Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:06 20 07 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Sănătate Alimente care combat hipotiroidismul

ro

15 Sep, 2014 00:00 1145 Marime text

Tiroida este o glandă endocrină, situată la nivelul gâtului, în zona cervicală anterioară, între muşchii sternocleidomastoidieni. Hormonii tiroidieni sunt responsabili cu reglarea temperaturii corpului, apariţia nucleilor de osificare şi diferenţierea sistemul nervos, participând la procesele care se desfăşoară în organism, începând cu creşterea.

Hipotiroidismul apare când glanda tiroidă produce insuficienţi hormoni tiroidieni, printre simptomele insuficienţei tiroidiene numărându-se creşterea în greutate, deşi pacientul nu are poftă de mâncare, durerile musculare şi articulare, întârzieri menstruale sau cu flux abundent, depresia, constipaţia, pielea uscată, gândirea şi vorbirea lentă, somnolenţa, scăderea capacităţii de memorare, precum şi adaptabilitatea scăzută la frig.

Alimentaţia este extrem de importantă pentru prevenirea şi combaterea hipertiroidiei. Alimentele bogate în iod, precum algele, peştele, uleiul de peşte, ceapa, sarea iodată şi ananasul, ajută glanda tiroidă să producă tiroxină, un hormon esenţial pentru buna funcţionare a glandei tiroide şi, de asemenea, favorizează reglarea metabolismului. De asemenea, alimentele bogate în seleniu, precum germenii de grâu, crustaceele, ouăle, ciupercile, usturoiul, susanul, contribuie la menţinerea echilibrului hormonilor produşi de glanda tiroidă. În timp ce alimentele bogate în acizi graşi esenţiali Omega-3 şi Omega-6, precum peştele, fructele de mare, seminţele de in şi de dovleac, previn bolile de tiroidă, alimentele bogate în fier şi cupru, cum ar fi stridiile, scoicile, cajuul, carnea roşie, fasolea, carnea de pasăre, legumele cu frunze verzi, sunt esenţiale pentru buna funcţionare a tiroidei.

Ti-a placut articolul?

Comentarii