Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
14:42 29 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Coridor feroviar de mare viteza care sa lege Bucuresti si Constanta de Vestul Europei

ro

05 Mar, 2009 18:51 644 Marime text

Adriana Ţicău pledează pentru un coridor feroviar de mare viteză care să lege Bucureşti şi Constanţa de vestul Europei

Bruxelles, 5 martie

Eurodeputata social-democrată Adriana Ţicău a participat, miercuri, la conferinţa “Viitorul reţelei de căi ferate la nivel european”, organizată, la Bruxelles, de "European Rail Infrastructure Managers". În deschiderea conferinţei, Adriana Ţicău, vicepreşedinta Comisiei de transport a Parlamentului European, Gustav Slamecka reprezentând Preşedinţia cehă a UE şi Jonathan Scheele din partea Comisiei Europene au insistat ca reţelele de căi ferate ale diferitelor state membre să fie mai bine conectate intre ele şi cu vecinii Uniunii.

“Asigurarea unui transport feroviar de pasageri şi de mărfuri la standarde înalte este o prioritate pentru Uniune. In aceasta perioada dificila pentru economie, statele membre trebuie să analizeze şi să-şi definească priorităţile de investiţii cu foarte mare seriozitate. Culoarul Rhin/Meuse-Main-Dunăre leagă Marea Nordului de Marea Neagră, scurtând cu 4000 km distanta dintre acestea. Coridorul fluvial dintre Marea Nordului şi Marea Neagră trebuie să fie dublat de un coridor feroviar. Axele prioritare feroviare Paris-Bratislava şi Lyon-Ucraina ar trebui să fie prelungite până la Bucureşti şi Constanţa. De asemenea, pe termen lung, trenuri de mare viteză vor trebui să lege între ele toate capitalele europene” a declarat doamna Ţicău.

Extinderea reţelei TEN-T trebuie sa aibă in vedere integrarea reţelei trans-europene de transport cu infrastructura de profil din statele vecine Uniunii. “Uniunea Europeană are nevoie să transporte pe cale feroviară bunuri către vecinii săi şi, de aceea, este important să investească în acele rute unde transportul de marfă înregistrează vârfuri. Pentru România este important să dezvoltăm coridoare feroviare de marfă şi către Republica Moldova şi Ucraina”, considera deputata europeană.

În viziunea europarlamentarului PSD, guvernele statelor membre ar trebui să acorde prioritatea cuvenită transportului feroviar şi să aloce resurse pentru co-finanţarea proiectelor. În acest sector, finanţarea poate fi asigurată printr-o combinaţie de instrumente: buget TEN-T, fonduri structurale, programe ale Băncii Europene de Investiţii. 70% din cele 30 de proiecte prioritare de transport TEN-T definite în 2004 se referă la sectorul feroviar şi naval, iar 49% din bugetul TEN-T pentru programul anual 2008 a fost alocat transportului feroviar.

"Aşteptăm, pentru a doua parte a lunii martie, lansarea licitaţiei PROGRAMULUI ANUAL TEN-T 2009. Se vor putea depune proiecte timp de 2 luni. România nu a utilizat suficient fondurile TEN-T în anii precedenţi şi ne dorim o mai bună mobilizare. Putem să utilizăm integrat fondurile TEN-T şi fondurile structurale, în sensul că putem să finanţăm studiile de dezvoltare a reţelei de transport transeuropean prin fonduri TEN-T şi să finanţăm dezvoltarea propriu-zisă a reţelei de transport prin fonduri structurale unde UE acoperă 85% din valoarea proiectului. Recomandăm celor interesaţi să participe cu proiecte de bună calitate la cererea pe care Comisia o va lansa spre sfârşitul lunii martie”, a conchis Adriana Ţicău.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii