Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:00 27 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Centrele europene pentru consumatori - 5 ani în slujba consumatorilor europeni

ro

12 Oct, 2010 22:46 1857 Marime text

Vi s-a întâmplat vreodată să faceţi o comandă online, să plătiţi produsele şi să nu le primiţi niciodată? În acest caz, un centru european pentru consumatori vă poate ajuta. În conformitate cu Al 5-lea raport aniversar ECC-Net, dat publicităţii astăzi de Comisia Europeană, între 2005 şi 2009, Reţeaua centrelor europene pentru consumatori (ECC-Net) s-a ocupat de aproape 270 000 de solicitări ale consumatorilor din UE care li s-au adresat pentru consultanţă sau ajutor în ceea ce priveşte cumpărăturile transfrontaliere. Numărul de solicitări anuale a crescut constant, de la aproximativ 43 000 în 2005, la peste 60 000 în 2009. Valoarea anuală a înţelegerilor amiabile ca urmare a unor reclamaţii adresate comercianţilor (în rambursări şi compensaţii pentru consumatori) a atins 3,5 milioane EUR în 2008. Comisia Europeană şi statele membre cofinanţează ECC-Net care oferă consumatorilor consultanţă juridică gratuită şi asistenţă în toate ţările UE, precum şi în Norvegia şi Islanda. Cumpărăturile online continuă să reprezinte principala sursă de reclamaţii pentru consumatorii transfrontalieri: în 2009, acestea reprezentau mai mult de jumătate (55,9 %) dintre toate reclamaţiile primite.

Adresându-se directorilor ECC la lansarea raportului, care a avut loc în prima parte a zilei de astăzi, comisarul UE pentru Sănătate şi Consumatori, John Dalli, a declarat: „Centrele europene pentru consumatori oferă o plasă importantă de siguranţă pentru consumatorii UE care doresc să profite de ocaziile oferite de piaţa internă în căutarea unui raport mai bun calitate/preţ şi a unei oferte mai diversificate dincolo de frontiere. Graţie acestei reţele unice, ei pot primi un ajutor eficient şi gratuit în propria lor ţară şi în propria lor limbă, indiferent în ce alt loc din UE au avut o problemă." În concluzie: „Când oamenii întreabă ce face UE în mod concret pentru consumatori, activitatea ECC-Net poate fi citată cu mândrie ca prim exemplu."

Reţeaua centrelor europene pentru consumatori

Un consumator ceh a comandat mai multe CD-uri de la un magazin online danez, a plătit cu card de credit, dar nu a primit produsele niciodată. Comerciantul a promis că va trimite produsele într-o săptămână, apoi în două săptămâni, apoi a spus că livrarea va întârzia mai mult. Consumatorul a cerut banii înapoi, dar nu a primit niciun răspuns. Consumatorul a contactat ECC ceh, care a cerut ajutorul partenerilor danezi. După ce a fost abordat de ECC Danemarca, comerciantul a făcut o rambursare completă.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii