Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:55 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Western Union le recomandă consumatorilor să fie precauţi când vor să achiziţioneze produse la preţuri de chilipir de pe internet

ro

08 Aug, 2012 19:26 1388 Marime text
produse_cumparate_online_resize.jpgBucureşti - 8 august 2012 - Western Union le recomandă consumatorilor să fie foarte precauţi în cazul în care se decid să achiziţioneze sau să liciteze pentru bunuri la preţuri de chilipir găsite pe internet. De cele mai multe ori, ofertele prea avantajoase ca să fie reale ascund mecanisme de fraudare prin care victimele sunt atrase în cursă.

Unul din cazurile cele mai frecvente care se înscriu sub acest tipar este oferta de laptopuri performante la preţuri foarte mici. Oferta este postată de fraudatori pe site-uri de vânzări sau licitaţii de bunuri pe internet. După ce potenţialul cumpărător îşi exprimă interesul pentru produs, presupusul vânzător îi cere plata unui avans sau a preţului integral al produsului, suma trebuind să fie transferată printr-un serviciu de transfer de bani, cum ar fi Western Union. De cele mai multe ori, vânzătorul poate fi contactat doar prin e-mail, acesta pretextând că locuieşte în străinătate. Ca să nu trezească suspiciunea cumpărătorului, fraudatorul îi sugerează să trimită banii pe numele unei rude, solicitându-i, totodată, datele tranzacţiei ca dovadă. După ce fraudatorul primeşte detaliile tranzacţiei de la victimă, acesta ridică banii, folosind un document de identitate fals şi dispare.

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l reţină cei care folosesc serviciile de transfer de bani este să nu dezvăluie niciodată detaliile unei tranzacţii unei persoane pe care nu o cunosc sau în care nu au totală încredere", a declarat Daniela Budurea, Country Director Western Union România şi Bulgaria.

Cea mai bună metodă de prevenire a fraudelor rămâne buna informare a consumatorului. Chiar dacă există numeroase scheme de fraudă, în multe dintre ele se folosesc elemente comune care pot trage un semnal de alarmă de care potenţialele victime e bine să ţină cont înainte de a trimite banii:

 Nu folosiţi serviciul de transfer de bani pentru a plăti achiziţii de pe internet.

 Nu trimiteţi niciodată bani unui necunoscut printr-un serviciu de transfer de bani.

 Fiţi întotdeauna precaut când vi se solicită orice tip de plată în avans în cazul ofertelor pe internet.

 Asiguraţi-vă că oferta este reală.

 Fiţi precaut atunci când discutaţi cu persoane care pretind că locuiesc în altă ţară sau sunt plecaţi din ţară în interes de afaceri. Fraudatorii folosesc adeseori această scuză pentru a evita o întâlnire faţă în faţă. Fiţi precaut şi dacă ofertantul doreşte să discute doar prin e-mail cu dumneavoastră.

 Verificaţi dacă site-ul pe care aţi găsit oferta asigură garanţii pentru livrarea produsului.

Western Union oferă consumatorilor servicii de încredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de reţinut că un transfer de bani poate fi ridicat într-o perioadă scurtă de timp de la trimitere - chiar în câteva minute - iar, după ce suma a fost ridicată, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obţine banii înapoi de la Western Union, chiar dacă transferul a fost rezultatul unei fraude.

Campania Western Union de prevenire a fraudelor se derulează în perioada august - septembrie 2012 şi îşi propune să atragă atenţia consumatorilor asupra mecanismelor folosite de fraudatori pentru a-şi înşela victimele, precum şi asupra principalelor semnale de alarmă de care trebuie ţinut cont pentru a efectua un transfer de bani în siguranţă. Şase dintre cele mai des întâlnite scenarii folosite de către fraudatori, ilustrate de către caricaturistul Ion Barbu, explică consumatorilor la ce trebuie să fie atenţi pentru a evita să devină victime ale escrocilor.

Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfăşura în România şi Bulgaria. Informaţiile referitoare la situaţiile de fraudă pot fi accesate şi pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html

Despre Western Union România

Serviciul de transfer de bani Western Union este disponibil în România din anul 1996. În prezent, serviciile Western Union sunt oferite pe piaţa locală prin: Western Union Retail Services, Banca Românească - Membră a Grupului National Bank of Greece, Banca Transilvania, Bancpost, BRD - Groupe Société Générale, Credit Europe Bank, Banca Comercială Carpatica, Emporiki Bank, Garanti Bank, Millennium Bank, Raiffeisen Bank, Poşta Română şi PayPoint. Prin acestă reţea puternică de locaţii ale agenţilor, serviciile de transfer de bani Western Union sunt disponibile în peste 5.200 de locaţii în toată România.

Despre Western Union

The Western Union Company (NYSE: WU) este unul din liderii globali de pe piaţa serviciilor de plăţi. Împreună cu organizaţiile sale afiliate Vigo, Orlandi Valuta, Pago Facil şi Western Union Business Solutions, Western Union le oferă clienţilor săi modalităţi rapide, fiabile şi uşoare de a trimite sau primi bani în locaţii din întreaga lume, de a realiza plăţi şi de a achiziţiona ordine de plată. Serviciile sub marca Western Union, Vigo şi Orlandi Valuta au fost accesibile, pe 30 iunie 2012, printr-o reţea comună de aproximativ 510.000 de locaţii ale agenţilor în 200 de ţări şi teritorii. În 2011, The Western Union Company a efectuat 226 de milioane de tranzacţii consumer-to-consumer la nivel global, realizând transferuri totale de 81 de miliarde de dolari între consumatori şi a efectuat 425 milioane de plăţi comerciale. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi www.westernunion.com

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii