Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:17 20 09 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Unitatea Militară 02132 Constanța oferă peste 1 milion de lei pentru modernizarea unei instalații de răcire a unui depozit de alimente! Despre ce este vorba (DOCUMENT)

ro

20 Sep, 2025 04:37 274 Marime text
  • Unitatea Militară 02132 Constanța organizează o licitație pentru modernizarea unei instalații de răcire a unui depozit de alimente!
 
Potrivit licitatiapublica.ro, valoarea investiției se ridică la 1.154.862 lei, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 17.10.2025, ora 15:00! Criteriul de atribuire este reprezentat de cel mai bun raport calitate – preț.
 
Durata contractului este de 5 luni.
 
Conform caietului de sarcini, lucrările vor fi executate la un depozit din Portul Militar (Dana 0). Astfel, caracteristicile principale ale instalației sunt următoarele:
 
• Instalație frigorifică pentru păstrare alimente destinate personalului Forțelor Navale dislocat în Portul militar Constanța;
• Păstrare alimente proaspete în camere frigorifice cu temperaturi cuprinse între +3 ÷ +6 OC;
• Păstrare alimente congelate în cameră frigorifică cu temperaturi cuprinse între -16 ÷ -20 OC;
• Instalația funcționează în regim permanent, pentru asigurarea păstrării în siguranță a alimentelor necesare hrănirii personalului.
 
Execuția serviciilor se va efectua la depozitul de alimente al UM 02132, situat la Dana 0, Port militar Constanța. Prelucrările necesare componentelor se vor executa la sediul prestatorului. Transportul subansamblelor pentru prelucrare/ reparații, a subansamblelor ce nu pot fi reparate la la locația beneficiarului, la și de la sediul acestuia, se va executa de către prestator.
 
Predarea / primirea echipamentului în / din reparație se execută în baza unui act de predare / primire în / din reparație încheiat între reprezentantul beneficiarului (președintele comisiei de supraveghere și recepție serviciu) și reprezentantul prestatorului de servicii.

 
Garanția pentru reparații se va derula pe o perioadă de 24 (douăzeci și patru) luni de la semnarea procesului verbal de recepție finală de către comisia de supraveghere - recepție a serviciilor contractate;
 
Piesele de schimb și materialele necesare vor fi asigurate prin grija prestatorului, acesta fiind obligat să înainteze beneficiarului și documentele privind certificarea calității emise de fabricant;
 
Predarea-recepția serviciilor se va face la la locația beneficiarului cu materialele și piesele necesare asigurate de către prestator și completarea fișelor de măsurători în prezența beneficiarului. Se va completa cartea de exploatare.
 
Serviciul se execută în baza unui proiect tehnic de amenajare a clădirii depozitului de alimente pe camere frigorifice și de confecționare și montare a unei centrale frigorifice cu putere refrigerare minim 40 KW, putere congelare minim 15 KW, întocmit de prestator.
 

Proiectul tehnic va cuprinde cel puțin:
  • Amplasarea încăperilor și modul de dispunere a acestora;
  • Destinația fiecărei încăperi (pentru produse proaspete sau produse congelate);
  • Calitatea materialelor folosite la execuția serviciului;
  • Cantitatea și tipul  materialelor folosite la execuția serviciului (tubulatură, izolații, diametre conducte, valvule, etc);
  • Gradul de protecție la incendiu a materialelor la execuția serviciului;
  • Schema traseelor electrice;
  • Bilanțul energetic al depozitului (lista consumatorilor și puterea instalată);
  • Descrierea modului de funcționare a centralei frigorifice pentru asigurarea menținerii parametrilor nominali de temperatură în depozitul de alimente, în cazul apariției defecțiunilor la compresoarele frigorifice..
  • Proiectul tehnic de amenajare a clădirii depozitului de alimente va fi prezentat beneficiarului, iar lucrările vor începe după obținerea avizelor de execuție de către beneficiar din partea autorității de proiectare din cadrul Forțelor Navale.
  • Întocmirea proiectului tehnic va avea la bază schema de amenajare estimativă, anexată prezentului caiet de sarcini.
 
 

Ce condiții de participare trebuie îndeplinite

 
Se va completa DUAE în conformitate cu art. 193 alin. (1) din Legea nr. 98/2016.
Documentele justificative care probează îndeplinirea celor asumate prin completarea DUAE, ce urmează a fi prezentate, la solicitarea autorității/entității contractante, de către ofertantul clasat pe primul loc în clasamentul intermediar întocmit la finalizarea evaluării ofertelor sunt:
- certificate de atestare fiscală cu privire la plata impozitelor, taxelor sau a contribuțiilor la bugetul general consolidat (buget local, buget de stat etc.) valabile la momentul prezentării pentru sediul principal, iar pentru sediile secundare/punctele de lucru, o declarație pe propria răspundere privind îndeplinirea obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor sau contribuțiilor la bugetul general consolidat datorate;
- cazierul judiciar al operatorului economic și al membrilor organului de administrare, de conducere sau de supraveghere al respectivului operator economic, sau a celor ce au putere de reprezentare, de decizie sau de control în cadrul acestuia, așa cum rezulta din certificatul constatator emis de ONRC / actul constitutiv- valabile la momentul prezentării;
În ceea ce privește persoanele la care se face referire la art. 164 alin. (2) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la prevederile Legii nr. 31/1990, se pot distinge următoarele categorii, care au, după caz, în funcție de forma juridica de organizare si de modul de administrare a operatorului economic, calitatea de membrii cu putere de reprezentare, de decizie sau de control în cadrul acestuia:
În cazul societăților în nume colectiv: persoana fizică numită/aleasă să reprezinte societatea în calitatea de administrator sau după caz persoanele fizice numite/alese să reprezinte societatea în calitatea de administratori (art. 7 și art. 77 din Legea nr. 31/1990);
În cazul societăților în comandită simplă: asociați comanditați numiți/aleși în calitatea de administratori (art. 88 și art. 90 din Legea nr. 31/1990);
 
În cazul societăților pe acțiuni:
 
1.) Societăți pe acțiuni administrate în sistem unitar:
- persoana desemnată/numită în calitate de administrator sau după caz persoanele desemnate/numite în calitate de administratori care constituie consiliul de administrație (art. 137 și art. 1371 alin. (1) din Legea nr. 31/1990); În conformitate cu prevederile art. 15313 alin. (2) din Legea nr. 31/1990 persoana juridică poate fi numită administrator. Odată cu această numire persoana juridică (fără a fi exonerată de răspundere) este obligată să își desemneze un reprezentant permanent, persoană fizică, care este supus acelorași condiții și obligații și are aceeași răspundere civilă și penală ca și un administrator;
- directorii societății pe acțiuni (persoane fizice) în cazul în care într-o societate pe acțiuni, consiliul de administrație deleagă atribuțiile de conducere ale societății către aceștia (art. 1381 , art. 143 și art. 15313 alin. (1) din Legea nr. 31/1990);
- persoana desemnată în calitate de cenzor, supleant sau după caz în calitate de auditor intern (art. 159, art. 160, art. 161 alin. (1), 162 alin. (1) și art. 163 din Legea nr. 31/1990).
 
2.) Societăți pe acțiuni administrate în sistem dualist:
- directorul general unic sau după caz persoanele fizice membre ale directoratului (art. 153 alin. (1) și (2), art. 1531 și art. 15313 alin. (1) din Legea nr. 31/1990);
- membrii consiliului de supraveghere (art. 153 alin. (1) și (2) și art. 1539 alin. (3) din Legea nr. 31/1990).
- persoana desemnată în calitate de auditor intern (art. 160 și art. 163 din Legea nr. 31/1990).
În cazul societăților în comandită pe acțiuni:
- asociatul/asociații comanditați numiți în calitate de administrator (art. 188 alin. (1) din Legea nr. 31/1990);
- persoana desemnată în calitate de cenzor, supleant sau după caz în calitate de auditor intern (art. 187 din Legea nr. 31/1990).
 
În cazul societăților cu răspundere limitată:
- persoana numită în calitate de administrator sau după caz persoanele numite în calitate de administrator (art. 197 alin. (1) din Legea nr. 31/1990); Legea nr. 31/1990 Legea societăților, cu modificările și completările ulterioare.
- persoana desemnată în calitate de cenzor, supleant sau după caz în calitate de auditor intern (art. 199 alin. (1)(4) din Legea nr. 31/1990);
- asociatul/asociații care nu au calitatea de administrator al societății, dar care în lipsă de cenzori sau după caz de auditori financiar exercita dreptul de control pe care aceștia îl au în cadrul societății (art. 199 alin.(5) din Legea nr. 31/1990).
Totodată, în ceea ce privește asociații persoane fizice care nu au și calitatea de administrator (deci nu figurează ca persoane împuternicite), în Actul constitutiv al societăţii se menționează puterile ce li s-au conferit şi dacă ei urmează să le exercite.
- după caz, documente prin care se demonstrează faptul că operatorul economic poate beneficia de derogările prevăzute la art. 166 alin. (2), art. 167 alin. (2), art. 171 din Legea 98/2016- valabile la momentul prezentării;
- alte documente edificatoare- valabile la momentul prezentării, după caz.
 
Operatorii economici care depun ofertă trebuie să dovedească o formă de înregistrare în condițiile legii din țara rezidentă, din care să reiasă că operatorul economic este legal constituit, că nu se află în niciuna din situațiile de anulare a constituirii, precum și faptul că are capacitatea profesională de a realiza activitățile ce fac obiectul contractului de achiziție publică.
 
Modalitatea de îndeplinire: prin care poate fi demonstrată îndeplinirea cerinţei: se va completa DUAE de către operatorii economici participanţi la procedura de atribuire, (inclusiv de către terţul susţinător - dacă este cazul) cu informaţiile referitoare la îndeplinirea cerințelor privind capacitatea de exercitare a activității profesionale.
 
Documentele care fac dovada înregistrării se vor prezenta la solicitarea autorităţii contractante, numai de către ofertantul clasat pe primul loc în clasamentul intermediar întocmit la finalizarea evaluării ofertelor.
 
Mai multe detalii despre proiect pot fi consultate în anunțul de participare atașat în secțiunea Documente
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Facem precizarea că pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.
 

Citește și:

Licitație organizată de UM 02311 Constanța, pentru lucrări de reabilitare termică în Cazarma 2866 din Mamaia Sat (DOCUMENT)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii