Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:47 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Poliția Română dă alerta asupra unei noi metode de fraudă pentru clienții băncilor

ro

17 Mar, 2024 16:13 634 Marime text




Sursa foto: Facebook




Polițiștii atrag atenţia asupra unei noi metode de fraudă care are drept ţinte clienţii băncilor. Aceştia pot fi contactaţi prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că sunt de la departamente antifraudă ale băncilor şi care, sub pretextul unei plăţi „suspecte”, cer date de pe card şi codul de securitate. Poliţia precizează că reprezentanţii unităţilor bancare vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS, potrivit știripesurse.ro.

 Metoda de fraudă implică mesaje prin e-mail sau SMS

Noua metodă de fraudă, denumită „spoofing” implică transmiterea unor mesaje, prin e-mail sau SMS, aparent trimise de către instituţii bancare de încredere, cu privire la o plată suspectă făcută de persoane care au conturi bancare.

„Într-un astfel de context, victimele sunt contactate de diverse persoane care se prezintă drept angajaţi ai departamentului antifraudă, din cadrul unor instituţii bancare din România. Apelurile sunt, de obicei, efectuate de pe numere de telefon similare cu cele ale unităţilor bancare.  Apelantul pretinde că există o plată suspectă şi solicită informaţii personale, datele de pe card şi codul de securitate pentru a anula acea tranzacţie. Este important să reţineţi că instituţiile bancare nu vă vor solicita niciodată informaţii personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS!”; transmit, printr-un comunicat dat publicităţii duminică, reprezentanţii Poliţiei.

 
Clienții sunt sfătuiți să facă verificări suplimentare

 
Aceştia recomandă utilizatorilor de servicii bancare să verifice întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date personale.

Deţinătorii de carduri bancare nu trebuie divulge niciodată informaţii personale sau coduri de securitate către persoane necunoscute.

„Dacă aveţi orice îndoială cu privire la legitimitatea unui apel sau mesaj, contactaţi direct instituţia bancară în cauză folosind numerele de contact oficiale”, este mesajul autorităţilor către clienţii băncilor.

  
Citește și
Frauda prin SMS! Iată cum funcționează. Anunțul Poștei Române
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii