Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
17:31 23 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Proceduri de solutionare a litigiilor in afaceri

ro

12 Oct, 2012 01:13 675 Marime text

Neplacut, foarte neplacut este atunci cand partenerul de afaceri, un furnizor sau un client nu isi onoreaza intelegerile sau contractele semnate. Astfel afacerea ta poate suferi pierderi financiare sau chiar mai rau. Sunt cazuri in care dupa ce am semnat un contract ne intrebam "oare o sa isi onoreze intelegerea, o sa plateasca la timp?" Astfel de intrebari vin doar atunci cand avem parte de un partener pe care il intereseaza doar castigul imediat si nu cel pe termen lung cum doriti dumneavoastra, mentioneaza avocat Elena Grecu

Dar ce putem face atunci cand se intampla sa avem probleme cu partenerii de afaceri, care sunt procedurile pentru a putea duce la bun sfarsit o intelegere de afaceri.? Avocatul dumneavoastra va recomanda cativa pasi pe care va trebui sa ii urmati pentru a solutiona acest conflict comercial.

Primul pas pe care il va recomanda avocatul dumneavoastra pentru solutionarea disputei va fi medirea tinand cont ca de la 1 octombrie 2012 persoanele fizice sau juridice care vor fi implicate intr-un posibil litigiu si vor sa deschida un proces vor fi obligati sa mearga la mediere. Aceasta obligatie a fost instituita prin legea 115 din 4 iulie 2012 pentru modificarea si completarea legii medierii 192/2006 privind medierea. Medierea reprezintă o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, defăşurată cu ajutorul unui mediator, la care părţile recurg în mod voluntar. Medierea este un proces structurat în cadrul căruia părţile aflate în litigiu încearcă, din proprie iniţiativă, să ajungă la o soluţie comună pentru rezolvarea conflictului.

Al doilea pas, in functie de ce este trecut sau nu intr-un contract (depinde de recomandarile avocatului sau alegerea semnatarului acestui contract) este arbitrajul, se poate atribui persoanelor care au capacitate deplina de exercitiu al drepturilor.

Avantajele arbitrajului:

 Solutionarea rapida a cauzelor;

 Partile au posibilitatea de a-si desemna ele insele arbitrii;

 Cheltuielile arbitrale sunt mai reduse decat un proces in instanta;

 Ca si in cazul medierii, solutionarea litigiului, dosarul, inclusiv hotararea arbitrala, sunt confidentiale;

 Procedura arbitrala de finalizare este identica cu cea din instanta judecatoreasca;

 Arbitrajul ofera partilor si o procedura de conciliere.

Ultimul pas dar si cel mai costisitor este litigiul (procesul in instanta), din pacate aceasta fiind cea mai uzitata cale pe care o aleg societatile comerciale, nestiind ca aceasta poate genera costuri neasteptat de mari. In afara costurilor mai este vorba si de timpul de solutionare, dupa caz datorita aglomerarii instantelor unele procese pot dura chiar ani pana la a ajunge sa se dea un verdict, mai precizeaza D-na Avocat Elena Grecu. Multi dintre cei care accepta acest ultim pas se gandesc ca este mai bine pentru ei sa profite de pauzele foarte lungi intre termene ajungand chiar sa inchida firma, iar cel care a intentat procesul sa nu mai poata obtine nimic, a mai spus D-na avocat Elena Grecu.

Dorinta reprezentantilor societatilor comerciale este de a nu ajunge la nici un conflict cu nimeni (furnizori, clienti, parteneri, etc.), de aceea recomandare este ca atunci cand se doreste semnarea unui contract de orice tip dintre doua parti sau mai multe este obligatoriu ca inainte de semnare cat si la semnare avocatul sa se uite pe contract si pe langa toate celelalte clauze stipulate in el sa va consultati foarte bine inainte despre situatiile in caz de litigii.

******

Despre Grecu & Lawyers

Relația Client-Avocat este un parteneriat bazat pe încredere, profesionalism și confidențialitate.

Ne adresăm atât persoanelor juridice cât și persoanelor fizice, fie că acestea sunt din România, din Uniunea Europeană, sau din state terțe.

Suntem alături atât de cei care au nevoie de un serviciu punctual, cât și de cei care au nevoie de un "sfătuitor" permanent. Știm că fiecare Client este diferit iar avocații noștri vor propune cele mai bune soluții în funcție de nevoile specifice și de particularitățile business-ului, ori a cazului concret.

Avocații din departamentele noastre de specialitate pot oferi deopotrivă consultanță, cât și reprezentare în instanță, astfel încât avocatul desemnat va putea asista Clientul pe toată durata colaborării.

Știm că doar o rețetă de implicare, documentare și transparență poate face un Client să fie mulțumit de serviciile oferite.

Ti-a placut articolul?

Comentarii