Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:17 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

O paleta de nave mai diversificata la Aker Tulcea

ro

31 Jan, 2006 00:00 832 Marime text

# Anul trecut, santierul tulcean a predat primul spargator de gheata pentru Oceanul Inghetat, lucru care a necesitat o tehnologie aparte si o pregatire deosebita a oamenilor * Acesta este primul spargator de gheata facut pentru aceasta zona * Activitatea pentru anul in curs va cuprinde construirea tancului de 16.000 tdw, care este un modul de prelucrare a titeiului pentru Marea Caspica si de asemenea construirea a inca doua nave de aprovizionare, dar cu clasa de gheata

Domeniul naval nu este unul chiar simplu, este un domeniu care necesita un anumit nivel de organizare, nu este o constructie mecanica simpla, ne-a marturisit Dumitru Ivanov, directorul general al santierului Aker Tulcea. "Trebuie sa ne preocupam si de subcontractori si sa gasim solutia sa iesim din supraincarcarea care apasa foarte mult pe umerii salariatilor nostri", ne-a declarat Ivanov. Conducerea santierului tulcean este foarte multumita, pentru ca oamenii au raspuns foarte bine, insa vremea din ultima perioada le-a creat probleme deosebite. In aceasta perioada, in cadrul santierului lucreaza aproximativ 500-600 de oameni, numai dintre cei peste 3000 de muncitori, angajati ai subcontractorilor, dar si ai Aker Tulcea. "Speram ca de sambata, daca temperaturile vor reveni la niste limite acceptabile, de minus cinci, sase grade, sa reluam activitatea in plin", a mai spus Dumitru Ivanov . Despre activitatea de anul trecut, directorul santierului ne-a declarat ca, pe langa portcontainere de 1100 TEU, au predat primul spargator de gheata pentru Oceanul Inghetat, lucru care a necesitat o tehnologie aparte, o pregatire deosebita a oamenilor. Acest spargator de gheata a fost livrat in conditii foarte bune si armatorii sunt foarte multumiti. Ivanov a mai spus ca este primul spargator de gheata facut pentru aceasta zona. Au fost facute pentru zona Dunarii, dar nu se compara cu cele pentru zona dificila a Oceanului Inghetat. Activitatea pentru anul in curs va cuprinde construirea tancul de 16.000 tdw, care este un modul de prelucrare a titeiului pentru Marea Caspica si de asemenea construirea a inca doua nave de aprovizionare, dar cu clasa de gheata. Acestea, pe langa misiunea lor de aprovizionare, platforme de foraj maritim, sunt si spargatoare, deci vor activa tot in partea de nord. "Avem in vedere ca in santier sa se poata realiza nave pana la latimea de 27 de metri. La ora actuala se pot realiza pana la 25-25,7 metri", a spus directorul Aker Tulcea. Ca sa se poata realiza, aceste nave de 27 de metri va trebui sa se faca modificari care vor necesita o investitie care se va ridica estimativ la peste un milion de euro, in asa fel incat pana la inceputul anului viitor sa se poata produce nave mai late. Proiectele acestea vin ca urmare a incercarii de a realiza o gama cat mai diversificata de nave, de cresterea paletei de nave care pot fi realizate in santierul Aker. "Chiar daca situatia incarcarii numarului de comenzi este foarte mare si suferim de supraincarcare, trebuie sa ne gandim ca peste doi sau trei ani, asa cum este ciclul, va veni si o perioada mai dificila, si trebuie sa fim pregatiti de pe acum sa-i facem fata in asa fel incat sa avem mai multe segmente de piata pe care sa putem penetra si sa asiguram incarcare la capacitatea pe care o avem", ne-a spus Dumitru Ivanov. Directorul Aker Tulcea a mai spus ca trebuie sa profite de faptul ca pana la ora actuala santierul pe care il conduce are o pozitie buna pe piata si armatorii sunt multumiti de activitatea pe care au desfasurat-o pana acum.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii