Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
20:49 13 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proiectul privind siguranţa rutieră a primit avizul CSM Va fi tot mai greu să devii şofer, dar să şi rămâi cu permisul în buzunar

ro

13 Jun, 2013 00:00 2286 Marime text
„Începând cu anul 2004, dar mai ales în anii 2007 şi 2008, România a înregistrat creşteri considerabile ale numărului accidentelor rutiere grave, persoanelor decedate sau rănite grav, ţara noastră având o contribuţie negativă la neîndeplinirea, de către Uniunea Europeană, a obiectivului propriu propus pentru intervalul 2001 - 2010”.
 

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat favorabil proiectul de Hotărâre al Guvernului pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră (SNSR) 2013 - 2020 şi a Programului de Acţiuni Prioritare de implementare a strategiei. Conform Ministerului Transporturilor, proiectul mai sus precizat vizează înfiinţarea unor poligoane unde să se poată desfăşura probe de control al derapajului, al acvaplanării, de frânare în curbă, simularea impactului şi a răsturnării. Mai mult decât atât, proiectul necesar aprobării Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră, avizat favorabil de CSM, mai prevede obligativitatea absolvirii învăţământului minim obligatoriu (10 clase) pentru obţinerea permisului de conducere şi eliminarea perdelelor de copaci din zona de protecţie a drumului, interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, precum şi interzicerea folosirii dispozitivelor de detectare a aparatelor radar.
 
Tot potrivit Ministerului Transporturilor, Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020 este un „document de politici coerente şi unitare în sfera siguranţei rutiere, pe termen lung, care a apărut ca urmare a rezultatelor nesatisfăcătoare ale politicilor existente în domeniu”. Totodată, proiectul de aprobare a Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră, avizat favorabil de CSM, abordează şi „posibilitatea introducerii programelor de conducere preventivă, de consiliere/reabilitare psihologică pentru şoferii care încalcă prevederile legale privitoare la viteză şi la consumul de alcool la volan, programe de consiliere-reeducare post-eveniment de circulaţie, precum şi responsabilizarea prin lege a celor implicaţi în eliberarea avizelor medicale şi psihologice”. După cum arătam şi mai sus, în viitorul apropiat se doreşte, prin intermediul Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020, „apariţia de centre moderne de formare şi testare pentru conducere sigură, care să cuprindă poligoane unde să se poată desfăşura probe de control al derapajului, al acvaplanării, de frânare în curbă şi simularea impactului, răsturnării, a reacţiei şi simularea traficului”. O altă prevedere care va afecta o parte dintre aspiranţii la statutul de şofer face referire la introducerea obligativităţii absolvirii învăţământului minim obligatoriu pentru obţinerea permisului de conducere.

În cazul în care SNSR va fi pusă în aplicare, autorităţile centrale doresc să interzică, printre altele, folosirea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar, dar şi accesul pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu să existe avizul autorităţilor administraţiei publice locale. Proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră mai face referire şi la introducerea unor prevederi legislative privind utilizarea dispozitivului „alcolock”2, creat special pentru eliminarea din trafic a şoferilor care au consumat alcool înainte de a se urca la volan.
Foarte important! Prin intermediul SNSR se doreşte eliminarea copacilor din zona de protecţie a drumului, dar şi a microbuzelor cu capacitatea de până în 22 de locuri. În locul acestora vor fi utilizate autobuze şi autocare.

Ti-a placut articolul?

Comentarii