Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:11 20 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Primăria Constanța construiește piste de biciclete care duc către nicăieri! (galerie foto)

ro

28 Feb, 2022 00:00 10095 Marime text
  • Problemele proiectelor administrației locale de la Constanța care va executa mii de locuri de parcare sunt mult mai complexe
  • Proiectele derulate pe Ștefan cel Mare, Bulevardul Ferdinand, Bulevardul Lăpușneanu, Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei sunt defectuoase, cu probleme majore care vizează pistele pe biciclete
  • Cea mai gravă problemă a pistelor pentru biciclete este că ele nu duc nicăieri. De ce? Pentru că potrivit proiectului nu sunt legate între ele
  • Studiile privind mobilitatea în Constanţa au fost câştigate pe bandă rulantă de Urban Scope
 

Problemele proiectelor administrației locale de la Constanța care va executa mii de locuri de parcare sunt mult mai complexe.
Proiectele derulate pe Ștefan cel Mare, Bulevardul Ferdinand, Bulevardul Lăpușneanu, Bulevardul 1 Mai și Șoseaua Mangaliei sunt defectuoase, cu probleme majore care vizează pistele pe biciclete.

Detaliem mai jos.
  1. În primul rând, în intersecții, pistele nu au fost proiectate, iar înainte de intersecții acestea se desființeaza brusc în trotuar.
  2. Pistele nu vor fi conectate între ele și nu vor duce nicăieri.
 
Exemplul de pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu: Zona sensului giratoriu spre parcare la City Park Mall și intersectia cu Soveja:



Pista inexistentă:

  
 
Aici pista se termină într-o trecere de pietoni:



 
Intersecția cu Tomis nu are pista proiectată:


 
Cea mai gravă problemă a pistelor pentru biciclete este că ele nu duc nicăieri. De ce? Pentru că potrivit proiectului nu sunt legate între ele.
Un exemplu în acest sens este pista de pe Ferdinand pe tronsonul dintre Tomis și Mircea cel Bătran.

Pe acest tronson, pista de biciclete nu este proiectată. Astfel, pistele proiectată pe Mircea cel Bătrân și cea de pe Ferdinand nu vor fi conectate nici între ele, nici cu cea de pe bulevardul Tomis. Cauza acestei probleme este proiectarea defectuoasă în cadrul proiectului. O spun chiar constănțenii care au studiat proiectele de mobilitate și care ne-au seizat cu privire la acest aspect.

Pe Ferdinand, profilul actual al străzii este de 4 benzi de câte 3 metri fiecare. Noul profil va avea 3 benzi de câte 3.5 metri + un scuar cu gazon de 1.5m.

Unde mai pui că această masură contravine ghidului de regenerare urbană, deoarece autobuzele nu au nevoie de o banda mai lată de 2.8m dar nici mai ăngusta de 2.5m (n.r. potrivit ghidului Băncii Mondiale pentru municipiul Constanța), idem și la benzile auto care au fost late de 3 metri. Studiile privind mobilitatea în Constanţa au fost câştigate pe bandă rulantă de Urban Scope.

 
Vă lăsam mai jos 2 exemple din ghid care au legatură cu problema expusă:


 

 
Acum urmează și explicația în detaliu.

Avem un profil de drum nou în care se taie o bandă. La prima vedere am crede că prin proiect am caștigat 3 metri în care se pot proiecta trotuare mai largi, spații verzi și piste.

Daca ne uităm mai atent, pietonii nu câștigă niciun spațiu în plus, deoarece lățimea benzilor a fost lărgită inutil cu câte 50 de centimetri iar alături s-a adăugat un scuar lat de 1.5 metri inutil plasat.

Practic nu am câștigat nimic din acest proiect dar vom pierde o bandă de circulație.

Trotuarele vor rămâne la fel de înguste. De exemplu trotuarul atinge o lățime de 70 de centimetri în dreptul Muzeului de Artă din Constanța.


 

Din situația din proiectul tehnic, se poate observa cum pista se termină în Bulevardul Tomis iar până la Mircea cel Bătrân nu continuă cu nimic.



Strada Mircea cel Bătrân:



Dar cum s-a ajuns aici?
Ei bine, clar din nepăsare și neverificarea proiectelor de către angajații Primăriei Constanța, care în 2018 a început să încheie contracte de elaborare documentații tehnico-economice aferente obiectivelor de investiții- îmbunătățirea mobilității în Municipiul Constanța - studii de trafic. Fima câștigătoare este Urban Scope SRL, pe care o tot găsiți printre contractele de la Constanța.

În 2019, Primăria Constanţa a atribuit aceleiași firme contractul de elaborare documentaţie tehnico-economică aferentă obiectivului de investiţii „Acces şi mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanţa”. Serviciul consta în elaborarea documentaţiei tehnico-economice (studii de teren, expertiză tehnică, DALI, documentaţii pentru obţinerea avizelor/acordurilor, DTAC, PT, DDE, inclusiv asistenţă tehnică din partea proiectantului), precum şi a cererii de finanţare pentru obiectivul de investiţii „Acces şi mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanţa”.

Tot în 2019, Primăria Constanţa a atribuit tot către Urban Scope contractele de elaborare a documentaţiei tehnico-economice (studii de teren, expertiză tehnică, DALI, PT, DTAC) pentru proiectele „Îmbunătăţirea mobilităţii în municipiul Constanţa, zona bd. 1 Mai - şoseaua Mangaliei“ şi „Îmbunătăţirea mobilităţii în municipiul Constanţa între gara CFR şi staţiunea Mamaia“.

Contractele constau în elaborarea documentaţiei tehnico-economice pentru obţinerea avizelor/acordurilor, DTAC, PT, DDE inclusiv asistenţă tehnică din partea proiectantului, precum şi a cererii de finanţare pentru obiectivele de investiţii amintite anterior.

Măcar în al douăsprezecelea ceas, Primăria Constanța ar trebui să facă ceva. Altfel nu vom putea vorbi decât despre milioane de euro îngropate în piste de biciclete neutilizabile!
 
Despre Urban Scope SRL

Urban Scope SRL este o societate înfiinţată în anul 2016, în Bucureşti. Capitalul social este de 210 lei, integral vărsat, compus din 21 de părţi sociale, fiecare a câte 10 lei.

Asociat unic și administrator al societății este din anul 2019, Radu Marian Dragomir.

Confom presei naționale, Radu Dragomir este un fost angajat al lui Tiberiu Urdăreanu, patronul grupului UTI.

Domeniul de activitate principal: „activităţi de arhitectură”.

În 2020, cei de la Urban Scope au raportat o cifră de afaceri de 4.549.113 lei și un profit de 3.360.208 lei.

Potrivit, www.confidas.ro, Urban Scope S.R.L. a încheiat 94 contracte de achiziții publice în valoare totală de 26.986.149,70 lei.

În loc de epilog...
 
Oakland - Statele Unite, a permis accesul mașinilor pe 10% din străzi, restul străzilor putând fi utilizate fără restricții de către pietoni și bicicliști;
New York - Statele Unite, a anunțat că 64 de kilometri de străzi vor avea piste de biciclete și trotuare mai late pentru pietoni;
Budapesta – Ungaria, înființează piste de biciclete pe șoselele cu mai multe benzi și intenționează să le păstreze până în toamnă:
Berlin - Germania, anunță modificări substanțiale. Pe multe străzi au creat piste noi pentru biciclete, în locul unor benzi pentru autovehicule;
Bogota - Columbia, a înlocuit 35 km de benzi de circulație cu piste pentru biciclete, folosind conuri temporare;
Paris - Franța, are deja 370 de kilometri de piste și a mai înființat unele temporare ajungând la 650 de km.
Bruxelles - Belgia, centrul orașului va fi destinat doar bicicliștilor, pietonilor și autovehiculelor cu emisii reduse;
Milano - Italia, transformă 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelor în zone pietonale și pentru bicicliști;
Marea Britanie anunță investiții de două miliarde de lire în infrastructura pentru mers cu bicicleta și mers pe jos.

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Ionuț Rusu dorește un oraș verde Resistematizăm și facem sensuri unice. Mai multe piste de biciclete

Constănțeanul supărat Cum puteți numi această amenajare drept pistă pentru biciclete? (galerie foto)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii