Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
14:04 23 10 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Beneficiile consumului de banane

ro

03 Oct, 2019 20:33 519 Marime text
Dulce și cremoasă, banana este fructul pe care îl consumăm drept gustare sau într-un shake, dimineața, la micul dejun, indiferent de vârstă.
 
Deși ne poate aduce și kilograme în plus, beneficiile ei nu pot fi trecute cu vederea, informează csid.ro
 
Aceste fructe au numeroase avantaje pentru organism. Iată care sunt acestea:
 
Persoanele cu boli cardiovasculare ar trebui să consume banane ocazional, deoarece prin conținutul bogat în potasiu sunt adjuvanți nutriționali hipotensori. În plus, față de aceste beneficii cardiovasculare, potasiul găsit în banane poate ajuta, de asemenea, la sănătatea oaselor, deoarece poate contracara pierderea urinară crescută de calciu. Astfel și demineralizarea osoasă.
 
Bananele au un efect antiacid care protejează împotriva ulcerului gastric. Substanțele din banane ajută la activarea celulelor care compun mucoasa stomacului, astfel încât acestea produc o barieră de mucus gros, ca protecție împotriva acizilor din stomac. Totodată, o serie de compuși, care se găsesc în banane și se numesc inhibitori de protează, ajută la eliminarea bacteriilor din stomac, agenți patogeni ai ulcerului gastric.
 
În sindromul diareic organismul este epuizat rapid de electroliți și bananele sunt ideale în această perioadă, iar asta pentru că redau echilibrul fluidelor și refac rezervele de potasiu, electrolit care ajută la reglarea funcției cardiace. Bananele conțin pectină, o fibră solubilă care ajută la normalizarea tranzitului. Bananele sunt o sursă de fructooligozaharide, un compus prebiotic care hrănește bacteriile bune din colon. Aceste bacterii benefice produc vitamine și enzime digestive care îmbunătățesc capacitatea noastră de a absorbi nutrient.
 
Bananele sunt o sursă foarte bună de vitamine, B6 și C. Bananele conțin minerale și vitamine importante precum (fier, magneziu, calciu, fosfor, vitamina A, E, acid folic și caroten). Un mineral pe care îl găsim în banane este manganul este  un mineral care participă la funcțiile metabolice și la sănătatea oaselor. Bananele oferă o cantitate mare de fibre care dau senzația de sațietate și ajută la optimizarea tranzitului intestinal.

Bananele sunt bogate în zaharuri și au un indice glicemic mare, ceea ce înseamnă că organismul nostru produce insulină după ce le consumăm. De aceea ar trebui evitate de cei cu tulburări ale metabolismului glucidic, de diabetici.

Ti-a placut articolul?

Comentarii