Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:10 28 05 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Spitalul Clinic CF Constanța, singura unitate sanitară care nu a participat în lupta împotriva SARS COV-2! După 2 ani de pandemie, nu îndeplinește condițiile minime - medic, secție, dotări

ro

10 Jan, 2022 00:00 3075 Marime text
  • Pe 29 martie 2020, secretarul de stat în cadrul MAI, Raed Arafat anunța că Spitalul CFR  din Constanța aflat în subordinea Ministerului Transporturilor intră sub directa subordonare medicală a Ministerului Afacerilor Interne
  • Spitalul CFR, care intrase sub ordinul MAPN trebuia să asigure spații de terapie intensivă pentru bolnavii de Covid, însă acest lucru nu s-a întâmplat, deoarece secția de ATI nu permitea organizarea unui circuit
  • Mai mult, unitatea spitalicească nu are nici medic infecționist, nici secție de boli infecțioase și nici dotările necesare
  • De altfel, chiar și Corpul de control al MT a fost anul trecut la Spitalul CFR Port, înainte de valul al patrulea al pandemiei
  • S-au făcut și alte controale din partea autorităților de plan local. Direcția de Sănătăte Publică a constatat că este imposibil de implementat circuite la nivelul acestui spital iar prefectul județului Constanța, recunoaște că a sesizat Ministerul Transporturilor
  • Noul ministru al Transporturilor ar fi cerut verificarea modului în care este gestionată activitatea și sunt cheltuite fondurile în această unitatea sanitară
 

 
Pe 29 martie 2020, secretarul de stat în cadrul MAI, Raed Arafat anunța că Spitalul CFR  din Constanța aflat în subordinea Ministerului Transporturilor intră sub directa subordonare medicală a Ministerului Afacerilor Interne. 

Ordinul Militar nr.4 prevedea că un nou spital va fi realizat la Constanța.

Deja MAPN instalase un spital de campanie, cel de pe stadionul Portul.

Spitalul CFR, care intrase sub ordinul MAPN trebuia să asigure spații de terapie intensivă pentru bolnavii de Covid, însă acest lucru nu s-a întâmplat, deoarece secția de ATI a unității medicale, aflată undeva la etaj, nu permitea organizarea unui circuit, ca de altfel întreaga structură a spitalului CF.

Mai mult, unitatea spitalicească nu are nici medic infecționist, nici secție de boli infecțioase și nici dotările necesare.

Și nici nu s-a organizat ca să le aibă.

De altfel, chiar și Corpul de control al MT a fost anul trecut la Spitalul CFR Port, înainte de valul al patrulea al pandemiei.


S-au făcut și alte controale din partea autorităților de plan local. Direcția de Sănătăte Publică a constatat că este imposibil de implementat circuite la nivelul acestui spital iar prefectul județului Constanța, recunoaște că a sesizat Ministerul Transporturilor.

Ne aflăm în plin val 5 al pandemiei și Spitalul CF Port este în aceeași situația ca în urmă cu doi ani: dotările nu există și nici medicii care să deservească o eventuală secție suport Covid.

„Am fost chiar și eu personal să văd condițiile din acest spital, m-am adresat și Ministerului Transporturilor în subordinea căruia funcționează, știu că s-au făcut ulterior o serie de verificări. Probabil documentația este și în atenția actualului ministru (n.r. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor). Cert este că Spitalul CF este singura unitatea sanitară din județ care nu a participat la efortul medical de luptă împotriva Coronvirsului”, a precizat pentru ZIUA de Constanța, reprezentantul Guvernului în teritoriu.

Dincolo de această concluzie dureroasă, la Spitalul CF din Constanța, continua tensiunile între factorii de decizie, aspect care trenează de ceva timp și care face ca unitatea medicală să fie, iată, după doi ani de pandemie la fel de nepregătită pentru a participa în lupta împotriva SARS COV-2!



Spitalul a fost înființat în 1936 și a cunoscut perioada sa de glorie înainte de 1989, când aproximativ 50.000 de lucrători de pe platforma portuară erau arondați la această unitate medicală.

După 1990 însă, unitatea sanitară a rămas în subordinea Direcției Medicale din Ministerul Transporturilor.

Spitalul are contract cu Casa de Asigurări de Sănătate și se finanțează din serviciile medicale pe care le oferă pacienților.

Unitatea sanitară funcționează în două clădiri, una situată în Portul Constanța și o alta situată pe bulevardul 1 Mai, numerele 3-5.

Spitalul are 154 de paturi pentru spitalizare continuă și 12 paturi pentru spitalizare de zi.


Directorul spitalului, Iuliana Botezatu este fostul medic de familie a lui Nicușor Constantinescu

 
Medicul de familie Iuliana Botezatu a fost numită manager interimar la Spitalul CF Constanţa în vara anului 2019.
În acel moment, Botezatu era membru ALDE Constanţa.

În trecut aceasta a fost angajată a Consiliului Judeţean Constanţa, mai exact a DGASPC. A părăsit instituţia în 2017, după ce a fost exclusă din Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap din judeţul Constanţa.

Medicul a fost chiar preşedintele Comisiei, însă toţi membrii au fost înlocuiţi după ce fostul director al DGASPC, Petre Dinică, a transmis conducerii Consiliului Judeţean un raport de activitate al acestei comisii, care conţinea multe nereguli.

Deloc lipsit de importanţă, noul manager al Spitalului CF Port este, după propriile declaraţii, încă din anul 1994, medicul de familie al fostului preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu.

În noiembrie 2010, medicul Iuliana Botezatu a ieşit din Pozitron Medical Investigation, printr-o decizie a Adunării Generale a Asociaţilor firmei. Aceasta şi-a cesionat atunci părţile sociale partenerei sale de afaceri, Mihaela-Elvira Gherasim, care deţine acum 0,046% din afacere. Restul de 99,954% este deţinut de societatea cipriotă Talmage Overseas Limited.

În ultimii ani, managerul Botezatu a avut mereu probleme cu bugetul spitalului care a ajuns în câteva rânduri în incapacitatea de a plătii salariile angajaților.

Din informațiile noastre, noul ministru al Transporturilor, ar fi cerut verificarea modului în care este gestionată activitatea și sunt cheltuite fondurile în această unitatea sanitară.
Vom reveni.

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Soarta terenului de lângă Spitalul Clinic CF Constanța, decisă de Curtea de Apel. Judecătorii au vorbit despre „încălcarea dreptului la apărare“

Medicul de familie al lui Nicuşor Constantinescu este noul manager interimar al Spitalului CF Constanţa

Terenul a fost, între timp, retrocedat şi apoi revândut În timpul lui Mazăre s-a dat şi apoi s-a luat. Spitalul Clinic Căi Ferate Constanţa, revendicare imobiliară în instanţă (documente)

 
PRECIZARE:
 
În data de 11.01.2022, Dr. Iuliana Botezatu, managerul Spitalului Clinic C.F. Constanta a trimis, pe adresa de e-mail a redacției, următorul punct de vedere cu privire la articolul de mai sus:
 
Stimată Redacție, sub aspect personal doresc să fac următoarele precizări:
Vă invit să nu confundați medicii de familie cu medicii personali ai unor persoane, indiferent cine sunt aceștia ca și funcție la un anumit moment pe traseul lor profesional, politic, administrativ, etc. Unui Medic i se poate adresa orice persoană, indiferent de rang sau statut social. Unui Medic de Familie i se pot adresa persoane asigurate în sistemul asigurărilor publice de sănătate, iar acesta le poate sau nu înscrie pe Lista sa de practică. Medicul personal este un profesionist solicitat frecvent de o persoană cu afecțiuni cronice și serviciile sale sunt decontate direct de către beneficiar, ca practică exclusiv privată. Între anii 1999 și 2016, fostul Președinte al C.J.C. Constanța, Domnul Nicușor Constantinescu, nu era o persoană cu afecțiuni cronice manifeste, drept pentru care nu a solicitat un Medic Personal. Avea nevoie doar de un Medic de Familie ca și ceilalți peste 3000 de pacienți care au solicitat să fie ”înrolați” pe Lista mea inițială de Medic de Familie în Octombrie 1999, pe vremea aceea desfășurându-mi încă activitatea ca Medic și Manager în Policlinica ”AVA” Constanța, unde îmi erau alături un grup de practică format din 11 (unsprezece) medici de medicină generală pe linia de gardă a respectivei Policlinici private. Dânsul nu era atunci Președinte nicăieri, avea însă familie, copii, și aveau și aceștia nevoie de asistență medicală, ca toți ceilalți locuitori ai Municipiului și Județului Constanța, chiar și din județele limitrofe, care apelau cu încredere la serviciile private acordate de Policlinica ”AVA”. Menționez faptul că de serviciile medicale acordate de mine sau de angajații mei din Policlinicile private pe care le-am condus plenar, au beneficiat atât celebrități ale ultimelor 3 (trei) decenii, cât și oameni remarcabili prin poziția sau activitatea lor politică, socială sau economică, precum și simpli pensionari, persoane cu dizabilități, elevi, studenți, șomeri, persoane fără ocupație – casnice, oameni cu ajutor social ca unică sursă de venit, etc...etc.... Aceasta este menirea unui MEDIC – să îi trateze și să îi accepte ca pacienți pe toți cei care îi solicită sprijinul și cunoștințele în mod egal, ”împărat sau proletar”.
Pe de altă parte, în cei peste 8 (opt) ani cât am fost în slujba drepturilor persoanelor adulte cu dizabilități din întregul Județ ca și Președintă a C.E.P.A.H. Constanța, am evaluat, promovat și apărat, în spiritul dreptății și egalității de șanse peste 60.000 de cereri și dosare; am demisionat pe 04.10.2017 cu pixul propriu pe o coală albă de hârtie, nimeni nu a putut să mă ”exmatriculeze”; s-a încercat în mod josnic o denigrare a activității întregii Comisii, care a fost schimbată, cu toate că Proiectul Propunerii a fost respins la vot în plenul membrilor C.J.C la ora 12.00 și s-a revenit colateral prin inversarea numărului de voturi pro și contra la 13.30, după ce am părăsit Sala mare de Ședințe, unde intrasem pentru prima dată în viață, ca simplu angajat.
Subliniez că, în toți acei opt ani C.E.P.A.H. Constanța a avut doar 8 ( opt) dosare de contestație pe rolul instanțelor constanțene, în care eram ”pasivi” responsabili legal, după finalizarea mandatului meu ca și Președintă pe rolul instanțelor locale au apărut brusc mii de dosare pe an de litigii pe contencios administrativ cu beneficiarii.
Activitatea mea din domeniul privat ca Manager s-a desfășurat deci pe parcursul a trei decenii și am avut activitate și în sfera serviciilor publice.
În ceea ce privește activitatea mea și cea a Spitalului Clinic Căi Ferate Constanța vă rog să rețineți și să publicați următoarele:
Permiteți-mi să subliniez că Spitalul nostru a fost înființat ca unitate sanitară prin Ordinul Ministrului Transporturilor și Telecomunicațiilor Nr. 1294/ 31.07.1978, clădirile în care funcționează structurile medicale fiind construite în anul 1936 – Spitalul din Incinta Port, Poarta 2, Policlinica C.F. din B-dul I. C. Brătianu Nr. 35 – 37, construită în 1976, și Spitalul din B-dul 1 Mai Nr. 5 – 7, dat în exploatare în anul 1999.
La momentul numirii Managerului actual prin Ordinul Ministrului Transporturilor Nr. 275/ 23.12.2019, Dr. Iuliana Botezatu, promovase Concursul organizat pentru ocuparea acestei funcții în perioada 02.12.2019 – 16.12.2019. Medicina de Familie este o specialitate medicală ca și multe altele, Managementul general, Managementul Sanitar și cel al Serviciilor de sănătate publică sunt ”supraspecializări” acreditate de Ministerul Sănătății, desfășurate prin S.N.S.P.B. sau studii post-universitare de Master, ce se pot adresa persoanelor cu studii superioare din mai multe domenii de activitate – economiști, medici, juriști. Mi-am asumat prin Contractul de Management Nr. 7135/ 17.02.2020 datorii în valoare de peste 28 de miliarde lei vechi, realizate cu ”succes” de predecesorii mei în funcție și două pagini și jumătate de titluri de executări silite.
Spitalul Nostru a participat în mod activ, primul din țară, la combaterea și limitarea transmiterii virusului SARS CoV 2, prin asigurarea locurilor de carantină pentru persoanele testate la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța în 24.02.2020, asigurând izolarea, cazarea și monitorizarea primilor suspecți de infectare cu virusul pandemic în perioada 25.02.2020 – 03.03.2020, anterior instituirii oficiale a Stării de Urgență prin Decretul Prezidențial 195, emis în 14.03.2020. Acest demers a fost coordonat personal de reprezentanți ai Conducerii Spitalului nostru (Director Medical, Medic Epidemiolog, Medicul Șef de Secție al Secției Medicină Internă 1 din Incinta Port), de conducerea D.S.P. județeană Constanța, Prefectul George Niculescu și răposatul Comisar Daniel Gheorghe Popa, Inspector Șef al ISU Dobrogea, alături de Jandarmeria Județului Constanța, ce a asigurat paza amplasamentului și accesul restricționat în clădire, inclusiv pentru personalul Spitalului nostru.
În dispozitivul comun al S.M.M.I.T., implementat în baza Ordinului Comandantului Acțiunii, Secretarul de Stat în M.A.I. Nr. 74532/ 28.03.2020, amplasamentul de pe B-dul 1 Mai, precum și angajații Instituției, au fost angrenați într-un mod activ, prin delegare și detașare a personalului nostru, de la momentul constituirii dispozitivului comun până la jumătatea anului 2021, în asigurarea asistenței medicale pentru pacienții CoViD 19 confirmați, cazurile cu simptomatologie ușoară și medie, ulterior severă. De asemenea, S.C.C.F. avea obligația în termen de 48 de ore – conform respectivului O.C.A., să disponibilizeze paturi prin transferul/ externarea pacienților cronici aflați internați la acea dată, capacitatea de cazare urmând a fi destinată repartizării membrilor staff-ului medical din S.M.M.I.T. În baza Protocolului de Colaborare cu M.Ap.N. Nr. A 1154/ 30.03.2020 // Nr. 2675/ 30.03.2020 trebuia să asigurăm, citez: ”asistența medicală în cadrul structurii comune din Stadionul Port, condițiile de cazare și hrănire pentru personalul medical și de suport al structurii comune, în cadrul spațiilor proprii ale Spitalului nostru; asigurarea accesului la rețeaua de utilități, lenjerii, drepturi de igienă individuală și colectivă a personalului cazat în cadrul spațiilor proprii”.
Subliniem că Secția de A.T.I. nu era localizată și nici nu poate fi relocată momentan în amplasamentul de pe B-dul 1 mai nr. 5 – 7! Conform structurii tradiționale, aprobate de Direcția Medicală din cadrul Ministerului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor în 25.04.2018 – vezi Autorizația Sanitară de pe site-ul Spitalului, această Secție se află în clădirea din Incinta Port, Poarta 2, încă de la înființare – anul 1978. Prin urmare, Secțiile Clinice din locația B-dul 1 Mai, cea de Medicină Internă 2 și cea de Neurologie nu puteau suplini dotările unei Secții de A.T.I., aspect identificat imediat după configurarea parteneriatului între mai multe Instituții, Autorități locale și centrale de stat, ce au concurat, cu eforturi susținute, la implementarea și asigurarea funcționalității S.M.M.I.T. Nu este nicăieri menționată obligativitatea de a asigura spații de terapie intensivă în documentele comune încheiate!
Spitalul de campanie de pe ”Stadionul Portul” și-a început funcționarea în luna mai 2020.
Unitatea noastră sanitară are Medic Epidemiolog  angajat cu normă întreagă din anul 2012 - acest aspect, reglementat de normele sanitare generale era esențial și pentru legislația Stării de Urgență/ de Alertă, acest MEDIC fiind coordonatorul C.P.I.A.A.M..
Într-adevăr, S.C.C.F. Constanța nu a avut niciodată și nu are în structura organizatorică medic infecționist, nici compartiment/ Secție de Boli Infecțioase, dar nu se impunea aceasta d.p.d.v. legal și nu există în rețeaua sanitară proprie a M.T.I. această prevedere. Mai mult, Noi suntem în primul rând un Spital Clinic, ce asigură în mod prioritar pregătirea studenților și rezidenților Facultăților de Medicină, Farmacie, Stomatologie din învățământul universitar. Iar reorganizarea unei structuri medicale se efectuează cu demersuri susținute și fundamentate, atât către Direcția de Sănătate Publică a Județului nostru, cât și către Consiliul de administrație al Spitalului, Direcția Medicală din cadrul M.T.I., Ministrul de resort și Ministerul Sănătății.
Subliniez că toate modificările structurii organizaționale și angajarea unor medici din diverse specialități trebuie nu doar avizată și aprobată de forurile tutelare, dar și susținută de resurse financiare, care, dacă nu sunt alocate, trebuie obținute, tot legal și reglementat de contractare cu C.A.S..
Corpul de Control al M.T.I.C. a desfășurat acțiune de control între 28.07.2020 și 29.07.2020, înaintea valului 2 al Pandemiei. În Noiembrie 2020 membrii ai Corpului de Control al M.T.I.C. au mai fost într-o scurtă misiune de verificare a legalității delegărilor și detașărilor angajaților noștri în cadrul S.M.M.I.T..
Pe parcursul Valului 4 al Pandemiei, odată cu finalizarea demersurilor efectuate de Conducere încă din iunie 2020, pentru modernizarea instalațiilor electrice de forță aferente Secțiilor Chirurgie și A.T.I. din Incinta Port, obținerea finanțării pentru investiții, organizarea licitației publice pentru acele lucrări atât de necesare, în Instituție, Spitalul Port mai exact, s-au desfășurat inspecții sanitare cu participarea reprezentanților abilitați din cadrul Direcției Medicale a M.T.I., la care au fost invitați reprezentanți ai Direcției de Sănătate Publică a Județului Constanța, ai I.S.U. ”Dobrogea”, ulterior ne-au onorat cu prezența și Prefectul Județului Constanța, Directorul General al C.N. APM S.A., Domnul Adrian Foghiș - Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, însoțiți de Doamna Liliana Stolnicu, Directoarea Direcției Medicale din cadrul M.T.I.. La scurt timp după aceste vizite de lucru, Spitalul nostru a demarat lucrările de modernizare în interiorul Clădirii din Port. Lucrările de modernizare destinate reabilitării acoperișului și fațadelor Spitalului din Port s-au desfășurat în vara anului 2020.
De reținut este faptul că D.S.P.J. Constanța nu a acordat Autorizație Sanitară de Funcționare pentru Spitalul din Incinta Port, Poarta 2, nici în anul 2014  - atașăm Autorizația Nr. 71/ 21.03.2014 în facsimil, ca urmare a solicitării nr. 494/ 13.01.2014, emisă de Managerul Instituției noastre la acel moment – Dr. Oprea Dorel și a Referatului de evaluare Nr. 255/ 21.03.2014, întocmit de D-na Dr. Mihaela Dinisov, Dr. Suzan Ibram și Dr. Adriana Hîldan. Menționez faptul că, pentru o scurtă perioadă de timp, 2013 - 2014, spitalele din rețeaua proprie a Ministerului Transporturilor au fost în subordinea Ministerului Sănătății.
În momentul de față, după o perioadă (2019 – 2022) în care am marcat eforturi susținute și demersuri pentru modernizarea și up-gradarea echipamentelor și a clădirilor, reparații substanțiale la nivelul tuturor locațiilor Spitalului, în număr de 3 (trei), investiții, achiziții și sponsorizări  - cu materiale sanitare, consumabile medicale, mobilier medical, birotică, mobilier și obiecte sanitare, logistică, soft-uri medicale, aparatură de diagnostic de ultimă generație pentru Laboratorul de Analize, Laboratorul de Radiologie-Imagistică și Compartimentul de Explorări funcționale, etc., continuăm strategia de dezvoltare a unității sanitare, pentru a deveni o instituție emblematică în sfera serviciilor de sănătate publică atât la nivelul Județului Constanța, cât și la nivelul rețelei sanitare proprii a M.T.I., recuperând cu celeritate decalajul major identificat la începutul primului meu mandat ca manager Interimar, în Mai 2019.
Subliniez faptul că Instituția noastră funcționează în prezent cu 134 de paturi de spitalizare contractabile cu C.A.S., are o structură pavilionară cu 3 (trei) clădiri aflate în administrare, din care în două dintre amplasamente se desfășoară serviciile de spitalizare continuă și de zi – Spitalul Port și Spitalul 1 Mai. Valoarea lunară a Contractului cu C.A.S. Constanța pentru serviciile de spitalizare continuă era în prima jumătate a anului 2019 de 450.000 lei/ lună în medie. În prezent această valoare medie lunară este de 890.000 lei/ lună. Valoarea Contractului  S25 pentru spitalizările de zi a crescut ded la 20.000 lei/ lună în medie pentru anul 2019 la 35.000 lei/ lună în anul 2021.
Al treilea imobil, Policlinica C.F. din B-dul I. C. Brătianu Nr. 35 – 37, găzduiește Ambulatoriul de Specialitate cu 11 (unsprezece) Cabinete medicale din diferite specialități, Săli de tratament, Laboratoarele de Analize medicale și de Radiologie-Imagistică, Compartimentul de Explorări funcționale, Ultrasonografie generală, DEXA - Osteo-densitometrie, Comisia Medicală și Laboratorul de Psihologie pentru Examinări în profilul Siguranța în Transporturi - conducători de vehicule profesioniști, Comisia medicală pentru examinarea conducătorilor de vehicule amatori, etc. Valoarea medie lunară actuală realizată a Contractului pentru Ambulatoriul de Specialitate este de cca. 62.000 lei , iar cea a serviciilor paraclinice contractabile este de peste 62.400 lei/ an. Menționez că  serviciile medicale de Computer-Tomografie au fost contractate pentru S.C.C.F. Constanța în iulie 2019, aparatul Siemens fiind recepționat de Laboratorul de Radiologie-Imagistică în anul 2017 și lăsat ”în conservare” până la momentul contractării serviciilor cu C.A.S. Constanța. Doar în anul precedent, 2021, numărul de pacienți/ adresanți în Policlinică a fost de cca. 26.000 de persoane. Laboratorul de analize medicale a efectuat peste 10.000 de testări – atât RT-PCR, screening rapid antigen SARS CoV2, cât și imunologice, de la începutul Pandemiei până în prezent.
De asemenea, veniturile proprii ale Instituției, din alte surse decât F.N.U.A.S.S., au înregistrat valori duble față de anul precedent – 13.850.00 lei față de 650.000 lei în anul 2020. Doar completarea liniei de diagnostic și amenajarea Compartimentului ultramodern de Biologie moleculară al Laboratorului nostru de Analize Medicale a depășit 1.000.000 lei.
Ca ultimă precizare, dar nu în ultimul rând subliniez că întregul personal al Instituției a primit salariile integral și la timp, cu toate sporurile cuvenite, din Luna Mai a anului 2019, S.C.C.F. Constanța achitând din fondurile proprii și salariile personalului delegat ori detașat în dispozitivul comun al S.M.M.I.T., vreme de un aproape un an, datorită lipsei unor reglementări corespunzătoare în vigoare. Mai mult, au fost achitate integral către salariații pensionați, plecați din sistem sau rămași în activitate, salariile restante reținute ilegal de precedentele Conduceri, în anii 2009, 2010, inclusiv 2013, sume importante – cca. 92.000 lei, ce făceau obiectul unor litigii anterioare cu precedentul Sindicat reprezentativ din unitate, precum și a unor dispoziții judecătorești cu titlu executoriu, vechi de peste un deceniu.
Tensiunile create de opozanții reformei organizaționale și modernizării Instituției noastre nu sunt datorate altor motive decât celor legate strict de lipsa de interes față de bunul mers, progresul și renumele unității noastre sanitare, în beneficiul propriilor lor clinici private, create cu scopul spolierii resurselor, clienților privați și pacienților Instituției. Este firesc să reprezentăm o amenințare la un ”status quo” confortabil, dobândit după câteva decenii în care au condus spre marasm acest spital. Aceste tensiuni au generat în permanență frustrări și false conflicte în cadrul personalului instituției și în afara sa, situații menite să oprească reabilitarea imaginii publice și dezvoltarea unității sanitare. Orgolii fade ce prevestesc un preț insuportabil de mare pentru toți salariații și în primul rând pentru evoluția ascendentă a Spitalului Clinic Căi Ferate Constanța.
Vă stau la dispoziție pentru o vizită memorabilă în Spitalul de pe B-dul 1 Mai, fiindcă imaginile repetat editate ce înfățișează exteriorul unității, așa cum arăta cândva, pauper, gri și trist, fără activitate și eficiență, nu mai sunt de actualitate; de asemenea suntem în posesia documentelor ce atestă veridicitatea acestui articol și a datelor referitoare la Instituția noastră sanitară, astfel încât să nu mai fie nevoie să preluați informații eronate din surse neautorizate sau rău-intenționate.
 
Cu stimă,
 
Manager S.C.C.F. Constanța
Dr. Iuliana Botezatu
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii