Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
07:27 24 04 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Modificări privind regulamentul de organizare şi funcţionare a colegiilor naţionale militare. Ce schimbări sunt

ro

14 Mar, 2019 00:00 605 Marime text
În Monitorul Oficial al României a fost publicat, la data de 13 martie 2019, în Partea I, nr. 199, Ordinul pentru modificarea şi completarea instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea colegiilor naţionale militare, aprobate prin Ordinul ministrului Apărării naţionale nr. M.110/2014.
 
Printre modificările aduse se numără: comandantul sau înlocuitorul legal şi directorul adjunct sunt membri de drept ai consiliului de administraţie, din cota aferentă cadrelor didactice. De asemenea, comandantul colegiului este şi preşedintele consiliului de administraţie. Mai este precizat faptul că la şedinţele consiliului de administraţie participă, din cota rezervată părinţilor, cu drept de vot, un reprezentant al elevilor care a împlinit 18 ani.
 
Totodată, este precizat faptul că elevii corigenţi sau amânaţi care nu se pot prezenta la examene din motive temeinice, susţinute cu documente justificative, în cel mult 7 zile lucrătoare de la data examenului, sunt examinaţi la o dată ulterioară, stabilită de către comandant, dar nu mai târziu de începutul noului an şcolar.
 
Pot dobândi calitatea de elev la învăţământul liceal militar, fără examen, cu respectarea condiţiilor legale, pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în instituţiile civile de învăţământ, a testelor de aptitudini şi a normelor aprobate prin ordin al ministrului Apărării naţionale, copiii personalului armatei, aşa cum este definit la art.1 lit. a) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului, care a decedat sau a fost încadrat în gradul I, II sau III de invaliditate, ca urmare a participării la acţiuni militare, astfel: prin înmatriculare în clasa a IX-a, la începutul anului şcolar, în baza dosarului de candidat sau prin transfer.
 
Elevele pentru care starea de graviditate este dovedită medical pot amâna, la cerere, încheierea situaţiei şcolare pentru o perioadă de cel mult 24 de luni. În situaţia în care perioada de amânare depăşeşte un semestru, reluarea activităţii şcolare se realizează cu repetarea integrală a anului amânat.
 
De asemenea, este interzis să introducă în incinta unităţii de învăţământ, să deţină, să consume, să comercializeze droguri, substanţe etnobotanice sau substanţe halucinogene ori să participe la jocuri de noroc, atât în incinta unităţii, cât şi în afara acesteia.
Mai multe informaţii despre modificările aduse sunt disponibile pe site-ul Ministerului Apărării Naţionale sau al Monitorului Oficial al României.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii