Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:53 20 10 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Tabără de instrucție a elevilor de la Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza” din Constanța, la Regimentul 307 Infanterie Marină „Heracleea“

ro

04 Jul, 2021 14:39 1031 Marime text
  • Tabără de instrucție a elevilor de la Colegiile Naționale Militare „Alexandru Ioan Cuza” din Constanța și „Tudor Vladimirescu” din Craiova la Regimentul 307 Infanterie Marină ”Heracleea”.
Săptămâna s-a încheiat cu tabăra de instrucție a celor 60 de elevi ai claselor a XII-a de la Colegiile Naționale Militare „Alexandru Ioan Cuza” din Constanța și „Tudor Vladimirescu” din Craiova la Regimentul 307 Infanterie Marină – aceștia avându-i ca instructori chiar pe pușcașii marini. Aceștia le-au împărtășit din experiențele proprii viitorilor militari, au desfășurat un exercițiu demonstrativ, pentru ca mai apoi chiar elevii să execute desantarea amfibie ca grupă de infanterie marină.

Tabăra de instrucție a debutat în prima parte, prin familiarizarea elevilor cu tradițiile și specificul infanteriei marine prin vizitarea sălii de tradiții a regimentului și prezentarea generală a unității, după care a continuat cu prezentarea unor elemente de tehnică militară, armament și echipamente ale infanteriei marine: armamentul de ușor și greu de infanterie, echipamente EOD și de apărare CBRN, sisteme de comunicații, urmate de ambarcațiunile ușoare de asalt și transportoarele amfibii blindate.

În cea de-a doua parte a programului, pușcașii marini, elevii și cadrele didactice s-au deplasat la Punctul de Instrucție Marinărească al unității, unde elevii colegiilor liceale militare au fost martorii unui exercițiu demonstrativ de raid amfibiu. Tot aici, participanții au fost implicați nemijlocit în cadrul diferitelor ateliere de instrucție de specialitate ale infanteriei marine, mai cu seamă în familiarizarea cu anumite procedee și tehnici de supraviețuire specifice traiului în condiții de izolare, precum și procedee de cercetare și orientare în teren.

În finalul programului, echipa de instructori a Regimentului 307 Infanterie Marină a organizat concursul „Traseul Infanteristului Marin” unde elevii Colegiilor Naționale Militare „Alexandru Ioan Cuza” din Constanța și „Tudor Vladimirescu” din Craiova au concurat pe echipe în mai multe probe aplicativ-militare, pentru ocuparea podiumului.

Prima probă a concursului a constat în ridicarea și transportarea pe brațe a unei ambarcațiuni ușoare de asalt cu echipa. În a doua etapă a competiției, participanții au deplasat prin rostogolire o anvelopă de autocamion. În ultima etapă și cea mai importantă, aceștia și-au demonstrat îndemânarea printr-un exercițiu de desantare amfibie asupra unui obiectiv de pe malul Lacului Babadag. Toate probele competiției au avut ca scop testarea și îmbunătățirea abilităților individuale, a deprinderilor de lucru în echipă și a coeziunii.

Locul I a fost câștigat de echipa Colegiului Național Militar „Tudor Vladimirescu” Craiova, condusă de elevul sergent Ștefan Papa, locul II a fost ocupat de echipa Colegiului Național Militar „Alexandru Ioan Cuza” Constanța , condusă de elevul sergent Cristian Anton, iar pe locul III s-a clasat echipa Colegiului Național Militar „Tudor Vladimirescu” Craiova, condusă de elevul sergent Luca Ionescu.

Locțiitorul comandantului Regimentului 307 Infanterie Marină „HERACLEEA”, locotenent-colonelul Ion-Claudiu Vișan i-a felicitat călduros pe toți participanții pentru entuziasmul, efortul și dăruirea manifestate pe durata instrucției și a competiției aplicativ-militare, iar pentru merite deosebite a înmânat un premiu special elevului sergent Ștefan Papa.

Sursa foto: Facebook / Forțele Navale (sold. Ana-Maria Petolescu)

PRECIZĂRI:

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii