Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:54 17 09 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Siglele băncilor - un mod de a transmite încredere clienţilor. Ce comunică logourile celor mai mari unităţi bancare din ţară (galerie foto)

ro

27 Feb, 2019 00:00 1105 Marime text
De fiecare dată când ne gândim la un produs cu un brand bine definit, ne proiectăm pe ecranul minţii logoul, culorile sau orice element de identificare al firmei. Aşa cum mergem să mâncăm la fast-food-urile din România, unde siglele sunt greu de confundat, românii trec cel puţin de câteva ori în viaţă printr-o bancă.
 
Băncile pun mare accent pe identitatea vizuală, de la modul în care îşi aranjează birourile, la codul vestimentar al angajaţilor. Sunt aleşi oameni cu un chip calm, plăcut, charismatic pentru a interacţiona cu clientul şi a duce la bun sfârşit tranzacţiile dorite. Targetul băncilor din România este să aibă un număr cât mai mare de clienţi pe care să îi fidelizeze ani buni.
 
Totuşi, câţi români ştiu câtă muncă stă în spatele conceperii siglei unei bănci? Dar, mai ales, suntem conştienţi de ce înseamnă fiecare dintre acestea? Aşadar, am strâns logourile celor mai importante bănci din România şi am căutat descrierea oficială a acestora, multe fiind uşor de găsit în descrierea băncilor, iar altele transmise doar prin comunicate de presă.
 
Majoritatea băncilor aleg culori puternice care să le diferenţieze. De asemenea, simbolurile alese de bănci se axează, de cele mai multe ori, pe stabilitate şi putere, pe încredere şi deschidere. Leul, calul, vâslele din Grecia Antică sunt doar câteva simboluri pe care le asociem uşor cu câte o bancă din România.
 

Iată semnificaţia siglelor băncilor!

 
Leul portocaliu din logoul ING are rădăcini olandeze. Portocaliul este culoarea naţională a Olandei, iar leul reprezintă simbolul naţional. O bună parte din companiile predecesoare ale ING, instituţii bancare şi de asigurări, au avut leul în logoul lor. Pentru o lungă perioadă, Naţionale-Nederlanden a utilizat stema Olandei. Logoul companiei înfăţişa un personaj feminin cu un leu la picioare, semnificând ambiţia şi curajul companiei în administrarea depozitelor clienţilor săi.
 
Logoul a reprezentat un aspect important în negocierile ulterioare fuziunii dintre NMB şi Postbank, apoi în fuziunea dintre NMB Postbank Groep şi Nationale-Nederlanden. Deşi a suferit numeroase transformări, leul a rămas până în prezent elementul central al logoului ING. 
 
Cercul folosit în designul noului logo este un simbol străvechi al monedei, ce exprimă excelenţă, stabilitate şi împlinire. Discul central înconjurat de semicerc simbolizează cunoaştere şi resurse încredinţate nouă, creşterea acestora fiind asigurată de cercul protector din jurul acestuia. Cercul are o deschidere de 90 de grade în sectorul din dreapta sus, ce simbolizează perspectivă şi evoluţie. Discul mai mic, din interiorul cercului, este semnul valorii şi creşterii generate de experienţa OTP Bank; este simbolul progresului, al dezvoltării şi, în acelaşi timp, exprimă faptul că OTP Bank este un partener dedicat ce îşi consiliază cu succes clienţii în atingerea obiectivelor şi a ţelurilor.
 
Sigla reprezintă doi căluţi încrucişaţi care în vechime completau vârful unui acoperiş de casă, simbol al protecţiei împotriva pericolelor şi al siguranţei. Organizaţia Raiffeisen a transformat acest simbol în propria marcă. Noua etapă în designul identităţii de brand pune accent pe „naţionalitatea” băncii şi pe valorile româneşti, printre care se numără şi spiritul antreprenorial. Noua siglă vine, mai mult ca oricând, cu o paletă bogată de culori - galben, roşu şi albastru - care reprezintă noul limbaj vizual al Băncii Transilvania. BT a păstrat elementele care i-au adus până acum vizibilitate şi simpatie: scutul - ca element grafic, galbenul BT şi Zânul - personaj care oferă comunicării băncii unicitate şi un mod original de a transmite informaţii.
 
Logoul UniCredit Bank este roşu, având desenat un element grafic. Simbolizează energie, încredere şi apropiere globală. Numărul unu din centrul logoului reprezintă putere şi spirit de conducere. Fontul cu care este scris numele băncii transmite căldură şi sinceritate, o imagine modernă a grupului bancar.
 
Banca Comercială Română are actualul logo de 12 ani, cea mai importantă schimbare fiind alăturarea literei „S” la sigla BCR, aceasta fiind un element comun al tuturor subsidiarelor grupului Erste. De asemenea, logoul adoptă elemente de identitate vizuală a grupului-mamă, respectiv grafica şi culorile brandului Erste. Punctul roşu de deasupra „S”-ului este un simbol pentru economisire şi reprezintă o monedă intrând într-o cutie de economii.
 
După un rebranding masiv, Group Societe Generale, din care face parte BRD România, şi-a schimbat logoul. Astfel, a fost creat pătratul colorat în roşu şi negru, cu o dungă albă centrală. Pătratul simbolizează duritate, putere şi rigoare, în timp ce contrastul de culoare indică echilibrul dintre bancă şi clienţi. Roşu este asociat cu pasiunea şi emoţia, în timp ce negrul este o culoare ce reprezintă seriozitate şi solemnitate. Dunga alba arată deschidere.
 
Culorile sugerează renaşterea unei instituţii, aşa cum verdele simbolizează renaşterea naturii în fiecare primăvară. Frunza de stejar din sigla CEC Bank, plasată pe un scut, sugerează continuitate şi tradiţie, autenticitate şi putere, dar şi siguranţă şi protecţie.
 
Din 1991 Piraeus Bank „a navigat” sub semnul triremei, o ambarcaţiune emblematică, folosită în Grecia Antică. Acum, logoul băncii, trirema, este reinterpretat într-un design minimalist, centrat pe cele trei vâsle ce reprezintă forţa care pune în mişcare ambarcaţiunea. Toate cele trei vâsle sunt perfect aliniate, pentru a sugera coordonarea perfectă necesară atingerii obiectivelor pe care Piraeus Bank Group şi le-a propus.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii