Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
08:24 27 11 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Universitatea Ovidius Constanța plătește 1,6 milioane de lei pentru servicii AI (DOCUMENTE)

ro

06 Nov, 2025 16:49 636 Marime text
Foto cu rol ilustrativ

Universitatea Ovidius Constanța (UOC) va achiziționa servicii de instalare, configurare și suport post-implementare ansamblu de funcționalități de tip software bazat pe inteligență artificială pentru facilitarea comunicării prin automatizare de proces.

Achiziția va fi realiza prin intermediul unei licitații publice pe care instituția de învățământ o va desfășura în data de 10 decembrie 2025, ora 15:00, în SEAP. Contractul are o valoare estimativă de 1.630.755 lei și va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț. Ofertele sau cererile de participare pot fi transmise până în ziua licitației.

Achiziționarea respectivelor servicii va fi efectuată în cadrul Proiectului „Primii studenți din familie - la UOC”. După cum este menționat în caietul de sarcini, Universitatea „Ovidius” din Constanţa primeşte adesea un volum mare de întrebări repetitive din partea studenţilor cu privire la admitere, programe de cursuri, taxe de școlarizare etc., iar platforma de tip software (ansamblul de funcţionalități) bazată pe inteligenţă artificială solicitată va avea capacitatea de: recunoaştere automată și clasificare a e-mailurilor primite pe baza conţinutului lor, generare de răspunsuri în timp real la întrebări comune folosind șabloane predefinite, direcţionare a întrebărilor mai complexe către departamentul sau personalul corespunzător sau furnizare automată a răspunsului.

Această soluţie va scădea încărcarea personalului secretariatelor şi cadrelor didactice implicate în procesul de înscriere, încărcare cauzată de furnizarea repetată de răspunsuri similare către potențialii candidați care ar dori să se înscrie, precum și către studenții care au întrebări legate de sesiune, programări, orare, note și lucrări, documentele necesare pentru diferitele etape de înscriere, plăți efectuate sau restanțe etc.
„De asemenea, această platformă va asigura automatizarea răspunsurilor cu informaţii complete și uniform abordate/tratate, spre deosebire de răspunsurile ad-hoc furnizate de personalul universității, eliminând astfel lipsa de claritate, relevanță și răspunsurile incomplete. În plus, persoanele cu dizabilități vor avea opţiunea de a obţine toate informațiile relevante fără a se deplasa la sediul universității. Este cunoscut faptul că studenții din categoriile vulnerabile resimt nevoia unui sprijin suplimentar în toate etapele parcursului universitar, de la etapa admiterii și până la etapa susţinerii licenţei și examenelor finale.


În plus, analizele actuale de la nivelul universităţii ne arată că tinerii cu dizabilităţi sunt printre cei care abandonează cel mai repede sistemul de învăţământ formal. Acesta este deci un motiv în plus pentru care Universitatea dorește să asigure un mediu educaţional incluziv și accesibilizat și să vină în întâmpinarea nevoilor studenţilor cu dizabilităţi în încercarea de a elimina pentru ei aceste bariere de acces la învăţământul superior”, se mai menționează în document.
 
Persoanele cu funcție de decizie din cadrul autorității contractante sunt: Conf.univ.dr.Iliescu Dan-Marcel, Rector; Prof.univ.dr.ing. Ionela Popovici, Prorector; Conf.univ.dr.Bobe Alexandru, Prorector; Prof.univ.dr.ec. Condrea Elena, Prorector; Conf.univ.dr. Trandafir Raluca-Andreea, Prorector; Prof.univ.dr.Tuţă Liliana-Ana, Prorector; S.l.dr.ing. Cosmin Filip, Prorector și Membru de rezervă în comisia de evaluare; Conf.univ.dr. Marius-Florentin Popa, Prorector; C.Jr. Dan Loredana-Maximiliana, Director Juridic și Contencios; Dragoș-Florian Vintilă, Director General Administrativ; Ec. Atanasie Maria, Director Economic; Ec.Niţă Mihaela, Director Achiziţii Publice; Ec. Gămălan Liliana, Viza CFP; Ec.Frăţilă Luiza-Ana, Şef Serviciu Achiziţii Publice; Ec. Mariana Ianus, Șef serviciu contabilitate; Lct.univ.dr. Mariana Floricica Călin, Director Proiect și Preşedinte cu drept de vot;  Conf.univ.dr. Gabriela Gheorghiu, Membru în comisia de evaluare; Ref. Teodor Chitic, Serviciul Administrare rețele și echipamente IT, Membru în comisia de evaluare; Prof.univ.dr. Cristina Mihaela Lazăr, Membru de rezervă în comisia de evaluare; Simona Florentina Etegan, Administrator financiar Serviciul Achiziţii Publice, Responsabil cu aplicarea procedurii de atribuire.
 
PRECIZĂRI:
 

Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 
Citește și:
Licitații ConstanțaSistemul de iluminat public din Cernavodă va fi modernizat (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii