Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
16:19 19 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Elevii din Constanța luptă pentru premiile concursului „Igienă acasă și la școală"

ro

18 May, 2012 18:00 523 Marime text

Cea de-a doua etapă a concursului educațional „Igienă acasă și la școală", dedicată elevilor de gimnaziu și preșcolarilor, s-a finalizat în data de 14 mai 2012, după șase luni de activități creative și provocări. 1000 de elevi de gimnaziu și 1000 de preșcolari din Constanța se luptă cu elevii din alte 9 județe din țară pentru câștigarea concursului „Igienă acasă și la școală". Timp de două săptămâni, lucrările copiilor pot fi susținute prin vot pe platforma concursului: www.zeromicrobi.ro

Proiectul educațional „Igienă acasă și la școală", derulat de Domestos în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului s-a desfășurat în Constanța pe perioada anului școlar 2011-2012 în 20 de școli și în 20 de grădinițe, implicând 1000 de elevi din clasele primare, 1000 de elevi de gimnaziu, precum și 1000 de preșcolari.

Pentru încurajarea elevilor și pentru recunoașterea celor mai bune lucrări, vă invităm să votați, în perioada 16-29 mai, pe site-ul www.zeromicrobi.ro, cele mai bune campanii (clasele V-VIII) și cele mai bune povești (grădinițe) dintre cele patruzeci de lucrări înscrise de școlile și grădinițele din Constanța.

La nivelul întregii țări, cele 200 de grădinițe înscrise în concurs au realizat benzi desenate pline de învățăminte pe tema igienei, în care prinți și cavaleri luptă alături împotriva armatelor de microbi. În ceea ce privește cele 200 de școli de gimnaziu implicate în concurs, echipe de 50 de elevi din fiecare unitate au implementat campanii de informare pe tema igienei. Fiecare școală a desemnat un lider care a participat în luna ianuarie, la Sinaia, la o sesiune de training-uri pe teme de organizare, gândire creativă și inovativă, colaborare în echipă și leadership susținute de reprezentanți ai MECTS și Unilever.

Etapa de votare este foarte importantă în calculul final al punctajului (20% din nota finală) și, de aceea, copiii au mare nevoie de susținere. În afară de punctele obținute prin vot, școlile vor primi și punctaje oferite de reprezentanți ai Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, precum și de reprezentanți ai companiei Unilever South Central Europe.

Descrierea proiectului educaţional Igienă acasă și la școală"

Scopul proiectului „Igienă acasă şi la şcoală" este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi formarea abilităţilor de menţinere a igienei personale şi colective.

Componenta dedicată copiilor din sistemul preşcolar s-a desfășurat în 200 de grădiniţe din ţară. Pentru preşcolari, Domestos, în parteneriat cu Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, au creat şi distribuit un kit educaţional pentru copii, prin intermediul căruia aceștia au avut posibilitatea să învețe despre igienă. De asemenea, în premieră, copiii de la grădinițe au fost invitați să participe la un concurs de povești pe tema igienei, în care și-au putut folosi imaginația și cunoștințele dobândite în cadrul proiectului.

Componenta dedicată copiilor din sistemul de învăţământ primar a constat într-un concurs în care elevii participanți au avut sarcina de a crea o mascotă reprezentativă pentru igienă, confecționată din materiale reciclabile. Astfel, elevii au învățat atât despre importanța igienei, cât și despre caracterul obligatoriu al reciclării.

Cea de-a treia componentă, adresată elevilor din gimnaziu, a avut ca scop dezvoltarea unei campanii de igienă în școală, pornind de la mesajele campaniei "Igienă acasă și la școală: 100% sănătate, 0% microbi." Noutatea în cadrul acestei componente este faptul că, în fiecare școală, s-a ales un reprezentant, membru al Consiliului Elevilor, pe care experții Unilever și MECTS l-au format ca "Expert în Igienă" și care ca coordonat activitățile din școala sa.

Proiectul educațional „Igienă acasă și la școală" este un pas important în crearea unor generații mai responsabile în ceea ce privește menținerea unui standard ridicat al sănătății ei.

###

Despre Unilever

În fiecare zi, 160 milioane de consumatori aleg un produs Unilever dintre cele 400 de mărci şi 14 categorii de produse destinate alimentaţiei, îngrijirii locuinţei şi îngrijirii personale.

Printre mărcile Unilever se numără branduri de renume internaţional: Domestos, Cif, Coccolino, Rexona, Dove, Clear, Lipton, Knorr, Rama sau Algida, dar şi mărci locale care au câştigat încrederea consumatorilor, precum Dero, DeliKat, Delma şi Napoca.

Compania investeşte anual peste 1 miliard de euro în cercetare şi dezvoltare, în cele 5 laboratoare Unilever care explorează noi idei şi tehnici pentru dezvoltarea produselor companiei.

Domestos a fost lansat în anul 1920, fiind una dintre primele mărci de produse pentru dezinfectat. În România, Domestos a apărut în anul 1996, poziţionându-se ca produs de curăţat cu vâscozitate ridicată, care îndepărtează nu doar murdăria vizibilă, ci şi toţi microbii cunoscuţi - virusuri, bacterii, fungi, chiar şi spori - dezinfectând astfel suprafeţele lavabile din locuinţă. Pentru că oferă nu doar curăţenie, ci şi dezinfecţie, Domestos contribuie de fapt la protejarea sănătăţii întregii familii.

Pentru mai multe detalii, contactați: Maria Pepine, maria_pepine@mccannpr.ro, 0734 526 233

Ti-a placut articolul?

Comentarii