Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:02 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Campania „Viză pentru SUA" - încheierea celei de-a doua etape

ro

04 Jan, 2012 22:02 791 Marime text

Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au derulat în parteneriat, în perioada noiembrie - decembrie 2011, a doua etapă a campaniei de informare publică „Viză pentru SUA", în sprijinul cetăţenilor interesaţi de solicitarea unei vize temporare pentru Statele Unite.

Ministerul Afacerilor Externe mulţumeşte tuturor partenerilor media, partenerilor instituţionali, companiilor private şi celor de stat care au sprijinit acest demers.

Obiectivul campaniei a fost o mai bună informare a cetăţenilor potenţial solicitanţi de viză pentru Statele Unite despre procedura corectă prin care pot aplica pentru viză. În ceea ce priveşte obiectivele pe termen lung, printre acestea se numără reducerea ratei de respingere a solicitărilor de vize temporare americane, de natură să faciliteze accederea României în programul „Visa Waiver", care va permite cetăţenilor români să călătorească în SUA fără a mai fi nevoie să solicite în prealabil o viză. Mesajul transmis de campania de informare a completat demersurile MAE şi ale altor autorităţi din România, fiind orientat spre creşterea gradului de autoevaluare de către fiecare cetăţean român solicitant de viză a măsurii în care situaţia sa personală corespunde criteriilor de obţinere a unei vize.

Toate componentele campaniei „Viză pentru SUA" vor rămâne accesibile şi pot fi descărcate de pe site-ul MAE, din cadrul secţiunii „Viză pentru SUA": http://www.mae.ro/viza-pentru-sua.

Conform ultimelor date transmise de ambasada SUA la sfârşitul anului 2011, rata de respingere, care în 2011 este de 22,4 %, confirmă tendinţa descendentă, din ultimii ani (26,3% în 2009, 24,8% în 2010), a acestui indicator esenţial pentru accesul României în programul Visa Waiver. MAE apreciază că scăderea ratei, în special în contextul dificil al crizei economice şi financiare, reprezintă şi un rezultat al campaniei de informare publică, derulată de MAE şi Ambasada SUA în anul 2010.

MAE aşteaptă cu încredere rezultatele procesului legislativ în curs, din SUA, de modificare a criteriilor de acces în programul Visa Waiver, în condiţiile în care pragul actual de 3% al ratei de refuz al solicitărilor de viză este, în mod obiectiv, extrem de dificil de atins.

MAE reaminteşte, de asemenea, şi susţinerea explicită a administraţiei de la Washington, a preşedintelui Obama însuşi, reflectată clar în textul Declaraţiei Comune de Parteneriat Strategic pentru Secolul XXI dintre România şi SUA, adoptată la 13 septembrie 2011, pentru această iniţiativă legislativă.

MAE va continua, totodată, dialogul susţinut cu membrii Congresului american pe această temă.

Elementele campaniei de informare din 2011: afişajul stradal, în Bucureşti şi în alte şase oraşe din ţară (Braşov, Cisnădie, Oradea, Vaslui, Botoşani, Sighişoara), cu sprijinul gratuit al companiei de afişaj stradal Affichage România şi News Outdoor România; cu ajutorul Metrorex, mesajul campaniei a putut fi regăsit în metroul bucureştean, unde peste 430 de cartonaşe la mânerele din trenurile de metrou au purtat mesajul grafic al campaniei „Viză pentru SUA" - „Cu cât ne arăţi că ai legături puternice cu România, cu atât e mai uşor să primeşti Viza pentru SUA", concentrat în sintagma „legături puternice cu ţara".

Conceptul creativ cu elemente vizuale pentru afişe, precum şi spotul audio al campaniei au fost realizate, pro bono, de către agenţia de publicitate Graffiti BBDO.

De asemenea, MAE a atras în acest an 23 de parteneri din presa centrală şi locală, respectiv 5 instituţii partenere care au diseminat pro bono mesajele campaniei.

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism au sprijinit demersul MAE prin transmiterea mesajului campaniei „Viză pentru SUA" pe canalele proprii de comunicare.

În paralel, informaţiile din cadrul campaniei au fost diseminate de către misiunile României în SUA către comunitatea de români.


Parteneri instituţionali :

MDRT, MAI, Metrorex, ANAT, TAROM.

Parteneri din mediul privat :

Grafitti BBDO, Affichage România, News Outdoor România.

Parteneri media din presa centrală şi locală - în ordine alfabetică:

Agerpres, Aspecte Diplomatice, Comunicaredepresă.ro, Curentul, Economistul, Gazeta de Sud, Glasul Maramureşului, Hotnews, Info Press TV, Informaţia de Alba, Mediafax, Monitorul de Cluj, Monitorul de Vrancea, The Money Channel, Monitorul de Suceava, NEWS-AR (Arad), Radio Severin, Societatea Română de Radiodifuziune (prin intermediul canalelor radio: România Actualităţi, Radio România Internaţional, Radio România Bucureşti FM, Radio România 3 Net, Agenţia de Presă Rador), Telegraf (Constanţa), TVR Info, Ziarul Financiar, Ziarul de Iaşi şi Ziua Veche.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii