Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:20 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Războiul dintre CNAPMC și Tomis Marina Management continuă. În paralel, se caută soluții pentru salvarea activității comercianților și deținătorilor de bărci din Portul Tomis

ro

15 Mar, 2022 00:00 2382 Marime text
  • În această săptămână ar avea loc o întâlnire între reprezentanții Primăriei Contanța și CNAPMC pentru prezentarea unor soluții temporare, astfel încât operatorii economici din Portul Tomis să-și poată continua activitatea
  • O variantă ar fi aceea ca CNAPMC să le elibereze agenților economici autorizații periodice și în baza acestora să primească de la municipalitate autorizațiile de funcționare
  • Asta, deoarece, localurile au depus cereri pentru prelungirea autorizațiilor de funcționare dar au primit răspuns negativ pentru că nu mai există titlu de proprietate, cu toate că Tomis Marina le facturează restaurantelor în continuare dreptul de folosință
  • În aceeași situație ar fi și proprietarii de bărci din Portul Tomis care nu mai au apă și curent la locurile de andocare și trebuie găsite soluții pe termen scurt
 

 
Pe 24 februarie a fost organizată o conferință de presă în cadrul căreia Mihai Eduard Dinu, avocatul a 13 agenți economici care au terase în Portul Tomis din Constanța cerea autorităților să găsească soluții pentru ca aceștia să își poată desfășura în continuare activitatea.
 
„Vrem că restaurantele să funcționeze în continuare și proprietarii de ambarcațiuni să continuăm să acostam", a spus avocatul.
 
Printr-o serie de adrese datate 16, respective 17 februarie a.c., același avocat a depus memorii la Primăria, respectiv Prefectura Constanța și din ce am discutat cu acesta și la Compania Administrația Porturilor Maritime Constanța.

Primăria a transmis că va cerceta și va căuta o soluție, astfel încât agenții economici să-și poată continua activitatea, CNAPMC a invocat procesele aflate pe rol cu Tomis Marina Management iar Prefectura Constanța a transmis că vor acorda sprijinul dacă va fi nevoie.
 
Între timp, agenții economici din Portul Tomis au depus și ei la Primăria Constanța o serie de solicitări prin care solicită emiterea vizelor pentru 2022 conform Regulamentului privind organizarea și desfășurarea activităților comerciale și a serviciilor de piață în municipiului Constanța.


 
La rândul său, printr-o adresă, pe 7 martie, în baza celor expuse mai sus, municipalitatea solicită CN Administrația Porturilor Maritime Constanța să transmită un punct de vedere în legătură posibilitatea preluării contractelor agenților economici de către CNAPMC sau încheierea unor acord în acest sens.
 
Tot ceea ce se întamplă în prezent este cauzat de litigiul dintre Tomis Marina Management și CN Administrația Porturilor Maritime Constanța.
În urma acestei situații, Tomis Marina Management a notificat intenția de desființare și demolare ale acestor localuri.

CN Administrația Porturilor Maritime SA a reușit să câștige, în primă instanță, procesul deschis împotriva Tomis Marina iar magistrații au decis că aceștia din urmă nu pot demola terasele din Portul Tomis.

Mai exact, Judecătoria Constanța a decis să suspende demolarea până la soluționarea definitivă a noului dosar de pe rolul Curții de Arbitraj.
Tomis Marina Management, firma care a avut un contract de concesiune a Portului Tomis a deschis două noi dosare.

Unul dintre dosare se află pe rolul Curții de Arbitraj Comercial şi Maritim de pe lângă Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța.

Miza procesului este concesiunea Portului Tomis până în anul 2024 către Tomis Marina Management, după ce Curtea de Apel Constanța a anulat hotărârea Curții de Arbitraj Comercial și Maritim dată în acest sens în noiembrie 2021.

Tomis Marina Management este o companie deținută în parte de Aterina Global, acționar majoritar al firmei pe care funcționează parcul Aqua Magic, din Mamaia.
 
Potrivit datelor oficiale, Portul Tomis a fost dat în folosință societății Sisteme Internaționale de Afaceri S.A. București, prin contractul de închiriere nr. 3849/17.12.2004, semnat în baza licitației publice ce s-a finalizat prin semnarea procesului verbal de adjudecare la licitație din 26.12.2004.
 
Contractul a fost cesionat ulterior către Sisteme Integrate de Afaceri S.R.L, care și-a schimbat în anul 2007 denumirea în Tomis Marina Management SRL.


 
Se caută soluții pentru ca restaurantele să își continue activitatea
 
Din informațiile noastre în această săptămână ar avea loc o întâlnire între reprezentanții Primăriei Contanța și CNAPMC pentru prezentarea unor soluții temporare, astfel încât operatorii economici din Portul Tomis să-și poată continua activitatea.

O variantă ar fi aceea ca CNAPMC să le elibereze agenților economici autorizații periodice și în baza acestora să primească de la municipalitate autorizațiile de funcționare.

Asta, deoarece, localurile au depus cereri pentru prelungirea autorizațiilor de funcționare dar au primit răspuns negativ pentru că nu mai există titlu de proprietate, cu toate că Tomis Marina le facturează restaurantelor în continuare dreptul de folosință.

În aceeași situație ar fi și proprietarii de bărci din Portul Tomis care nu mai au apă și curent la locurile de andocare și trebuie găsite soluții pe termen scurt.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

Procedură la Curtea Supremă pentru suspendarea hotărârii instanței legate de concesionarea Portului Tomis!

LIVE TEXT
Reprezentanții localurilor din Portul Tomis sunt revoltați! „Vrem să ne continuăm activitatea” (VIDEO)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii