Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
19:29 28 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Drepturile pasagerilor Lufthansa Vezi la ce despăgubiri ai dreptul pentru zboruri anulate sau întârziate

ro

06 Apr, 2023 11:00 1804 Marime text
Image source: Unsplash
 
 Puțini pasageri aerieni își cunosc drepturile atunci când se hotărăsc să cumpere un bilet de avion pentru următoarea călătorie. Odată cu creșterea cererii, oferta de zbor a crescut exponențial în ultimul timp și, odată cu aceasta, evenimentele neplăcute la decolare. Anularea sau întârzierea zborurilor sunt situații neplăcute care se pot întâmpla oricui, dar obținerea unor despăgubiri și compensații pentru neplăcerile create din vina companiilor de zbor este un drept cunoscut de foarte puțini călători. Cum ne putem proteja în cazul unor zboruri anulate Lufthansa?
 
Drepturile pasagerilor în Uniunea Europeană
 
Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 reglementează clar drepturile pasagerilor aerieni în interiorul UE. Orice pasager nedreptățit prin anularea sau întârzierea zborului poate primi despăgubiri sau compensații, în funcție de situația particulară în care s-a aflat. Acest regulament prevede despăgubiri și compensații și pentru copii, în cazul în care aceștia au avut rezervat bilet cu loc în avion.
 
Care sunt situațiile neplăcute care pot duce la schimbarea orei decolării?
 
Există 4 situații care pot întârzia decolarea unui avion, iar pasagerii au dreptul la despăgubiri și compensații:
 
  1. Anularea zborului, fără înștiințarea pasagerilor cu 14 zile înainte;
  2. Întârzierea zborului;
  3. Refuzul îmbarcării, în cazul supra-rezervării unor zboruri pentru a evita locurile libere în avion la decolare;
  4. Pierderea conexiunii din vina întârzierilor;
 
Pentru ce zboruri se aplică Regulamentul CE nr. 261/2004?
 
Pentru oamenii care nu au legătură cu domeniul juridic, poate părea că Regulamentul CE 261/2004 se aplică exclusiv zborurilor cu plecare și destinație pe teritoriul Uniunii Europene. În realitate, există mai multe situații în care pasagerii sunt protejați de aceste reguli:
 
  1. Zborul cu probleme este în spațiul UE (indiferent de compania care îl operează);
  2. Zborul cu probleme are destinația într-o țară din afara UE (operat de o companie europeană);
  3. Zborul cu probleme are originea într-o țară UE, dar destinația într-o țară din afara Spațiului Comunitar European (indiferent de compania care îl operează);
 
Câți bani poate primi un pasager atunci când are dreptul la despăgubiri?
 
Există două criterii importante în funcție de care este decisă suma maximă pe care o poate primi un pasager în urma unui zbor anulat sau întârziat: distanța de zbor și durata întârzierii. Astfel, pasagerii se pot regăsi în una dintre situațiile următoare:
 
  1. Zbor mai scurt de 1500km cu o întârziere la decolare mai mică de 2 ore – puteți primi până la 125 de euro;
  2. Zbor mai scurt de 1500km cu o întârziere la decolare mai mare de 2 ore – puteți primi până la 250 de euro;
  3. Zbor între 1500-3500km cu o întârziere la decolare mai mică de 3 ore – puteți primi până la 300 de euro;
  4. Zbor între 1500-3500km cu o întârziere la decolare mai mare de 3 ore – puteți primi până la 400 de euro;
  5. Zbor mai lung de 3500km pe teritoriul Uniunii Europene cu o întârziere la decolare mai mică de 4 ore – puteți primi până la 200 de euro;
  6. Zbor mai lung de 3500km pe teritoriul Uniunii Europene cu o întârziere la decolare mai mare de 4 ore – puteți primi până la 400 de euro;
  7. Zbor mai lung de 3500km în afara teritoriului Uniunii Europene cu o întârziere la decolare mai mică de 4 ore - puteți primi până la 300 de euro;
  8. Zbor mai lung de 3500km în afara teritoriului Uniunii Europene cu o întârziere la decolare mai mare de 4 ore – puteți primi până la 600 de euro;
 
Ce pot face pasagerii pentru a crește șansele de a obține despăgubiri și compensații?
 
În cazul întârzierii sau anulării zborurilor, pasagerii pot doar să aștepte un zbor alternativ oferit de compania de zbor. Chiar și așa, există câteva lucruri de care trebuie să țineți cont pentru a crește șansele obținerii despăgubirilor care vi se cuvin ulterior:
  • Păstrați toate actele și documentele legate de zborul cu probleme (bilete, e-mail-uri, broșuri etc.)
  • Refuzați eventualele „cadouri” oferite de companiile aeriene pentru a îndulci situația neplăcută în care vă aflați: alimente și băuturi, puncte bonus, mile de zbor etc. Acceptarea acestor bonusuri poate duce la anularea dreptului la compensații ulterior.
 
Dacă ați fost un pasager păgubit în ultimii 3 ani, aveți dreptul să cereți despăgubiri și compensații de la compania aeriană. Puteți face acest lucru completând o cerere specială pe site-ul companiei sau prin formularul ANPC, sau apelând la o firmă specializată în astfel de spețe, cum ar fi AirAdvisor. În funcție de situația particulară în care v-ați aflat, puteți obține între 125 și 600 de euro.
 
Evident, ca orice demers birocratic, poate fi complicat și stresant pentru un cetățean obișnuit să ducă la capăt întregul proces. Juriștii unei firme specializate în obținerea despăgubirilor și compensațiilor de la companiile aeriene se pot ocupa de dosarul dumneavoastră în mod profesionist. Pentru o garanție în plus, formularea cererii către firma specializată nu vă costă nimic. Onorariul juriștilor va fi păstrat la final, constând în 30% din suma obținută pentru situația dumneavoastră particulară.
 
Indiferent dacă ați avut sau nu probleme la decolare până în acest moment, de acum încolo veți ști ce aveți de făcut pentru a nu ieși păgubit din prima zi a călătoriei. Câteva gesturi simple, cum ar fi păstrarea tuturor documentelor legate de zbor și refuzul „cadourilor” compensatorii de moment vă pot crește șansele de a obține despăgubiri, dar și suma de bani obținută la final. Dacă nu vreți să vă implicați în mod direct în întregul proces de  obținere a despăgubirilor, puteți apela oricând la o firmă specializată în astfel de spețe.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii