Fără teamă La pas, prin tunelul lui Saligny (Galerie foto)
Fără teamă:La pas, prin tunelul lui Saligny (Galerie foto)


Chiar dacă s-a spus că tunelul construit de marele inginer Anghel Saligny, care traversează cartierul Abator, ar reprezenta un pericol pentru locuitorii din zonă, iată că adevărul este altul.
Spre deosebire
de alte perioade când nu puteai să te aventurezi în tunelul care aducea
trenurile în Portul Constanţa fără a încălţa cizme de cauciuc, acum plimbarea
se poate face doar în sandale. Apele au fost drenate cu ajutorul unui canal
care le duce în canalizarea Portului, iar crăpăturile prin care se infiltra apa
au fost astupate. Pământul s-a uscat creând solzişori din lut zvântat.
Conservat aşa cum se cuvine, este un adevărat monument al artei construcţiilor.
Pentru că timpul şi-a pus amprenta asupra tunelului lui Saligny, iar apele
pluviale s-au infiltrat în structura acestuia, CFR SA, administratorul
tunelului, a întocmit un proiect pentru reabilitarea acestuia. Contractul
pentru consolidarea şi asigurarea scurgerii apelor în tunelul CF km
224+670/225+160 linia Palas-Port vechi a fost semnat cu SC Sopmet SA Bucureşti
pe 2 noiembrie 2011. Preţul reabilitării este de 1.191.112,97 lei fără TVA, iar
data de finalizare este 23 august 2012. „Structura de rezistenţă nu era
afectată, au fost doar probleme de hidroizolaţie. Practic, am dirijat apele
pluviale. S-a etanşat şi consolidat tunelul prin injecţii cu răşini
poliuretanice bicomponente în zonele cu infiltraţii puternice. De asemenea,
s-au efectuat lucrări de căptuşiri de zidărie prin betonare pentru stoparea
fenomenului de degradare şi readucere a structurii la forma iniţială", a
declarat Dorin Maer, directorul regionalei CFR Constanţa. Proiectul a fost
efectuat de Bridge Consulting şi Geodor Proiect, iar expert a fost Teodor
Iftime, şeful catedrei de Tunele din cadrul Universităţii Bucureşti. Deasupra
tunelului trece şoseaua Mangaliei, bulevardul 1 Mai, o clădire de birouri şi o
parcare. Obiectivul a fost construit între 1895 şi 1900 şi are 490 m lungime.
După finalizarea lucrărilor, tunelul nu va putea fi redat circulaţiei
feroviare, ci va fi închis. Tunelul, construit între 1895 şi 1900 străbate un
cartier al Constanţei. Pe sub pământul cartierului Abator trece tunelul numit
în vremea sa de glorie „Regele Carol", construit de celebrul Anghel Saligny.
Poate cel mai mare constructor pe care România l-a avut, Anghel Saligny şi-a
pus amprenta nu numai la hotar de judeţ, prin podul de la Cernavodă, ci şi prin
construirea Portului. Din această amplă lucrare face parte şi tunelul care
începe între Gară şi Abator şi se finalizează între Porţile 3 şi 4 ale
Portului. Gura de tunel este îngrădită acum de teama contrabandiştilor.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp