Actiunile de control desfasurate in cadrul Comandamentului Litoral 2009 in perioada 01-14.07.2009
Actiunile de control desfasurate in cadrul Comandamentului Litoral 2009 in perioada 01-14.07.2009
COMISARIATUL REGIONAL PENTRU PROTECŢIA CONSUMATORILOR CONSTANŢA
NOTA
cu acţiunile de control desfăşurate în cadrul Comandamentului Litoral 2009 în perioada 01-14.07.2009
In perioada 01-14.07.2009 activitatea pe cele trei zone operaţionale ale Comandamentului Litoral 2009 s-a concretizat în :
- număr acţiuni de control ------------------------------ = 147
- număr amenzi contravenţionale--------------------- = 124
- valoarea amenzilor aplicate, lei----------------------- = 431000
- numărul avertismentelor aplicate------------------- = 6
Din totalul celor 147 acţiuni de control , 29 cuprind sfera produselor alimentare şi 61 sfera serviciilor de alimentaţie publică; 14 acţiuni de control se referă la produsele nealimentare şi 43 la sfera serviciilor nealimentare.
Valoarea produselor oprite temporar de la comercializare ca urmare a deficienţelor constatate a fost de 25086 lei, din care cea a produselor alimentare oprite temporar a fost de 13427 lei
Valoarea produselor alimentare oprite definitiv de la comercializare sau de la utilizare în prestarea de servicii se ridică la 3693 lei.
S-a dispus măsura complementară de închidere temporară a trei unităţi , pe o durată de la 0 pâna la şase luni( 1 unitate de alimentaţie publică şi 2 structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare)
În perioada mai sus menţionată numărul reclamaţiilor înregistrate pe cele trei locaţii ale Comandamentului Litoral 2009 a fost de 69, din acestea 54 au fost soluţionate, iar un număr de 24 s-au dovedit a fi întemeite în urma cercetării.
Dintre deficienţele constatate pe timpul acţiunilor de control enumerăm:
A. Unităţi de alimentaţie publică şi sfera produselor alimentare
-carne pui şi părţi anatomice din carne de pasăre cu data limită de consum depăşită;
-nerespectarea temperaturilor de păstrare a produselor, respectiv diferite sortimente de bere depozitate sub acţiunea razelor solare si nu la loc răcoros.
-diferite sortimente de peşte la care nu s-a respectat starea termică, acesta a fost achiziţionat în stare refrigerată şi congelat în unitate.
- nemenţionarea în lista menu a gramajelor/porţii, nerealizându-se în acest informarea corectă şi completă a consumatorilor
-spaţii de depozitare necorespunzătoare şi insuficiente pentru preparatele culinare pregătite în unitate
-lipsa elementelor de identificare sau etichete cu elemente incomplete la produsele alimentare oferite la comercializare.
-mijloace de măsurare fără verificarea metrologică efectuată
- produse alimentare cu data limită de consum sau data durabilităţii minimale depaşită
- lipsa elementelor de identificare a loturilor de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică.
-preparate culinare cu modificări organoleptice
B.Sfera produselor nealimentare
-articole de încălţăminte oferite la comercializare fără pictograme care să menţioneze materialele din care sunt confecţionate părţile componenete ale acestora.
-produse textile făra a fi însoţite de etichete cu elemente de iedentificare şi caracterizare
- jucării de plajă goflabile fără să fie însoţite de avertizările neesare.
C. Sfera serviciilor nealimentare
- neafişare tarife, lista serviciilor suplimentare cu plată şi fără plată în recepţia structurilor de primire turistică cu funcţiuni de cazare.
- piscina insuficient igienizată
-camere din structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare insuficient igienizate, prezenţa insectelor în acestea.
Din totalul de 54 reclamaţii soluţionate până în prezent , un procent de 45 % s-au dovedit a fi întemeiate.
Exemple de reclamaţii care s-au dovedit a fi întemeiate în urma cercetării
- lipsa unei game variate de preparate culinare oferite de restaurantele de pe litoral;
- turiştii care s-au aşezat pe plajă cu cearceaf au fost goniţi.
- pe site se făcea reclamă la un hotel că are loc de joacă pentru copii, iar în realitate acesta nu era funcţional
- un consumator a închiriat un şezlong de plajă, acesta s-a rupt când s-a aşezat pe el , consumatorul nu apucase să achite contravaloarea tarifului aferent închirierii produsului.
- lipsa afişării gramajelor la preparatele tip fast food
- preparate culinare din peşte cu modificări organoleptice servite consumatorilor
- preparate culinare cu gust şi miros de rânced.
Director Coordonator,
Bogdan Gavrilă Dima
Elaborat,
Mocanu Rodica
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp