Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:06 20 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministerul Afacerilor Externe Trei marinari români plecaţi printr-o firmă de crewing din Constanţa au fost repatriaţi

ro

28 Dec, 2013 00:35 1003 Marime text
Ministerul Afacerilor Externe informează că ieri, au fost repatriaţi  3 marinari români aflaţi pe nava RM Pioneer (FOTO), arestată la data de 22 august 2013, din ordinul Amiralităţii Malaieziene.
În acest scop, Ambasada României la Kuala Lumpur a păstrat permanent contactul cu marinarii aflaţi pe navă şi a întreprins demersuri pe lângă autorităţile malaieziene (maritime, portuare, judiciare, Departamentul de Transporturi, reprezentantul local al Sindicatului Internaţional al Marinarilor), managerul navei, WEM Lines Grecia, cât şi pe lângă firmele de avocatură ale companiilor creditoare.
Pentru soluţionarea cazului marinarilor români de pe nava RM Pioneer, Departamentul Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe a colaborat susţinut cu Autoritatea Navală Română şi cu Sindicatul Liber al Marinarilor - filiala România, parteneri constanţi de dialog în astfel de situaţii.
Ambasada României la Kuala Lumpur a realizat demersurile necesare în vederea repatrierii în cele mai bune condiţii a marinarilor români precum şi pentru plata salariilor restante. Aceştia au fost plasaţi de o companie de crewing din Constanţa.
Cu ocazia „Grupului de Lucru pe tema marinarilor români aflaţi în situaţii dificile la bordul unor nave străine” organizat la sediul Departamentului Consular în august 2013, s-a convenit că Autoritatea Navală Română să solicite printr-o circulară tuturor agenţiilor româneşti de intermediere să informeze marinarii asupra situaţiei reale la bordul navei, înainte de îmbarcare, iar aceştia, în baza unei declaraţii tip, pe proprie răspundere, să accepte îmbarcarea în condiţiile date.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă marinarilor români care doresc să lucreze pe nave ale unor proprietari şi/sau armatori străini, să se informeze în prealabil asupra situaţiei în care se află navele, asupra litigiilor comerciale în care acestea sunt implicate şi să se angajeze prin intermediul unor agenţii de crewing cu o bună reputaţie (care nu au trimis marinari pe nave reţinute, sechestrate sau arestate), acreditate de Autoritatea Navală Română.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii