizele gata făcute, pe punte.

După cum au spus şi autorităţile portuare, scafandrii societăţii comerciale Shark SRL urmează să cerceteze epava, unde se presupune că se află trupul neînsufleţit al lui Cristi Zarafu şi cel al lui Cătălin Ispas. Cei doi scafandri lucrau pentru SC Hunter's Company SRL, unitate comercială condusă de Jorj Unciuleanu. Pe data de 1 septembrie, la ora 03:10, echipajul nava Medy, sub pavilion Turcia, având 3.247 tone fier vechi la bord, plecată din portul Constanţa Sud, dana 115/116, cu destinaţia Istanbul, a anunţat că lua apă din motive necunoscute. Pentru salvarea celor 17 membri ai echipajului, la faţa locului a fost trimis remorcherul GSP Orion, aflat în zonă. La ora 05:45, tot echipajul a fost preluat la bordul navei GSP şi debarcaţi, la ora 07:20, în dana PL9 (dana GSP). „Au fost alertate toate organele competente. La solicitarea Autorităţii Navale Române (ANR), ARSVOM a intervenit cu două unităţi SAR, navele Topaz şi Cristal. Toate persoanele preluate sunt în stare bună de sănătate, nefiind nevoie de asistenţă medicală“, se mai arăta într-un comunicat al Autorităţii Navale Române, instituţie condusă de Paul Brânză. Astfel spus, căpitanul cargoului Medy, un anume Turk Gurol, şi subalternii săi au avut la dispoziţie 155 de minute să-şi adune toate bunurile. Deşi puteau lua şi jurnalul de bord al navei, Turk Gurol nu a făcut acest lucru, în prezent documentul cu pricina se află pe fundul mării. Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, ne-a declarat că în momentul în care s-a dat semnalul că vasul era în pericol de scufundare, cădea în sarcina comandantului să „strângă toate actele navei“. „După ce a luat jurnalul şi eventual alte bunuri din navă, comandantul este ultimul care pleacă de pe vas“, a mai explicat Mihălcioiu. În continuare, angajaţii Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) cercetează de două ori pe zi zona în care s-a scufundat vasul turcesc. Interesant este faptul că până în acest moment nu s-a oferit publicităţii întregul film al scufundării Medy. „Nici eu nu am întregul film al scufundării vasului“, a declarat şeful ARSVOM Constanţa, Ion Voicu.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii