Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:32 01 10 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#alegerilocale2020 Autoritatea Electorală Permanentă, precizări importante legate de procesul de votare pentru românii din Diaspora

ro

19 Aug, 2020 18:49 447 Marime text


Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) informează că, pentru alegerile parlamentare din acest an, până la data de 19 august 2020, ora 15:00, a fost depășită borna de 2.500 de înregistrări  ale alegătorilor români din afara țăriipe portalul www.votstrainatate.ro , dintre care 2101 au optat pentru votul prin corespondență, iar 797 pentru votul la secția de votare.

Reamintim că, potrivit legislației în vigoare, înregistrarea ca alegător prin corespondenţă sau la o secție de votare a demarat la data de 1 aprilie 2020 şi se va încheia odată cu expirarea a 15 zile de la data începerii perioadei electorale.
Preşedintele Autorității Electorale Permanente, Constantin-Florin Mitulețu-Buică  reiterează apelul său către românii din străinătate de a opta pentru votul prin corespondență, ca modalitate sigură şi comodă de vot la distanță, fără cozi, fără deplasări, fără costuri și fără riscuri, mai ales în contextul incertitudinii legate de evoluția pandemiei de coronavirus.
Menționăm că AEP a constatat, în decursul procedurilor de prelucrare a cererilor transmise pe portalul www.votstrainatate.ro o serie de greșeli frecvente comise de alegători, cele mai multe dintre acestea vizând tipul și valabilitatea actelor de identitate transmise, modul de completare a numelui și prenumelui, claritatea scanurilor atașate și legalitatea documentelor de ședere în alte țări.
Din aceste considerente, pentru a veni în sprijinul românilor din afara țării care doresc să se înregistreze pe portalul www.votstrăinătate.ro, AEP revine cu următoarele precizări:
1.    Actul de identitate românesc utilizat la înregistrare trebuie să fie acceptat de legislația românească!
Lista documentelor de identitate românești:
•    cartea de identitate;
•    cartea electronică de identitate;
•    cartea de identitate provizorie;
•    buletinul de identitate;
•    pașaportul diplomatic;
•    pașaportul diplomatic electronic;

•    pașaportul de serviciu;
•    pașaportul de serviciu electronic;
•    pașaportul simplu;
•    pașaportul simplu electronic;
•    pașaportul simplu temporar.
  ATENȚIE: Certificatul de naștere și titlul de călătorie nu fac parte din categoria documentelor de identitate!
1.    Actul de identitate utilizat trebuie să fie valabil!
Un act de identitate este în termenul de valabilitate dacă la momentul înregistrării nu este expirat.
2.    Numele și prenumele trebuie să fie scrise întocmai ca în actul de identitate!
Numele și prenumele trebuie scrise corect, complet și, în cazul mai multor nume sau prenume, în ordinea în care acestea figurează în actul de identitate.
4.    Scanul documentelor atașate trebuie să fie complet și vizibil integral!
ATENȚIE: Scanul documentelor atașate, inclusiv fotografia și data expirării actului de identitate, trebuie să fie complet, clar, lizibil, nepixelat.
5.    Documentul de ședere în străinătate trebuie să fie prevăzut în lista din Ordinul ministrului afacerilor externe 1627/2019!
6.    Chiar dacă în pașaport este menționată țara de domiciliu sau reședință, este necesarătransmiterea unuia dintre documentele care atestă șederea în străinătate, specific pentru fiecare țară, conform Ordinul ministrului afacerior externe 1627/2019, care poate fi accesat la următorul link:
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/ordin_1627_din_2019_anexe.pdf.
Toate informațiile privind procedura de înscriere cu una dintre cele două opțiuni de vot sunt disponibile pe portalul www.votstrainatate.ro la următoarele linkuri:
https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotCorespondenta
https://www.votstrainatate.ro/Mesaj/PrezentareVotSectie
Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii