Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
09:38 24 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Domestos și M.E.C.T.S anunță câștigătorii proiectului educațional "Igienă acasă și la școală", secțiunea claselor I-IV

ro

23 Mar, 2012 20:53 5706 Marime text

domestina-_ialomita.jpgConcursul „Igienă acasă și la școală", pentru secțiunea claselor I-IV, s-a încheiat după șase luni în care copii din 200 de școli, alături de părinți și de cadre didactice, au creat o mascotă din materiale reciclabile, aceasta reprezentând eroul lor în lupta pentru igienă. Creativitatea și eforturile copiilor din școlile câștigătoare vor fi răsplătite cu numeroase premii: Ipod Shuffle, CD-uri cu materiale educaționale, ghiozdane echipate cu rechizite și produse de curățat Domestos pe o perioadă de un an. Primele trei locuri au fost ocupate după cum urmează:

Locul I - Școala cu clasele I-VIII nr. 12 Decebal, Județul Dolj, cu mascota Domestos Ica

Locul al II-lea - Colegiul Național Nicolae Titulescu, Slatina, Județul Olt, cu mascota MESTI

Locul al III-lea - Școala cu clasele I-VIII Nr. 3, Slobozia, Județul Ialomița, cu mascota Domestina Magigospodina

domestos_ica-_dolj.jpgDiana Stan, SBM HHC la Unilever South Central Europe, mărturisește că „Mascotele sunt excepționale, întreaga noastră echipă a fost cu adevărat impresionată de inventivitatea și de pasiunea copiilor. Mă bucur să văd că atât părinții cât și cadrele didactice coordonatoare au lucrat alături de copii și că i-au susținut pe parcursul proiectului. Am vrut să creăm o punte de comunicare între aceștia și să-i îndemnăm să învețe într-un mod amuzant și creativ, nu doar importanța igienei, dar și pe cea a reciclării și a refolosirii materialelor care ne înconjoară. Sunt foarte fericită să văd că am reușit. Felicit cu toata inima școlile participante și le mulțumesc atât celor mici, cât și profesorilor și părinților pentru faptul că au înțeles importanța igienei și că s-au implicat cu responsabilitate in acest proiect."

Cele 10 județe implicate în acest proiect educațional s-au clasat onorabil, cu cel puțin o școală dintre cele 20 implicate:

mesti-_olt.jpgGiurgiu, Școala Nr. 8 Acad. Marin Voiculescu, mascota Domestino și microbestia - locul 4;

București, Școala nr. 59, mascota Octimolo Terminatorul - locul 5;

Vâlcea, Grup Școlar George Țărnea Băbeni, mascota Octodomesta - locul 6;

Constanța, Liceul Teoretic Ioana Cotovu Hârșova, mascota Distrugătorul de microbi - locul 7;

Tulcea, Școala Alexandru Ciucurencu, mascota Domenuf - locul 10;

Călărași, Școala Mihai Viteazu, mascota Sclipicioasa - locul 27;

Gorj, Școala Generală Novaci, mascota Războinicul Antimicrob - locul 32.

Rodica Cherciu, Inspector General, Direcția Generală Educație și Învățare pe tot Parcursul Vieții din cadrul M.E.C.T.S:Componenta educațională a acestui proiect este deosebit de importantă. În spatele acestor mascote minunate se află munca unor copii care au învățat normele esențiale de igienă, care au învățat să lucreze în echipă, să își valorifice creativitatea în abordarea unei teme noi, cu atât mai mult cu cât activitatea a avut un format competitiv. Îi felicit pe toți copiii, pe coordonatori și pe părinții lor pentru că au știut să lucreze împreună și să învețe unii de la alții."

Toate mascotele înscrise în concurs pot fi vizualizate pe site-ul official al proiectului : www.zeromicrobi.ro, la secțiunea claselor I-IV.

Descrierea proiectului educaţional Igienă acasă și la școală"

Scopul proiectului „Igienă acasă şi la şcoală" este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi formarea abilităţilor de menţinere a igienei personale şi colective.

Componenta dedicată copiilor din sistemul preşcolar se desfășoară în 200 de grădiniţe din ţară. Pentru preşcolari, Domestos, în parteneriat cu Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, au creat şi distribuit un kit educaţional pentru copii, prin intermediul căruia aceștia au posibilitatea să învețe despre igienă. De asemenea, în premieră, copiii de la grădinițe sunt invitați să participe la un concurs de povești pe tema igienei, în care își pot folosi imaginația și cunoștințele dobândite în cadrul proiectului.

Componenta dedicată copiilor din sistemul de învăţământ primar a constat într-un concurs în care elevii participanți au avut sarcina de a crea o mascotă reprezentativă pentru igienă, confecționată din materiale reciclabile. Astfel, elevii au învățat atât despre importanța igienei, cât și despre caracterul obligatoriu al reciclării.

Cea de-a treia componentă, adresată elevilor din gimnaziu, are ca scop dezvoltarea unei campanii de igienă în școală, pornind de la mesajele campaniei "Igienă acasă și la școală: 100% sănătate, 0% microbi."

Noutatea în cadrul acestei componente este faptul că, în fiecare școală, s-a ales un reprezentant, membru al Consiliului Elevilor, pe care experții Unilever și MECTS l-au format ca "Expert în Igienă" și care coordoneză activitățile din școala sa.

De asemenea, elevii din ciclul gimnazial vor primi ghiozdane cu materiale ajutătoare în crearea campaniei: lipici, bloc de desen, carioci, stickere.

Campania educațională „Igiena acasă și la școală" este un pas important în crearea unor generații mai responsabile în ceea ce privește menținerea unui standard ridicat al sănătății ei.

###

Despre Unilever

În fiecare zi, 160 milioane de consumatori aleg un produs Unilever dintre cele 400 de mărci şi 14 categorii de produse destinate alimentaţiei, îngrijirii locuinţei şi îngrijirii personale.

Printre mărcile Unilever se numără branduri de renume internaţional: Domestos, Cif, Coccolino, Rexona, Dove, Clear, Lipton, Knorr, Rama sau Algida, dar şi mărci locale care au câştigat încrederea consumatorilor, precum Dero, DeliKat, Delma şi Napoca.

Compania investeşte anual peste 1 miliard de euro în cercetare şi dezvoltare, în cele 5 laboratoare Unilever care explorează noi idei şi tehnici pentru dezvoltarea produselor companiei.

Domestos a fost lansat în anul 1920, fiind una dintre primele mărci de produse pentru dezinfectat. În România, Domestos a apărut în anul 1996, poziţionându-se ca produs de curăţat cu vâscozitate ridicată, care îndepărtează nu doar murdăria vizibilă, ci şi toţi microbii cunoscuţi - virusuri, bacterii, fungi, chiar şi spori - dezinfectând astfel suprafeţele lavabile din locuinţă. Pentru că oferă nu doar curăţenie, ci şi dezinfecţie, Domestos contribuie de fapt la protejarea sănătăţii întregii familii.

Pentru mai multe detalii, contactați: Maria Pepine, maria_pepine@mccannpr.ro, 0734 526 233

Ti-a placut articolul?

Comentarii