Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:04 04 02 2023 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#ConstanțaEsteBine Ziua 314 – 10.11.2022. Astăzi sărbătoresc Fitness-ul

ro

10 Nov, 2022 09:37 749 Marime text


Nevoia de mișcare fizică și de a implica în acțiune corpul fizic o avem fiecare dintre noi, bărbați sau femei. Copiii sunt foarte corporali și activi. După ce încep școala, devin mentali și foarte puțin corporali. Adulții au nevoie să recupereze partea de corporalitate, pentru a-și regăsi echilibrul ființei lor.

Ofertele disponibile pentru tipurile de mișcare fizică sunt la fel de variate ca ofertele de alimente. Doar că multe dintre ele sunt de tipul ”fast-food”, care oferă satisfacție pe moment, cu prețul unui consum intens al energiei interioare.

De-a lungul timpului, m-am ”agățat” de diferite forme și tipuri de mișcare corporală, pentru că am simțit cât de important pentru echilibrul meu mental este implicarea întregului corp în acțiune.

Am început cu fitness-ul și casetele video ale lui Jane Fonda și Cindy Crawford. Le învățasem pe de rost, le făceam cu regularitate, de câte ori aveam ocazia și mă simțeam bine cu această mișcare dinamică, intensă și viguroasă.

În prezent, fitness-ul este prezent în toate sălile de mișcare, în variate și diverse forme, de la Zumba la Callanetics, sau alte variante super-dinamice.

La un moment dat am observat ceva legat de propriul meu corp.
Sunt de fel o persoană dinamică, activă, grăbită și trăiesc intens totul. Mintea este foarte agitată când am probleme și grijile îmi intensific agitația interioară, fizică.
Așadar, nu pot să mă antrenez să fiu dinamică, activă sau agitată.
Pentru că sunt deja.

Făcând în continuare fitness, antrenam o stare care era și la un moment dat, am început să mă simt mai rău și mai dez-energizată.

După multe căutări, am găsit mișcarea lentă gen Tai chi și / sau yoga, ce s-a potrivit mai bine cu modul în care mintea și corpul au învățat să reacționeze la stres.
Am realizat că am nevoie să mă antrenez să fiu mai liniștită, mai calmă, mai centrată și mai lentă în mișcările pe care le fac.
Și că nu îmi este ușor să o fac.
Cum sar zile de antrenament, cum agitația ”naturală” preia controlul și parcă n-am practic sau făcut deloc respirații, centrare, liniștire sau stretching.

Astăzi sărbătoresc fitness-ul pentru că este o modalitate minunată de angajare în mod activ a corpului, ce poate fi utilă anumitor tipuri de personalitate și constituție. Pentru cei cu tendință la lenevie, stat pe scaun mult timp, stagnare limfatică și mai ales, amânarea punerii în practică a obiectivelor personale, fitness-ul, lucrul intensiv cu corpul, poate fi extrem de benefic.

În schimb, pentru cei deja agitați, cu suprarenalele slăbite și cu sufletul la gură, fitness-ul poate să intensifice pierderea de energie și să aibă un efect invers decât cel așteptat.
De aceea, observarea interioară, a posibilităților corpului, este întotdeauna cheia focalizării atenției și elementul central al unei decizii conștiente.

Să ne observăm astăzi modul de reacție în cursul zilei la orice provocări avem și să decidem ce tip de mișcare fizică ni se potrivește mai bine.
Am început ieri seară programul de mișcare la studioul Vitality Pilates din Constanța, cu exerciții de respirație, stretching și posturi lente și relaxante.
https://vitalitystudio.ro/.../daa-deschide-alege.../

Am dormit excelent noaptea, după ce am făcut ora de mișcare. Încă o dată, corpul mi-a spus cât de benefică îi este acest tip de mișcare, ce îi permite să își echilibreze agitația interioară și să facă liniște în minte.

Dacă vă simțiți inspirați să vă alăturați nouă, nu este prea târziu, pentru că înregistrările rămân disponibile în biblioteca Vitality în următoarele 3 luni.
Mișcarea fizică este hrana reală a corpului fizic, pe lângă aer, apă și alimente de bună calitate.
Să avem o altă zi frumoasă și hrănitoare de toamnă

Cu iubire, tuturor


Sursa foto-text: Facebook/ Zyanna Orinda 
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii