Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:48 22 08 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Modificări în regulamentul privind gărzile din unităţile sanitare. Ce are în vedere Ministerul Sănătăţii

ro

30 Jul, 2019 00:00 408 Marime text
Ministerul Sănătăţii a publicat în transparenţă decizională Ordinul pentru modificarea art. 28 din Ordinul ministrului Sănătăţii 870/2004, pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile publice din sectorul sanitar, cu modificările şi completările ulterioare.
 
Potrivit prevederilor art.28 din Ordinul ministrului Sănătăţii nr.870/2004, pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de muncă, organizarea şi efectuarea gărzilor în unităţile publice din sectorul sanitar, cu modificările şi completările ulterioare, la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi al municipiului Bucureşti se asigură permanenţa după următorul program:
- între ora de terminare a programului zilnic de activitate şi ora de începerea programului din ziua următoare în zilele lucrătoare;
- cu o durată de 24 de ore în zilele de sâmbătă, duminică, sărbători legale şi în celelalte zile în care, potrivit dispoziţiilor legale, nu se lucrează.
 
Permanenţa este asigurată de personalul de specialitate medico-sanitar din compartimentele aflate în subordinea directorului executiv adjunct pentru sănătate publică şi programe, în subordinea directorului executiv adjunct pentru control în sănătate publică şi din cadrul laboratoarelor.
 
În cazul evenimentelor de sănătate publică cu impact asupra stării de sănătate a populaţiei, persoana care asigură permanenţa la sediul direcţiei de sănătate publică cheamă în unitate, prin sistemul de chemări de la domiciliu, medici de specialitate.
 
Faţă de aceste prevederi legale, DSP Prahova a propus în 2018 analizarea modificării OMS nr.870/2004, în sensul asigurării serviciului de permanenţă la domiciliu, prin redirecţionarea apelurilor telefonice şi prin intermediul tehnicii informatice, respectiv crearea unei adrese de email la care să aibă acces întreg personalul implicat.
 
Această cerere este motivată astfel:
- personalul medico-sanitar la nivelul instituţiei este din ce în ce mai mic, urmare a pensionărilor, încheierii contractului de muncă/raportului de serviciu,
- pentru asigurarea permanenţei în condiţiile art.28 mai sus menţionat, este nevoie săptămânal de 16 persoane, care, ulterior, au timp liber corespunzător activităţii prestate,
- volumul din ce în ce mai mare de lucrări ce revin pe fiecare persoană din categoria personalului de specialitate medico-sanitar, ca urmare a obligaţiilor din normele legislative nou apărute din mai multe domenii.
Astfel, Ministerul Sănătăţii dă curs propunerii şi a publicat în transparenţă decizională modificarea.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii