Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:18 16 07 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Importanţa alimentaţiei în combaterea balonării

ro

05 Sep, 2014 12:56 1026 Marime text
Balonarea, una dintre cele mai neplăcute afecţiuni, apare, de obicei, atunci când există un regim alimentar nesănătos. Alimentele care amplifică senzaţia de balonare sunt fasolea, varza, conopida, ridichiile, castravetele, sparanghelul, ceapa, usturoiul, laptele şi produsele lactate, glutenul, fructele zemoase, precum prunele, caisele, strugurii şi merele, dar şi alimentele bogate în grăsimi, băuturile carbogazoase şi dulciurile.
 
Alimentele recomandate împotriva balonarii sunt morcovul, sfecla, spanacul, ardeiul, salata verde, ţelina, carnea slabă de pui, peştele, orezul fiert şi cerealele de orez. Printre fructele care împiedica apariţia balonarii se numără papaya, ananasul, zmeura, pepenele şi kiwi. De asemenea, diverse condimente, precum coriandru, chimen sau busuioc, adăugate în mâncare vor reduce balonarea. Ceaiurile de coada-şoricelului, mentă, anghinare, păpădie sau anason ajută, de asemenea, la eliminarea gazelor intestinale.
 
Feniculul stimulează digestia şi luptă împotriva formării gazelor intestinale prin limitarea fermentării alimentelor. Hidratarea are un rol esenţial în combaterea balonării, deoarece în absenţa lichidelor, constipaţia şi senzaţia de balonare se agravează. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii