Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:25 25 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Consumul zilnic de iaurt contribuie la menținerea sănătăţii

ro

15 Nov, 2013 12:22 923 Marime text
București, 12 noiembrie 2013. Danone, cel mai mare producător român de iaurturi, lansează campania educațională “1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții”, având ca obiectiv informarea românilor cu privire la importanța iaurtului ca parte a unei alimentații zilnice echilibrate. Campania a fost lansată în cadrul unui eveniment la care au participat Prof. Dr. Nicolae Hâncu, Preşedinte de Onoare al Federaţiei Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, reprezentanți ai mass-media și social media.

Campania “1 iaurt pe zi” se va derula în perioada noiembrie 2013 - decembrie 2014 și are în vedere acțiuni de informare a publicului general prin intermediul TV, presă scrisă și online, dar și social media, care să încurajeze consumatorii să facă alegerile cele mai potrivite pentru a-și menține starea de sănătate. Campania mai include cursuri de nutriție pentru tineri și copii, fiind bine cunoscut faptul că obiceiurile bune se deprind la vârste tinere. Prima etapă a campaniei presupune ca cei care consumă iaurt să-și împărtășească poveștile personale în aplicația online dedicată, aceștia având posibilitatea de a ajunge chiar ambasadorii campaniei pro-iaurt derulată de Danone.

Prin această inițiativă, Danone își propune să reamintească importanța unui stil de viață echilibrat și principalele beneficii ale consumului zilnic de iaurt, în contextul în care tot mai mulți români se confruntă cu probleme de sănătate provocate sau favorizate de alimentația nesănătoasă și lipsa de mișcare. Obezitatea, bolile cardiovasculare și diabetul sunt afecțiunile care trebuie adresate cu maximă prioritate conform unui studiu despre starea de sănătate a românilor realizat de Danone [Vezi mai multe date despre starea de sănătate].
Opinia generală a respondenților care au participat la studiul realizat de Danone este că aceste probleme de sănătate sunt generate de stilul de viață, preponderent sedentar și de o dietă dezechilibrată. În plus, 9 din 10 respondenți cred că românii mănâncă nesănătos, potrivit studiului „Obiceiuri de consum alimentar” realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie în 2013. Una dintre soluțiile la îndemână, care poate fi introdusă cu ușurință și fără costuri semnificative în dieta zilnică a românilor, este consumul zilnic de iaurt. Iaurtul, la fel ca laptele din care este făcut, conține proteine valoroase și calciu, alături de alte minerale și vitamine necesare pentru creștere și sănătate de-a lungul întregii vieți. [Vezi mai multe despre beneficiile iaurtului]

În ciuda multiplelor beneficii ale iaurtului, studiile realizate recent arată că România este pe ultima poziție la nivel european, din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână, față de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – 3 produse pe săptămână și polonezi – 2 produse pe săptămână.
Datele privind starea de sănătate, corelate cu cel mai scăzut consum de iaurt și lactate proaspete din România, au determinat Danone să lanseze o campanie de informare și educare pe termen lung despre beneficiile pe care le poate aduce consumul zilnic de iaurt. Aceasta se concentrează în primul rând pe consumul de iaurt, dar amintește și alte principii simple ce stau la baza unor deprinderi alimentare corecte, prin care se poate îmbunătați calitatea vieții.
 „Stilul nostru de viaţă și alimentația sunt unele dintre principalele cauze ale obezităţii, bolilor cardiovasculare şi diabetului. Pentru o alimentaţie echilibrată trebuie să consumăm 2-3 produse lactate în fiecare zi. Iaurtul contribuie la asigurarea unui aport optim de calciu, potasiu, fosfor, zinc, proteine şi fermenţi lactici activi și are puține calorii. Beneficiile nutriționale ale iaurtului recomandă acest produs ca pe o soluție simplă și la îndemână, mai ales în condițiile stilului de viață contemporan.
 
 
 
Ca medic, ma găsesc tot mai des în fața unor cazuri de patologii grave, care au la origine desconsiderarea nevoilor reale, de bază, ale organismului. Cu toate provocările aduse de schimbarea stilului nostru de viață din ultimii ani, alimentația corectă ajunge să fie o condiție pentru menținerea sănătații. Trebuie să învățăm să-i acordăm acest nou rol, central, în viața noastră. Alegerea este la noi. Noi hotărâm ce și cât e bine să mâncăm, iar datoria mea ca medic este să explic, să îndrum, să corectez, să susțin obiceiuri alimentare sănătoase. Iar un astfel de obicei este cel de a consuma zilnic iaurt, aliment la fel de valoros pentru sănătate cum sunt și fructele sau legumele. Iaurtul este și un factor de re-echilibrare a dietei, în raport cu excesul de grăsimi şi glucide din alte categorii de alimente”, susține Prof. Dr. Nicolae Hâncu, Preşedintele de Onoare al Federaţiei Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, prezent la lansarea campaniei „1 iaurt pe zi”.
 „De aproape 100 de ani, misiunea asumată de Danone este aceea de a aduce sănătate prin alimente unui numar cât mai mare de oameni. Campania ”1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții”, pe care o lansăm la nivel național, are rolul de a educa românii în privința importanței unei alimentații sănătoase și echilibrate, evidențiind multiplele beneficii oferite de consumul zilnic de iaurt. Danone face un prim pas important prin campania „1 iaurt pe zi”, dar pentru a creşte impactul acestei misiuni invităm alături de noi și alți producători români de lactate, retaileri, instituții guvernamentale, pentru că împreună să aducem sănătatea prin alimentație echilibrată mai aproape de cât mai mulți români”, declară Dieter Schulz, Director General Danone pentru Europa de Sud Est.
 
Danone România este lider de piață în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2012 o cifră de afaceri de 506 milioane RON. Compania are în portofoliu peste 80 de referințe de produs, majoritatea realizate în fabrica din București, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români.
Compania Danone PDPA România face parte din Grupul Danone, prezent în 120 de țări, unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deținând locul 1 în lume în fabricația de produse lactate proaspete și locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate și al alimentației pentru bebeluși. Grupul Danone a înregistrat în 2012 vânzări de peste 20 miliarde EURO.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii