Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:26 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Testul de integritate Sperietoarea lui Ponta pentru angajaţii de la Garda Financiară care vor rămâne pe dinafară

ro

26 Jul, 2013 07:38 2660 Marime text
Premierul Victor Ponta a declarat joi seară, într-o conferinţă de presă, la Sibiu, că unii angajaţi ai Gărzii Financiare ar putea să rămână fără serviciu, după ce vor da testele de integritate, în contextul înfiinţării direcţiilor regionale ale finanţelor publice şi antifraudă.

Întrebat de un jurnalist dacă vor fi disponibilizări după ce vor fi înfiinţate Direcţia Regională a Finanţelor Publice la Braşov şi Direcţia Regională Antifraudă la Sibiu, Victor Ponta a spus că există posturi suficiente, dar că unii angajaţi de la Garda Financiară ar putea "să rămână pe afară".

"Numărul de posturi este acelaşi, însă nu toată lumea va fi angajată. Adică, cei din Garda Financiară au locuri unde să se angajeze, dar trebuie să dea nişte concursuri. Şi, ca să fiu sincer, nişte teste de integritate. S-ar putea ca unii să mai rămână pe afară şi nu e neapărat rău", a afirmat Victor Ponta.

Primul-ministru a precizat că el, personal, îl va numi pe şeful Direcţiei Regionale Antifraudă, care va avea rang de secretar de stat.

Executivul a aprobat miercuri modificarea şi completarea unor acte normative vizând redefinirea structurii organizatorice a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), precum şi realocarea corespunzătoare a resurselor umane, întregul proces de reorganizare a ANAF urmând să se desfăşoare în limita numărului de posturi ocupate în prezent.

În cea ce priveşte redefinirea structurii organizatorice a ANAF s-a urmărit, în principal, fuziunea prin absorbţie şi preluarea Autorităţii Naţionale a Vămilor (ANV), preluarea activităţii Gărzii Financiare şi desfiinţarea acesteia, înfiinţarea unei structuri de antifraudă fiscală în cadrul ANAF, cu atribuţii sporite, precum şi înfiinţarea direcţiilor regionale ale finanţelor publice.

Activitatea la nivel teritorial se reorganizează în opt direcţii regionale ale finanţelor publice, instituţii publice cu personalitate juridică, înfiinţate prin transformarea a opt direcţii generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti în care va fi stabilit sediul direcţiei generale regionale, prin fuziunea prin absorbţie a celorlalte direcţii judeţene ale finanţelor publice din aria de competenţă.

Oraşele în care îşi vor avea sediul cele opt direcţii generale regionale ale finanţelor publice sunt Iaşi, Galaţi, Ploieşti, Craiova, Timişoara, Cluj-Napoca, Braşov şi Bucureşti.

Sediile structurilor regionale antifraudă au fost stabilite în localităţi din zone care prezintă riscuri ridicate de evaziune fiscală sau în zone limitrofe frontierelor, respectiv în Suceava, Constanţa, Alexandria, Târgu-Jiu, Deva, Oradea, Sibiu şi Bucureşti.

În ceea ce priveşte realocarea resurselor umane, modelul de organizare creat permite redistribuirea personalului între diversele structuri de administrare fiscală şi vamală, în favoarea domeniilor deficitare (control, tehnologia informaţiei, juridic, birourile vamale de frontieră externă în UE), precum şi introducerea componentei antifraudă.

Componenta antifraudă va beneficia, prin realocarea posturilor, de resurse umane suficiente şi foarte atent selectate pe criterii de profesionalism şi integritate, în aşa fel încât să înregistreze rezultate bune în prevenirea şi combaterea evaziunii şi a fraudei fiscale şi vamale, cu consecinţe asupra suplimentării veniturilor colectate la bugetul de stat.
AGERPRES
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii