Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:34 26 11 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mai multe linii de cale ferată din Portul Constanța intră în reparații

ro

20 Oct, 2020 00:00 879 Marime text
  • Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA repară liniile de cale ferată din Portul Constanța
  • Valoarea achiziției este estimată la peste 2 milioane de lei
  • În secțiunea „Documente” puteți vizualiza anunțul de participare
  • Ofertele se trimit până pe 11 noiembrie
 
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța organizează o licitație pentru recondiționarea mai multor linii de cale ferată din administrația sa.
Astfel, licitația intitulată „Lot 1: "RK la liniile CF Linia 1 și Linia 2 Digul de Nord pe o lungime de 594 m‟ (proiectare și execuție) și Lot 2: "RK pasaje de trecere la nivel cu liniile CF nr. 1, 2, 3 din Zona Liberă‟ (proiectare și execuție)” are ca termen limită pentru depunerea ofertelor data de 10 noiembrie 2020, iar valoarea estimată a achiziției se ridică la valoarea de 2.255.922 lei.
 
Licitația are următoarele scopuri:
  1. Lot 1- CN APM SA Constanța deține în proprietate dispozitivul feroviar amplasat pe LFI CN APM SA Constanța Digul de Nord format din: Linia 1 care pornește de la ultima joantă a schimbătorului de cale 237 (proprietate CFR SA) considerată km 0+000 al liniei până la opritorul fix OP1 situat la km 2+106,80. Lungimea constructivă (totală) a liniei este 2106,80 ml și are în compunere 3 (trei) curbe și o trecere la nivel cu calea ferată. Linia 2 care pornește de la ultima joantă a shimbătorului de cale nr.1situat la km 0+661,61 până la schimbătorul de cale nr.2 situat la km 1+387,62. Lungimea constructivă (totală) a liniei este 759,23ml și are în compunere 3 (trei) curbe și o trecere la nivel cu calea ferată. Curbele liniilor 1 și 2 Digul de Nord prezintă uzură la partea superioară a șinei și coroziune la partea inferioară, prindere necorespunzatoare a șinei de traverse, ecartament lărgit piatră spartă colmatată cu pământ și reziduri de cereale. Datorită creșterii traficului de cereale în anul 2019-2020 care se ridică la aproximativ 70 vagoane/5600 tone brute/24 ore, portanța liniei a scăzut și din cauza materialelor uzate din suprastructură, prin lucrările de întreținere periodice ale liniei nu se mai pot menține în toleranțele admise de Instr.314, fapt care a condus la incidente feroviare. Pentru aducerea curbelor de la liniile 1 si 2 liniei cf în parametrii tehnici de funcționare sunt necesare următoarele lucrări: refacerea stratului de repartiție, înlocuirea stratului de piatră spartă CF de sub talpa traverselor, înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton noi, înlocuirea șinelor tip 49 uzate cu șina tip 49 semibună, înlocuirea materialului mărunt de prindere; montajul unor dale din beton noi. Conform normativeleor CFR (Instructia 300 si 314), pentru defectele constatate se impune realizarea unei reparații capitale la aceste curbe, respectiv înlocuirea tuturor traverselor din lemn cu traverse din beton cu supralargire, a materialului mărunt de prindere, a dalelor din beton.
  2. Lot 2 - CN APM S.A. Constanța deține în proprietate dispozitivul feroviar amplasat in Zona Libera, format din 2 linii de racord și 3 linii ce permit accesul garniturilor de tren în incinta zonei libere. Pe liniile cf 1ZL, 2ZL si 3 ZL la intersecșia cu drumul de acces incintă Terminal Ferry Boat și drumul perimetral din incinta Zonei Libere sunt amplasate 3 treceri la nivel cu calea ferată cu o lungime totală de 144ml. Cele 3 treceri la nivel pe o lungime cumulata de 74 ml prezintă defecte tehnice majore ce nu pot fi remediate în cadrul lucrărilor de întreținere (traverse beton fisurate, material de prindere corodat, dale din beton deteriorate în proporție de 80%, dislocate și cu armature la vedere). Pe lungimea cumulată de 70 ml starea pasajelor este bună, necesitând lucrări de rearanjare a dalelor și ridicarea la nivelul șinei. De asemenea, se propune reabilitarea părții carosabile dintre cele 3 linii prin eliminarea dalelor existente, turnarea de beton și refacerea jgheabului de preluare a apelor din platformă. Pentru desfășurarea în condiții optime a circulației auto și feroviare, în conformitate cu normativele CFR (instrucția 300 si 314), pentru defectele constatate se impune realizarea acestor lucrări de reparații.
 

Responsabili licitație

 
Persoanele responsabile pentru buna desfășurare a licitației sunt: Consiliu de Administrație: Murgeanu Gabriela, Naftali Daniel-Adrian, Petrascu Elena, Burlacu Mircea, Batrinca Ghiorghe, Chirila Constantin; • Membrii CTE: Costel Stanca – Director General, Florin Goidea – Director General Adjunct, Teodor Patrichi - Director Directia Exploatare, Florin Chirila - Director Directia Tehnica, Daniela Șerban - Director Economic, Ciprian Hanganu - Director Coordonator, Madalin Alexandru Craciun - Director Directia Comerciala, Otilia Ifimov – Sef Departament Achizitii Publice, Tănase Iulian Pepi – Sef Serviciu Juridic şi Contencios, Laszlo Eduard Kiss - Sef Sucursala Energetica Port Constanta, Daniel Niculescu - Sef Sucursala de Servicii Port Constanta, Banias Emil Sorin - Sef Sucursala Nave Tehnice Port Constanta; • Alti semnatari: Constantin Brandi – Sef Serv. Patrimoniu, Gamalan Adina - Sef Birou Control Financiar Preventiv, Albu Cristian – Responsabil Achizitie din cadrul Departamentului Achizitii Publice; Mirela Ileana Stanica – Serv Patrimoniu, Marius Voineagu – Serv Patrimoniu.
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii