Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:16 05 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Actiunile de control desfasurate in cadrul Comandamentului Litoral 2009 in perioada 01-14.07.2009

ro

16 Jul, 2009 22:11 940 Marime text

COMISARIATUL REGIONAL  PENTRU  PROTECŢIA  CONSUMATORILOR CONSTANŢA
               
NOTA
cu acţiunile de control desfăşurate în cadrul Comandamentului Litoral 2009 în perioada 01-14.07.2009

In perioada 01-14.07.2009 activitatea pe cele trei zone operaţionale ale Comandamentului Litoral  2009 s-a concretizat în :

- număr acţiuni de control ------------------------------ = 147
- număr amenzi  contravenţionale---------------------  =  124
- valoarea amenzilor aplicate, lei-----------------------  = 431000
- numărul  avertismentelor aplicate-------------------   =   6

Din totalul celor 147 acţiuni de control , 29 cuprind sfera produselor alimentare  şi 61 sfera serviciilor  de alimentaţie publică; 14 acţiuni de control se referă la produsele nealimentare şi 43 la sfera serviciilor nealimentare.

Valoarea produselor  oprite temporar de la comercializare  ca urmare a deficienţelor constatate a fost de 25086 lei, din care cea a produselor  alimentare oprite temporar  a fost de 13427 lei

Valoarea produselor alimentare oprite definitiv de la comercializare  sau de la utilizare în prestarea  de servicii se ridică la 3693 lei.

S-a dispus măsura complementară de închidere temporară a trei unităţi , pe o durată de  la 0 pâna la şase luni( 1 unitate de alimentaţie publică şi 2 structuri de primire turistice cu funcţiuni de cazare)

În perioada  mai sus menţionată  numărul reclamaţiilor  înregistrate  pe cele trei locaţii  ale Comandamentului  Litoral 2009  a fost de 69, din acestea  54 au fost soluţionate, iar un  număr  de 24 s-au dovedit  a fi întemeite în urma cercetării.

Dintre  deficienţele constatate pe timpul  acţiunilor de control enumerăm:

A. Unităţi de alimentaţie publică şi sfera produselor alimentare

-carne pui şi părţi anatomice din carne   de  pasăre  cu data limită de consum depăşită;
-nerespectarea temperaturilor de păstrare  a produselor, respectiv  diferite sortimente de bere depozitate  sub acţiunea  razelor  solare  si  nu la loc răcoros.
-diferite sortimente de peşte  la care nu s-a respectat starea termică, acesta a fost achiziţionat în stare refrigerată  şi congelat în unitate.
- nemenţionarea în lista menu a gramajelor/porţii, nerealizându-se  în acest informarea corectă şi completă a consumatorilor
-spaţii de depozitare necorespunzătoare şi insuficiente  pentru preparatele culinare  pregătite în unitate
-lipsa elementelor de identificare sau  etichete cu elemente incomplete  la produsele alimentare  oferite la comercializare.
-mijloace de măsurare fără verificarea metrologică efectuată
- produse alimentare cu data limită de consum sau data durabilităţii minimale depaşită
- lipsa elementelor de identificare a loturilor de materii prime utilizate în prestarea de servicii de alimentaţie publică.
-preparate culinare cu modificări organoleptice

B.Sfera produselor nealimentare

-articole de încălţăminte oferite la comercializare fără pictograme care să menţioneze materialele din care sunt confecţionate părţile componenete ale acestora.


-produse textile făra a fi însoţite de etichete cu elemente de iedentificare şi caracterizare
- jucării de plajă goflabile  fără să fie însoţite de avertizările neesare.

C. Sfera serviciilor nealimentare
- neafişare tarife, lista serviciilor suplimentare cu plată şi fără plată  în recepţia structurilor de primire turistică cu funcţiuni de cazare.
- piscina insuficient igienizată
-camere din structurile de primire turistice cu funcţiuni de cazare insuficient igienizate, prezenţa insectelor în acestea.

Din totalul de 54 reclamaţii soluţionate până în prezent , un procent de 45 % s-au dovedit a fi întemeiate.

Exemple de reclamaţii care s-au dovedit a fi  întemeiate în urma cercetării

- lipsa unei game  variate de preparate culinare oferite  de  restaurantele de pe  litoral;
- turiştii care s-au aşezat pe plajă cu cearceaf  au fost goniţi.
- pe site se făcea reclamă la un hotel că are loc de joacă pentru copii, iar în realitate acesta nu era funcţional
- un consumator a închiriat un şezlong de plajă, acesta s-a rupt când s-a aşezat pe el , consumatorul nu apucase  să  achite contravaloarea tarifului aferent închirierii produsului.
- lipsa afişării gramajelor la preparatele tip fast food
- preparate culinare din peşte cu modificări organoleptice servite consumatorilor
- preparate culinare cu  gust  şi miros de rânced.

                                                   
                                                   Director Coordonator,

                                                     Bogdan Gavrilă Dima                           
                                                                    
                                                                                                                                                                       
                                                                                                                                                              
          Elaborat,
 
                Mocanu   Rodica

 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii