Electrificarea secției de circulație Ciulnița – Slobozia - Țăndărei intră în linie dreaptă! Ce valoare are proiectul
Electrificarea secției de circulație Ciulnița – Slobozia - Țăndărei intră în linie dreaptă! Ce valoare
11 Aug, 2025 10:17
ZIUA de Constanta
276
Marime text



Descrierea achiziţiei:
Serviciul care se va achiziţiona constă în Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul „Electrificarea secției de circulație Ciulnița – Slobozia - Țăndărei” – SRCF Constanța şi depunerea documentaţiei în vederea obţinerii certificatului de urbanism, precum şi obţinerea tuturor avizărilor/ aprobărilor în vederea promovării Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi pentru exproprierea imobilelor, aferente obiectivului de investiţii „Electrificarea secției de circulație Ciulnița – Slobozia - Țăndărei” – SRCF Constanța - Faza Studiu de Fezabilitate, în conformitate cu cerințele din HG 907/2016 și ale Caietului de sarcini nr. 8.2/1182/02.06.2025.
Obiectivul general:
Potrivit CDR Infrastructură Constanța, proiectul face parte din „Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru anul 2021-2030” aprobată prin HG nr.985/2020, obiectivul fiind creșterea eficienței energetice și reducerea nivelului de poluare.
Scopul proiectului este de a fi sporite eficienţa energetică şi sustenabilitatea din punct de vedere a mediului ambiant, prin electrificarea unor secţii de circulaţie din sistemul feroviar din România și creşterea nivelului de electrificare a reţelei feroviare din România.
Se va facilita integrarea unui transport durabil între regiunile României, contribuind la dezvoltarea socio-economică a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și crearea condițiilor pentru creșterea volumului de mărfuri și numărului de pasageri pe rețeaua feroviară.
Obiectivele specifice ale proiectului „Electrificarea secției de circulație Ciulnița-Slobozia-Țăndărei:
- creșterea vitezei medii de circulație a trenurilor;
- creșterea atractivității transportului feroviar pe tronsonul Ciulnița – Slobozia – Țăndărei;
- minimizarea efectelor negative asupra mediului;
- creșterea volumului de transport pe calea ferată;
- menținerea și eventual, atragerea de noi transporturi feroviare pe teritoriul României;
- creşterea productivităţii şi reducerea costurilor de exploatare în domeniul conducerii traficului prin creșterea gradului de centralizare a instalațiilor de semnalizare (disc SCB);
- eficientizarea operațiunilor din nodurile feroviare pentru asigurarea unor conexiuni mai rapide cu alte rute feroviare din zonă prin integrarea instalațiilor de semnalizare în centre de management al traficului (SCB);
- creșterea nivelului de siguranță a traficului feroviar prin modernizarea instalațiilor mecanice (SCB);
- creșterea veniturilor SRCF Constanța din taxa de utilizare a infrastructurii.
Durata pentru finalizarea procedurii de expropriere este de 13 luni.
Valoarea estimată a achiziţiei este de 28.800.000 RON fără TVA.
Sursa de finanţare:
Programul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030, fiind propus pentru finanţare din Programul Transport (PT) 2021-2027, prin Fondul de Modernizare, creat la nivelul Uniunii Europene pentru finanțarea proiectelor de modernizare a sistemelor energetice și îmbunătățirea eficienței energetice, constituit pentru perioada 2021-2030, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” - S.A, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Poziţie PAAS 2025 SRCF CONSTANȚA – UNITATE OPERAŢIONALĂ – 4.B.31.
Citește și:
Incident reclamat într-un tren pe ruta Mangalia – Cluj-Napoca. Doi copii ar fi fost loviți de un geam
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii