Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
20:15 21 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În premieră, la CCINA Campania de creştere a exporturilor, susţinută de Ministerul Economiei, a debutat la Constanţa (galerie foto)

ro

19 Sep, 2014 00:00 1481 Marime text
Camera de Comerţ şi Industrie a României, în parteneriat cu Ministerul Economiei şi Eximbank, alături de Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, au organizat, ieri, conferinţa regională cu tema „Modalităţi de dezvoltare a afacerilor pe pieţele internaţionale“.
 
Ministerul Economiei şi Sistemul Cameral din România au demarat programul naţional de conferinţe privind acţiunile de susţinere a exportului şi internaţionalizării în judeţele ţării, intitulat „Export 2015“, care îşi propune o creştere semnificativă a numărului de firme exportatoare, precum şi creşterea intensităţii exportului la nivel judeţean şi regional.
 
La eveniment au participat Constantin Niţă, ministrul Economiei, Radu Zaharia, director general în cadrul aceluiaşi minister, Marcel Bogdan Pandelică, secretar de stat la Ministerul Economiei, Mihai Daraban, preşedinte CCINA, Anefi Ersun, subprefect al judeţului Constanţa, şi senatorul Petru Şerban Mihăilescu, din cadrul Comisiei economice. În sală s-au aflat numeroşi oameni de afaceri constănţeni, care au avut întrebări şi sugestii pentru organizatori.
 
La începutul evenimentului, Mihai Daraban, preşedintele CCINA, a declarat că este onorant pentru Constanţa ca această campanie a Ministerului Economiei să debuteze în oraşul de la malul mării: „Astăzi este o zi specială pentru mediul de afaceri din România. Avem onoarea ca această campanie pe care a deschis-o Ministerul Economiei la nivel naţional să înceapă la Constanţa. Sunt în sală oameni de afaceri de top din judeţul Constanţa. Oameni care controlează în jur de 60.000 de locuri de muncă.“
 
La rândul său, ministrul Economiei, Constantin Niţă, a subliniat obiectivele manifestărilor: „Aceste întâlniri au scopul de a stimula oamenii de afaceri să facă export, cu sprijinul nostru. Avem nevoie să creştem volumul exporturilor româneşti. Această idee a pornit de la faptul că există state mici cu potenţial mult mai redus, dar care fac export la nivel mult mai ridicat decât noi. De aceea şi interesul ministerului de a promova companiile româneşti pe pieţele externe. Exportul este cam 40% din PIB. Noi am dori să creştem această cifră. Trebuie să mergem pe promovarea inteligenţei româneşti, a întreprinderilor mici şi mijlocii, concomitent cu promovarea întreprinderilor mari. Avem nevoie ca inteligenţa românească să fie vândută şi cunoscută la nivel internaţional. Scopul principal, pentru care noi am început aceste întâlniri, îl reprezintă axarea pe acest rol al creşterii exportului românesc şi al creşterii prezenţei româneşti pe pieţele internaţionale.“
 
„Avem un proiect care implică trei ministere din România. Este vorba despre crearea unei platforme la nivelul întregii ţări care să transforme România într-o platformă de export la nivelul Europei centrale şi de est. Cea mai importantă parte vizează dezvoltarea infrastructurii portuare şi preportuare. Este vorba de investiţii mai mari. Proiectul se află la intersecţia activităţilor desfăşurate de Ministerul Dezvoltării Regionale, Ministerul Economiei şi Ministerul Transporturilor, pentru că toate trei au atribuţii în aceste domenii. Vorbim despre dezvoltarea infrastructurii portuare şi preportuare, despre eventuala transformare a Portului Constanţa într-un al doilea Rotterdam la nivel de termen mediu. Există o strategie bine conturată, echivalentă cu crearea unor zone de efervescenţă economică pe teritoriul întregii ţări“, a declarat Radu Zaharia, director general în cadrul Departamentului de comerţ exterior şi relaţii internaţionale al Ministerului Economiei.
În agenda programului „Export 2015“, sunt prevăzute întâlniri programate în intervalul 18 septembrie - 10 decembrie, ce vor avea loc în principalele județe ale României. În acest context, vor fi prezentate evoluţii recente ale exportului, modalităţi de susţinere a exportatorilor din fiecare regiune şi de acces pe pieţele externe.

Ti-a placut articolul?

Comentarii