Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
11:50 01 04 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce spune directorul CN APM, Costel Stanca, despre ranfluarea navei Queen Hind din Portul Midia. Cum vor recupera banii

ro

19 Feb, 2020 00:00 2163 Marime text

Costel Stanca, directorul CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, a precizat că se aşteaptă ca nava Queen Hind, eşuată anul trecut în Portul Midia, având la bord peste 14.000 de berbecuţi, să fie adusă la chei cât mai repede. Termenul asumat de societatea care se ocupă de ranfluare, de 35 de zile, a expirat pe 17 februarie 2020, însă vremea nefavorabilă şi alte motive au dus la întârzierea termenului.
 
Ieri, Costel Stanca a precizat că a avut loc o şedinţă cu furnizorii de servicii de ranfluare şi ecarisaj şi urmează să recupereze banii de la asigurător când vor fi stabilite toate costurile.
 
„Referitor la ranfluarea navei de la Midia, s-au făcut progrese. Credem că în timp scurt o să înceapă partea de ecarisaj. Astăzi am chemat pe furnizorul nostru de servicii în acest sens, să facem un sumar al activităţilor desfăşurate, să vedem şi care este numărul de zile în care nu s-a putut lucra din cauza vremii şi să vedem cu claritate care sunt paşii în viitor. Se fac şedinţe operative în fiecare zi, aşa cum foarte bine ştiţi. Din şedinţa operativă de astăzi, am văzut că suntem în stadiu avansat, dacă reuşim să mai scoatem nişte apă, ca nava să fie verticalizată. Sperăm în timp foarte scurt să o vedem la chei şi apoi în siguranţă. Avem, pe de o parte, confirmări de la asigurător, sunt pregătiţi să plătească. Sigur, avem discuţii asupra sumei pe care trebuie să o plătească, fiindcă sunt atât serviciile de ranfluare şi ecarisaj, cât şi serviciile conexe aferente situaţiei. Avem, de asemenea, şi o asigurarea a Administraţiei Port Constanţa pentru astfel de situaţii, la care sperăm să nu apelăm, dar dacă va fi cazul, vom face şi acest lucru.
 
Avem legătura cu armatorul şi cu reprezentantul său, avem discuţii cu ei. Urmează să clarificăm atunci când ştim şi toate cheltuielile aferente. Atunci când ei îşi vor rezolva problemele financiare, armatorul ne-a informat că abandonează nava către asigurător.
Riscul este sub control, toate analizele până acum nu arată că ar fi probleme. Noi, din analiza iniţială, am estimat 45 de zile pentru aceste operaţiuni. Sigur că furnizorul s-a străduit să facă o ofertă mai bună şi a oferit 35 de zile. Noi credem că şi dacă ajunge la 45 de zile nu este un pericol, însă suntem limitaţi de vreme. Eu cred că vom fi în siguranţă cu toate problemele de mediu”, a spus Costel Stanca.
 
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa a semnat la data de 14 ianuarie 2020, cu Grup Servicii Petroliere, contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul navei.  

Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare. Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operaţiunile nu pot fi realizate din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a restricţiilor impuse de Căpitănie ori alte autorităţi relevante, transmite CN APM SA.

Vremea nefavorabilă şi dificultăţile apărute în timpul procedurii de ranfluare au prelungit termenul iniţial. Societatea câştigătoare a subcontractat serviciile de incinerare a oilor decedate de pe navă, fiind vorba de o societate din Tulcea.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii