Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:28 29 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Statul si-a tras bacsis din taxa de pod de pe A2

ro

12 Aug, 2010 12:12 1833 Marime text
De aproximativ o luna, automobilistii in drum spre litoral platesc un tarif de trecere a podului peste Dunare la Fetesti de 11 lei, chiar daca o majorare a TVA cu 5% decisa de Guvern ar fi trebuit sa duca la o crestere a tarifului de la 10 lei la 10,4 lei.

Pentru vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare sau egala cu 12 tone, cresterea a respectat majorarea de 5% a TVA, adica de la 68 de lei la 71 de lei. "Ganditi-va ce s-ar fi intamplat daca am fi cerut marunt, in conditiile in care la varf sunt 30.000 de masini, iar in mod obisnuit sunt doar 17.000", spune Lucian Calmus, director in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).

Si pentru ca romanii care in weekenduri stau ore in sir pe autostrada sa indure aglomeratia cu mai multa resemnare, directorul CNADNR ne consoleaza: "Ati vazut, astfel de aglomeratii sunt si pe autostrazile din Germania". Oricum, directorul nu crede ca imbulzelile de weekend sunt cauzate de statiile de taxare. Suparat pe relatarile politiei sau ale televiziunilor care si-au trimis elicopterele deasupra autostrazii de unde ne povestesc despre blocajele de trafic, directorul CNADNR promite camere de luat vederi pe A2 care sa arate exact unde sunt problemele.

"In weekend aglomeratia a fost la Cernavoda, nu la Fetesti, si aceasta, deoarece cele doua benzi ale autostrazii dadeau intr-o singura banda pe drumul national", spune el. Majorarea taxei nu a descurajat soferii, mai adauga Calmus. "Traficul variaza nu atat in functie de tarif cat in raport cu vremea", explica directorul.

Chiar daca s-a gandit la binele soferilor cerand o taxa de pod de 11 lei in loc de 10,4 lei, aglomeratia pe motiv de lipsa de maruntis nu a disparut dupa modificarea tarifului luna trecuta. "Au marit pretul la 11 lei si nu au rest sa dea", a spus unul dintre soferi. "Mi-au spus ca nu au rest sa imi dea si de aia am stat atat de mult la coada. Cred ca din cauza asta au si fost accidentele dimineata, pe Autostrada Soarelui", a explicat un alt sofer nervos in primul weekend cu noua taxa. Cozile de vineri au fost insa cauzate de trafic. acestea formandu-se ca urmare a traficului ridicat spre iesirea de pe autostrada intre kilometrii 143 si 162, confirm centrului Infotrafic al Politiei Romane.

Orice incercare a unui sofer de a ajunge pe litoral fara plata altui tarif sau taxe, in afara rovinietei, este soldata esecului. Tariful de pod a fost majorat la nivelul de 9 lei si in cazul trecerii Giurgeni-Vadu Oii, de pe ruta alternativa DN2A Constanta-Harsova-Tandarei- Slobozia. Ultima alternativa, respectiv autostrada A2 - Lehliu, apoi DN 3 Lehliu - Calarasi - Ostrov - Adamclisi - Cobadin - Basarabi - Constanta este si mai scumpa, ca urmare a taxei de bac care trebuie platita la Ostrov.


Directorul CNADNR nu considera ca soferii sunt victimele unui monopol al statului in urma caruia acesta le poate cere oricati bani vrea la traversarea podurilor dunarene. "Majorarea tarifelor se face strict cu inflatia sau daca intervin modificari, cum a fost cresterea TVA. Inclusiv anul trecut, cand am decis reintroducerea tarifului de pod de la Fetesti, am luat in considerare ultimul tarif existent pentru pod la care am aplicat rata inflatiei din anii scursi", ne linisteste directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.

Sursa: stiri.rol.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii