Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:08 22 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Alimente care contribuie la sănătatea dinţilor

ro

16 Sep, 2014 11:32 1255 Marime text
Pentru menţinerea unei bune igiene orale, cantitatea şi calitatea alimentelor este extrem de importantă. Bacteriile din gură transformă zahărul din alimente în acizi care atacă smalţul dinţilor şi duc la apariţia cariilor.  Printre alimentele care contribuie la sănătatea dinţilor se numără merele, care stimulează gingiile, cresc nivelul de salivă, previn apariţia cariilor şi curăţă suprafaţa dinţilor. În plus, conţin multe vitamine şi minerale.
 
Datorită texturii fibroase şi conţinutului în calciu şi vitamine, ţelina are un efect de curăţare natural al dinţilor. De asemenea, perele au un efect asemănător ţelinei. Acestea conţin acizi cu efect neutralizant asupra suprafeţei dinţilor. Seminţele de susan sunt bogate în calciu, contribuie la remineralizarea smalţului dinţilor, au efecte pozitive în reducerea plăcii, problemelor gingivale şi bacteriilor.
 
Datorită conţinutului în calciu, fosfat şi caseină, iaurtul contribuie la remineralizarea dinţilor. Brânza este un aliment cu un conţinut scăzut în zahăr şi acizi, dar bogat în calciu. În plus, conţine caseină, o proteină care se găseşte în lapte, ce favorizează fortifierea smalţului şi previne cariile. Kiwi este o sursă importantă de vitamina C, previne infecţiile gingivale, grăbeşte vindecarea, oferă putere gingiilor şi ajută organismul să menţină reţeaua de colagen de la nivelul gingiilor. Xylitolul prezent în gumele de mestecat şi în bomboanele mentolate asigură o respiraţie proaspătă şi previne apariţia bacteriilor.

Ti-a placut articolul?

Comentarii