Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:04 06 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Conferința de la MAPIC 2011 a transmis un mesaj clar și pozitiv „Este momentul ideal pentru a investi în România"

ro

22 Nov, 2011 22:24 927 Marime text
Segmentul de Retail din România a fost analizat pentru prima dată în cadrul MAPIC, târgul de retail nr. 1. Conferința „România 2012-2014. Nouă Era a segmentului de Retail din România" a fost organizată de compania MORE Real Estate Services și a fost susținută în a doua zi a târgului, pe 17 noiembrie 2011.

Subiectele discutate au inclus:

 PIB-ul de consum a crescut în 2011. Poate economia României fi considerată în creștere?

 Noile proiecte anunțate și diferențele comparativ cu cele din trecut

 Cum își contracarează Mall-urile existente competiția?

 Există loc de creștere în anii următori?

 Cum văd oamenii de retail aceste noi proiecte?

Dl. Ilias Papageorgiadis, CEO MORE Real Estate Services, a fost moderatorul discuției. Experții prezenți în cadrul conferinței sunt 3 profesioniști de top, jucători cunoscuți din domeniu care sunt, în acest moment, activi pe segmentul de Retail din România:

 Dl. Ali Ergun Ergen, CEO Baneasa Shopping City

 Dl. Christopher Shonn, CEO Argus

 Dl. Sony Mordechai, Președinte și CEO Global Eye Investments

Puteți vedea întreaga discuției aici.

Dl. Ilias Papageorgiadis, CEO MORE Real Estate: "Când cineva știe ce vrea și este pregătit, România îi oferă oportunitatea de a dezvolta un proiect de succes."

Ilias Papageorgiadis a deschis discuția, prezentând predicțiile oficiale privind PIB-ul și rata consumului în România și terminând cu o expunere a proiectelor de retail ce se află în proces de dezvoltare. „Este aparent că perioada de scădere s-a încheiat și urmează o etapă de creștere sustenabilă în următoarele luni și în anii ce vor veni, deși țara, bineînțeles, se va confrunta și cu provocări. Un lucru este clar: singurul segment din România care avansează este cel de RETAIL. Concluzia este că atunci când cineva știe ce vrea și este pregătit, România îi oferă oportunitatea de a dezvolta un proiect de succes."

Dl. Ali Ergun Ergen, CEO Baneasa Shopping City: "Este momentul ideal pentru a investi în România."

Dl. Ali Ergun Ergen, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori din țară, a fost foarte optimist în ceea ce privește viitorul segmentului de retail din România. „Este momentul ideal pentru a investi în România. Așteptările dezvoltatorilor și retailerilor sunt mult mai compatibile. Creșterea economică nu a fost una majoră dar este stabilă și sustenabilă. Noua generație de proiecte se bucură de locații, design și format retail mai bune, cu un tenants mix mult mai bun decât în trecut. Compania noastră studiează și pregătește noi investiții, pe segmentele de food și leisure, incluzând un ansamblu in-door și out-door. Pe segmentul de fashion, noile direcții pentru noi includ segmentul de Luxuary. Potențialii investitori trebuie să fie atenți la ce proiect, locație și management aleg dar România are un potențial foarte mare pe segmentul de Retail."

Dl. Christopher Shonn, CEO Argus: "România este pe creștere și vom vedea o accelerare a procesului odată ce rata de absorbție a Fondurilor Europene va crește."

Dl. Christopher Shonn, unul dintre cei mai experimentați profesioniști din segmentul de Retail din România, a menționat importanța absorbției de Fonduri Europene pentru accelerarea economiei românești. „Cred că în următoarele 18-24 de luni, economia va crește încet dar, spre diferență de țările învecinate, România este pe creștere și vom vedea o accelerare a procesului odată ce rata de absorbție a Fondurilor Europene va crește. Numărul mare de proiectelor în curs de dezvoltare se datorează expansiunii naționale continue a hypermarketelor, operatorilor de proiecte DIY și disponibilitatea mărcilor cunoscute de a se extinde pe piață. Segmentul de Retail nu este proeminent doar în capitală, ci și în restul țării. Accesibilitatea este foarte importantă; consumatorii vor aceeași experiență retail ca în capitală și ca în alte orașe din Europa. Proiectele noaste sunt complete și atrag branduri importante. Imediat ce putem crea noi spații și oportuniăți în cadrul proiectelor noastre, le putem închiria. Crearea de noi proiecte este inevitabilă pentru că nu toată lumea este peste tot, astfel că există loc de dezvoltare în viitor."

Dl. Sony Mordechai, Președinte și CEO Global Eye Investments: "Dacă ai know-how, România este locul unde ar trebui să investești."

Un bine cunoscut retailer din România, Dl. Sony Mordechai, a fost clar: „Dacă ai know-how, România este locul unde ar trebui să investeși. Este o piață mare, nu foarte bogată dar foarte sigură. În ultima perioadă, compania noastră a achiziționat mai multe proiecte existente despre care credem că își vor atinge potențialul maxim în următorii 5 ani. Noua generație de proiecte este la nivel european, piața este mai deschisă și pregătită să asculte. Poți face tranzacții profitabile și există piață pentru ele, deoarece există multe nișe care, în prezent, nu sunt exploatate la maxim, cum ar fi: hoteluri de 5 stele, spa-uri, big toy retail, cluburi de agrement, acestea sunt segmente de care piața are nevoie și care se vor dezvolta în următorii ani. Piața este stabilă și noul trend pentru consumatori este „plus-valoare". Asta se poate vedea în întregul segment: de la sectorul sportiv până la cel premium."

Conferința a durat 45 de minute, conținând 7 runde de întrebări și răspunsuri, incluzând întrebări din partea audienței. Participanții au fost conciși în răspunsuri, menținând tempo-ul discuției.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii