Oficial de la ANR. Cum s-a desfășurat operațiunea de salvare a navei Delfi și a echipajului
Oficial de la ANR. Cum s-a desfășurat operațiunea de salvare a navei Delfi și a echipajului
14 Feb, 2018 16:41
ZIUA de Constanta
2359
Marime text



Cele două servicii MRCC și VTMIS din cadrul Centrului Maritim de Coordonare al ANR au acționat imediat, constituindu-se un grup de coordonare care a conlucrat foarte operativ și eficient cu partenerii implicați efectiv în operațiunea de salvare a echipajului și navei aflată în pericol, și anume:
- ARSVOM, cu nava SAR TOPAZ, pentru o eventuală preluare a echipajului, capacitatea navei TOPAZ fiind prea mică pentru a efectua salvarea totală;
- GSP – cu nava GSP King, pusă la dispoziție de d-nii Vasile Răceanu, manager naval și Valentin Băluță, manager ERCC.
Între timp vremea s-a înrăutățit, iar nava DELFI a continuat să ia apă în cantități nepompabile, ceea ce l-a determinat pe comandantul acesteia să solicite salvarea. La ora 23:30, la cererea MRCC Constanța, nava GSP King (având la comandă pe dl. căpitan Fănel Capbun) a plecat din dana 34 a portului Constanța spre nava DELFI, iar în jurul orei 01:40, au început manevrele de remorcare a navei avariate, cu echipajul la bord, spre portul Constanța Sud - Agigea (dana 126), cu o viteză de 5 Nd. Navele au reintrat în portul Constanța în jurul orei 04:30, iar operațiunea de salvare s-a încheiat la ora 05:00, când nava GSP King a predat nava DELFI în rada interioară remorcherelor portuare Canal Services 11 și Asia.
”Mulțumim pe această cale tuturor factorilor implicați care au contribuit la finalizarea cu succes a operațiunilor de salvare și în mod special Companiei GSP, care a răspuns prompt apelului de urgență lansat de navă și ANR. Echipajul navei GSP King a dat dovadă de mult profesionalism și curaj deosebit, realizând activitățile de salvare într-un timp foarte scurt, sub amenințarea furtunii care s-a declanșat spre dimineață”, transmite ANR.
”GSP este singura companie română care deține dotările corespunzătoare pentru a efectua operațiuni de salvare în sectorul maritim al României. Menționăm că nava GSP King a mai fost implicată și în operațiunea de salvarea a cargoului panamez Basel Express, în luna decembrie 2016. Construită în anul 2005, GSP King este o navă tehnică tip AHTS (ancorare/remorcare/aprovizionare) și deține certificat ABS (American Bureau of Shipping)”, mai adaugă reprezentanții ANR.
Citește și: Tancul petrolier Delfi, plin cu motorină, a fost salvat de la scufundare și adus în Port Constanța. Imagini exclusive (galerie foto+video)
UPDATE SOS în Marea Neagră. Navă în pericol de scufundare travers de Port Constanța. Intervin autoritățile portuare (video)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii