Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:23 20 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Au fost verificate traseele culoarelor de conducte de transport produse petroliere

ro

06 Mar, 2003 00:00 904 Marime text

Actiunea inceputa din ordinul prefectului judetului a urmarit verificarea atat a modului de aducere la indeplinire a dispozitiilor de control date anterior de ISC, cat si controlul eventualelor sesizari inregistrate pe parcurs

Inspectoratul Teritorial in Constructii Constanta a demarat, inca de la inceputul lunii februarie, din ordinul primului-ministru si mai apoi la nivel judetean, in urma solicitarii reprezentantului Guvernului in teritoriu, traseele culoarelor de conducte transport produse petroliere. Controlul a fost efectuat pe raza mai multor localitati, dupa cum urmeaza: Constanta, Navodari, Ovidiu, Cernavoda, Basarabi si Valu lui Traian. Cotidianul ZIUA de Constanta va prezinta detaliat, in materialul de fata, toate masurile care s-au luat in urma verificarilor primariilor mai sus-mentionate din punctul de vedere al respectarii disciplinei in urbanism, a regimului de autorizare a constructiilor.Primaria municipiului Constanta are PUG preliminar aprobat in cursul anului 2000. Au fost transmise planuri catre administratorii conductelor (CONPET, PETROTRANS etc.) in scopul marcarii traseelor conductelor de produse petroliere. Aceste trasee urmeaza a fi cuprinse in plansele de specialitate din PUG definitiv, aflat in curs de avizare. Traseele conductelor urmeaza a fi, in general, limita intravilanului din sud-vestul municipiului (str. Fantanele, b-dul Aurel Vlaicu, DN3A), existand si traseul intravilan prin str. Varful cu Dor - str. Caraiman - depozit PECO. Zona strazii Varful cu Dor contine cele mai multe cazuri de constructii in perimetrul de protectie a conductelor, aceste constructii fiind efectuate, in general, inainte de 1989 ca organizari de santier aferente CET Constanta sau in cursul anilor 1990-1994, cu autorizatie de construire. Terenurile respective sunt proprietate privata a persoanelor juridice, proprietate de stat sau proprietate a Consiliului local. Toate cazurile semnalate inca din cursul trimestrului IV 2001 de administratorii conductelor sau de politie au facut obiectul verificarilor ISC. Masurile dispuse constau in desfiintarea pe cale administrativa pentru constructiile realizate ilegal pe terenuri apartinand domeniului public sau domeniului privat al primariei, respectiv sesizarea instantei judecatoresti in cazul constructiilor executate pe terenuri apartinand domeniului privat al persoanelor fizice sau juridice. Incepand de atunci nu au fost semnalate cazuri noi de constructii in zona de protectie a conductelor. Din 76 de cazuri semnalate de ISC catre Primaria municipiului Constanta, in 51 de cazuri constructiile au fost dezafectate de detinatori la somatia primariei (garaje, chioscuri), in restul de 25 de cazuri fiind sesizat serviciul juridic al primariei pentru a decide, conform art. 25, alin. 2 al Legii nr. 453/2001 cu privire la mentinerea sau dezafectarea constructiilor situate in zona de protectie.Este de semnalat ca, in zona strazii Varful cu Dor, traseul conductelor PETROTRANS si CONPET a suferit modificari ca urmare a interventiilor si modernizarilor de dupa 1990, nefiind cunoscut cu exactitate.Primaria din Navodari nu are PUG definitivat. S-a transmis culoarul de conducte de catre CONPET. Acesta strabate intravilanul si extravilanul teritoriului administrativ Navodari si intra in incidenta cu incinta fostei Ferme nr. 3 Mamaia-Sat, actualmente proprietate SC Valmar Exim SRL, prin Polifroni Dimu, precum si cu terenul proprietate privata al SC Rompetrol SA (Rafinaria Petromidia). In cazul terenului fostei Ferme nr. 3, conducta trece prin incinta imprejmuita, paralel cu gardul. Imprejmuirea a fost executata in anii `60, odata cu construirea Fermei nr. 3 Mamaia-Sat. In acest caz, prin actul de control intocmit la data de 26.02.2003, s-a dispus primariei intrarea in legalitate a constructiei "gard imprejmuitor", conform prevederilor Legii nr. 453/2001 si normativelor si prescriptiilor tehnice specifice zonelor de protectie si de siguranta aferente sistemului national de transport produse petroliere, aprobat prin Ordinul nr. 52/25.03.2003. De asemenea, s-a dispus reglementarea reportului de servitute intre proprietarul de teren si detinatorul conductelor. Termen: 27.03.2003. In cazul incintei proprietatea SC Rompetrol SA situatia se prezinta astfel: culoarul de conducte (zona de protectie) este pe teren proprietatea SC Rompetrol SA, in afara incintei imprejmuite; parcajul reclamat de catre detinatorii conductelor este o fasie de teren limitrofa gardului imprejmuitor, in afara incintei, folosita in mod curent ca parcare neorganizata, si pe care nu s-au executat de catre SC Rompetrol SA lucrari de constructii. Terenul este deci liber de constructii. In acest caz s-a dispus Primariei Navodari sa reglementeze situatia raporturilor intre proprietarul conductelor si al terenului. Termenul dat este 27 martie a.c. Vom reveni cu situatia celorlalte primarii in numarul nostru de maine.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii