Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:51 26 09 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Rodia, mai bogată în antioxidanți decât vinul roșu sau ceaiul verde!

ro

25 Aug, 2020 00:00 1534 Marime text
  • Fructul dragostei sau al vieţii, aşa cum e denumită rodia, este excelent pentru sănătate.
  • Cu o concentraţie mare de antioxidanţi, rodia trebuie consumată cât mai des, în special în sezonul rece.

Recomandată persoanelor care doresc să slăbească, rodia ajută la arderea grăsimilor şi la accelerarea metabolismului.  
 
Rodia este considerată încă din cele mai vechi timpuri un simbol al fertilităţii, al stării de sănătate, de aceea nu trebuie să lipsească din alimentaţia noastră, relatează csid.ro. Rodia este unul dintre cele mai puternice fructe antioxidante, în  compoziţa ei găsindu-se de trei ori mai mulţi antioxidanţi, precum polifenoli, tanini şi antocianini, decât în vinul roşu sau în ceaiul verde.
 
Antioxidanţii conţinuţi de rodie împiedică apariţia procesului de îmbătrânire prematură, fiind recomandaţi în patologii neurodegenerative, precum boala Alzheimer. Este o sursă importantă de vitamine, A, B5, C, E, K, acid folic, dar şi minerale, calciu, potasiu, magneziu, fier.
 
Rodia este fructul de care pot beneficia femeile însărcinate, deoarece este bogată în acid folic, vitamina esenţială în diviziunea celulară şi în procesul de dezvoltare a fătului. Prin substanţele nutritive din conţinut poate participa la prevenţia cancerului de sân, a cancerului de prostată şi a celui de piele. Are proprietăţi hipocolesterolemiante, putând lua parte la reducerea riscurilor dezvoltării patologiilor cardiace. Are proprietăţi antidabetogene, de scădere a glicemiei, fiind un adjuvant nutriţional pentru pacienţii cu tulburări ale metabolismului glucidic. Este un bun stimulent al sistemului imunitar. Datorită conţinutului său ridicat de vitamina C (o singura rodie conţine 40% din necesarul zilnic de vitamina C), rodia contribuie la întărirea sistemului imunitar.
 
Rodia conţine o cantitate semnificativă de fibre care ajută la o bună funcţionare a sistemului digestiv şi la reglarea digestiei.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii